پیشتازی ترامپ از بایدن میان اسپانیایی‌تبارها و جوانان در نظرسنجی انتخاباتی

العربیه: براساس یک نظرسنجی جدید، محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در میان رای‌دهندگان اسپانیایی‌تبار و جوانان از جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی، پیشی گرفته است.

این نظرسنجی که توسط «یواس‌ای تودی» و دانشگاه سافولک انجام شد، نشان داد که بایدن با ورود به سال حساس انتخاباتی، با توجه به چندین شاخص کلیدی دموگرافیک که او را سال 2020 به پیروزی رساند، از ترامپ عقب افتاده است.

بایدن 34 درصد از حمایت رأی‌دهندگان اسپانیایی‌تبار این نظرسنجی را به‌دست آورد، در حالی که ترامپ به 39 درصد دست یافت. این رقم نشان‌دهنده کاهش قابل توجهی در مقایسه با سال 2020 است که بایدن 65 درصد از آراء این گروه دموگرافیک را دریافت کرده بود.

بایدن همچنین حمایت رای‌دهندگان سیاه‌پوست را از دست داده به طوری که بر اساس این نظرسنجی، او پس از دریافت 87 درصد حمایت این گروه دموگرافیک در سال 2020، اکنون تنها از 63 درصد برخوردار است.

حمایت از بایدن در میان رای‌دهندگان جوان نیز کاهش یافت زیرا او در سال 2020 توانسته بود با تفاوت 24 امتیاز در میان این قشر، ترامپ را درهم بکوبد ولی طبق نظرسنجی جدید، ترامپ اکنون در میان رای‌دهندگان زیر 35 سال، با حمایت 37درصدی در برابر 33 درصد از بایدن، پیشتاز است.

ترقی‌خواهان جوان از این که بایدن در مورد اولویت‌هایی مانند تغییرات اقلیمی و حق رای، تلاش بیشتری نکرد، دچار سرخوردگی شدند.

بازپرداخت وام‌های دانشجویی پس از مخالفت دادگاه عالی با تلاش‌های بایدن برای بخشودگی مقدار زیادی از بدهی‌ها، از سرگرفته شد.

روزنامه «هیل» پیشتر گزارش داده بود که حمایت بایدن از اسرائیل در جنگ با حماس، مورد علاقه بسیاری از جوانان آمریکایی‌ نیست که معمولاً نسبت به فلسطینی‌های آسیب‌دیده از این جنگ، احساس همدلی بیشتری دارند.

«یواس‌ای تودی» درعین حال در اشاره به برخی خبرهای خوب بالقوه برای بایدن آورد، اگرچه او در حال از دست دادن حمایت در میان گروه‌هایی از رای‌دهندگان است اما این گرو‌ه‌ها به سمت نامزدهای طرف ثالث و نه ترامپ، متمایل هستند.

20 درصد از رای‌دهندگان اسپانیایی‌تبار و سیاهپوست مشمول این نظرسنجی و 21 درصد از رای‌دهندگان جوان می‌گویند که از شخص دیگری غیر از ترامپ یا بایدن، حمایت می‌کنند.
+14
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    این اسگل از بایدن بیشتر گند میزنه
    7
    7
    ‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.