تعداد «موسسات قرآنی» جمهوری اسلامی در یک دهه ۱۸ برابر شده است

 نمایشگاه قرآن در تهران (آرشیو)صدای آمریکا: پایگاه داده‌های باز ایران روز ۱۴ دی با انتشار گزارشی به بررسی افزایش شمار موسسه‌های قرآنی جمهوری اسلامی در ده سال گذشته پرداخته است.

در این گزارش آمده است که تعداد «موسسات فرهنگی و قرآنی عترت» طی ۱۲ سال گذشته، ۱۸ برابر در ایران افزایش پیدا کرده و از ۸۰ موسسه رسمی در سال ۱۳۹۰ به بیش از ۱۴۲۰ موسسه رسیده است.
این در حالی‌است که تعداد کل آموزشگاه‌های آزاد هنری دارای مجوز فعالیت، کمتر از ۶۰ درصد و تعداد کل موسسات فرهنگی و هنری حدود ۸۰ درصد رشد داشته‌اند.

توسعه کمی موسسات قرآنی که «با مجوز هیات رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت» و «در راستای فرهنگ‌سازی قرآنی در زمینه‌های آموزشی، مطالعاتی، فرهنگی، هنری و رسانه ای» انجام شده است نشان می‌دهد که رشد این موسسه‌ها یکی از «برنامه‌های فرهنگی» جمهوری اسلامی طی دهه گذشته بوده است.
پایگاه داده های باز ایران این آمار را بر اساس اطلاعات مندرج در سالنامه‌های آماری فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، همچنین آخرین گزارش مرکز آمار ایران از«وضعیت اجتماعی و فرهنگی کشور» تهیه و استخراج کرده است.
+2
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا
    البته منظور از موسسات قرآنی همون موسسات سعید طوسیه دیگه، بچه هاتون رو می فرستید که اونجا برای اخوند شدن و ورود به حوزه آماده بشن نه، اخه شرط اخوند شدن و حوزه رفتن از زیر سعید طوسیا رد شدنه که حسابی دانش پررویی و کثافت بودن رو بدست بیارن 😂
    0
    9
    جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.