خواست دولت لبنان از حزب‌الله: عدم واکنش به کشته شدن العاروری

دویچه وله: وزیر خارجه لبنان گفت دولت او با حزب‌الله در تماس است تا این گروه را متقاعد کند به کشته شدن العاروری واکنشی نشان ندهد. یونیفیل از اسرائیل و شبه‌نظامیان حزب‌الله خواست برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش خویشتن‌داری کنند.
دولت لبنان از حزب‌الله خواست به کشته شدن العاروری واکنش نشان ندهد
عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان عصر روز سه‌شنبه ۱۲ دی (۲ ژاندیه) در مصاحبه با "بی‌بی‌سی" گفت دولت او با حزب‌الله در تماس است تا این گروه را متقاعد کند به کشته شدن صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس واکنشی نشان ندهد.

صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و شش تن دیگر از فرماندهان گردان "القسام"، شاخه نظامی حماس در یک حمله پهپادی در بیروت کشته شدند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از اقدام "تلافی‌جویانه" خبر داد و گفت "این جنایت هرگز بدون پاسخ یا مجازات نخواهد ماند". این موضوع اما نگرانی دولت لبنان را برانگیخت. بوحبیب گفته است که ۲۴ ساعت آینده نشان خواهد داد که آیا حزب‌الله پاسخ می‌دهد یا نه.

او همچنین افزود لبنانی‌ها بسیار نگران کشیده شدن پای خود به جنگ هستند. وزیر خارجه لبنان می‌گوید حتی حزب‌الله هم نمی‌خواهد وارد یک جنگ منطقه‌ای شود.

وزیر خارجه لبنان از کشورهای غربی خواست به اسرائیل فشار آورند تا به خشونت‌ها در غزه و بیروت پایان دهد.
یونیفیل از اسرائیل و حزب‌الله لبنان خواست خویشتنداری نشان دهند
یونیفیل، نیروی حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان از اسرائیل و شبه‌نظامیان حزب‌الله خواست برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش خویشتن‌داری کنند.

کندیس آردیل، سخنگوی یونیفیل هشدار داد که هر دو طرف نباید در امتدا "خط آبی" در منطقه مرزی از سلاح استفاده کنند. او همچنین تاکید کرد تشدید تنش عواقب مخربی برای ساکنان دو طرف مرز خواهد داشت.

سربازان یونیفیل در امتداد "خط آبی" که اسرائیل و منطقه مورد مناقشه بلندی‌های جولان را از جنوب لبنان جدا می‌کند، مستقر هستند. مأموریت اصلی آنها بررسی فعالیت‌های نظامی حزب‌الله لبنان و نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) به منظور کاهش تنش بین دو طرف درگیر است.
نیروهای یونیفیل در لبنان
+7
رأی دهید
-17

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۰
    گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه

    حالا مثلاً جلوی حزب اللاغ را نگیری چه غلطی میتواند بکند؟! اونها یهودی هستن، یهودی! میفهمی؟به همان یک کف دست سرزمین‌شاندست درازی کن، جرت میدن! شیعه بی وطن و وطن فروش نیستن! میزنن فقط به قصد خواهر و مادرتان،
    3
    27
    ‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    دلیل این حرفش اینه خوب میدونه اگه گروه شیطانی حزب الله (جمهوری اسلامی دوم) حماقت کنه و به اسرائیل حمله مستقیم کنه،اسرائیل همانطور که قبلا هشدار داده کل لبنان را شخم میزنه و تبدیل به غزه دوم میکنه،و البته حزب الله نماینده لبنان نیست،اکثریت مردم و حاکمیت لبنان از حزب الله و ایدئولوژی تروریستی و اسلام سیاسیش بیزارند و نمیخواهند کشورشان بخاطر این اراذل اوباش ساپورت شده توسط سپاه پاسداران ویران بشه.
    0
    21
    ‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.