روش جدید درمان سرطان که ۹۹ درصد موفق بوده است

العربیه: دانشمندان روش جدیدی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی کشف کرده‌اند که می‌تواند از طریق تحریک مولکول‌های آمینوسیانین با نور نزدیک به مادون قرمز باعث ارتعاش همگام آنها شده و غشای سلول‌های سرطانی را از هم بدرد.

مولکول‌های آمینوسیانین در تصویربرداری به عنوان رنگ‌های مصنوعی استفاده می‌شوند. آنها معمولاً در دوزهای کم برای تشخیص سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرند، در آب پایدار می‌مانند و در اتصال به سلول‌ها خیلی خوب عمل می‌کنند.

دانشمندان روش جدید را «چکش بادی مولکولی» نامیده‌اند، چرا که طی آن مولکول‌ها با سرعت بسیار زیاد می‌لرزند. استفاده از نور مادون قرمز نزدیک مهم است زیرا دانشمندان را قادر می‌سازد تا در عمق بدن فرو روند، و سرطان استخوان‌ها و اندام‌ها را بدون نیاز به جراحی برای رسیدن به توده درمان کنند.

ساختار و خصوصیات شیمیایی مولکول‌های آمینوسیانین باعث می‌شود آنها با محرک مناسب مانند نور مادون قرمز نزدیک همگام می‌شوند. وقتی مولکول‌ها به لرزش درمی‌آیند، الکترون‌های داخل آنها «پلاسمون» ایجاد می‌کنند.

پلاسمون مجموعه‌ای لرزان است که حرکت را به کل مولکول منتقل می‌کند. پلاسمون‌ها در کناره خود بازویی دارند که به اتصال مولکول‌ها به غشای سلول سرطانی کمک می‌کند در حالی که ارتعاشات آنها غشای سلول را می‌درد.

روش چکش بادی مولکولی در جریان تست‌های آزمایشگاهی در از بین بردن سلول‌های سرطانی 99 درصد موفق عمل کرده است. این رویکرد همچنین بر روی موش‌هایی با تومورهای ملانوما مورد آزمایش قرار گرفت و موفق شد نیمی از آنها را عاری از سرطان کند.

این اولین بار است که از پلاسمون به روش مذکور استفاده می‌شود تا کل مولکول را تحریک کند و در واقع حرکت مکانیکی مورد نیاز برای دستیابی به یک هدف خاص ایجاد کند، که دریدن غشای سلول‌های سرطانی از هم باشد. روش چکش بادی مولکولی هنوز در مرحله آزمایشگاهی است، اما یافته‌های اولیه آن بسیار امیدوارکننده است.
+17
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.