اسرائیل جزئیات بسته پیشنهادی حماس برای تبادل اسرا را رد کرد

 منابع به «العالم العربی»: حماس از شرط توقف دائمی جنگ منصرف شد و خروج اسرائیل از غزه را جایگزین آن کرد و از اسرائیل خواست به ازای هر روز آتش‌بس یک زندانی را آزاد کند.العربیه: وبسایت خبری «اکسیوس» از مقامات اسرائیلی و یک منبع آگاه نقل کرد، گروه «حماس» یک بسته جدید برای تبادل اسرا پیشنهاد داده است تا به جنگ سه ماهه در نوار غزه پایان دهد.

این وب‌سایت به نقل از یکی از دو مقام اسرائیلی، دوشنبه 12 دی، که نامی از آن‌ها نبرد، نوشته است اسرائیل این پیشنهاد را رد کرد، اما این را نشانه‌ای از آمادگی حماس برای ورود به مذاکره در مورد تبادل اسرا با وجود جریان جنگ در نوار غزه دانست.

دو مقام اسرائیلی گفتند، حماس این بسته پیشنهادی را با میانجیگری قطر و مصر پیش کرده است.
جزئیات پیشنهاد
یکی از دو مقام اسرائیلی، در توضیح پیشنهاد گفت، که این سه مرحله دارد، هر مرحله شامل آتش‌بس برای بیش از یک ماه همراه با آزادی اسرا است.

وی افزود: «پیشنهاد جدید، شامل خروج نیروهای اسرائیل از غزه در مرحله اول می‌شود که در ازای آن حدود 40 اسیر در دست حماس و برخی از اسرای فلسطینی آزاد می‌شوند.
«توقف جنگ پس از مرحله نهایی»
همچنین پیشنهاد جدید، بر پایان جنگ در نوار غزه پس از اجرای مرحله اخیر اتفاق که شامل آزادی همه اسرای در دست حماس می‌شود، تصریح کرده است.

به گفته این مقام اسرائیلی، شورای جنگ اسرائیل دوشنبه 11 دی، به میانجیگران قطر و مصر اطلاع داده که پیشنهاد جدید «حماس» را نمی‌پذیرد.

وی افزود: «پیشنهادی که یک‌شنبه از حماس دریافت کردیم غیر واقعی بود، از میانجی‌ها خواستیم که سعی کنند پیشنهاد واقعی‌تری را ارائه دهند.»

یکی از مقامات اسرائیلی گفت، مذاکراتی که در مرحله پیش از راه‌اندازی است، متوقف نخواهد شد، اما پیشرفتی هم نداشته است.
«مذاکرات ادامه دارد»
یک منبع آگاه بامداد دوشنبه 11 دی، به «العربیه» گفت، موضع «حماس» پا برجاست و هر پیشنهادی برای تبادل اسرا با اسرائیل پیش از توقف جنگ را مردود می‌داند.

این منبع توضیح داد، هیئتی از حماس برای گفت‌وگو در مورد پیشنهاد توقف جنگ در قاهره هستند و این نشان از ادامه مذاکرات دارد.

در حالی که تل‌آویو این را رد می‌کند و تأکید دارد که «هیچ توقف جنگی پیش از نابودی حماس» وجود نخواهد داشت، همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و رهبری ارتش، این را بارها تاکید کرده‌اند.
+30
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
    من اگر جای مردم‌اسرائیل بودم، حتی اگر پدر و مادرم اسیر بودند، ترجیح میدادم تا داغدار بشوم، ولی یکبار برای همیشه حماس، حزب الله و‌حکومت مفعولین را نابود میکردم. حتی اگر تمام اسراء را بکشند، باید حماس و بقیه حزب های اینجنین، کلا نابود و محو‌ شوند. خون من و‌پدر و مادرم که رنگینتر از آن کودک و دختری که بل زجر سرشان بریده شد نیست که. به امید نابودی و محو حماس و‌حزب الله، ولو به نابودی کل جمعیت فلسطین. ۷ اکتبر شروعش کردند، اسرائیل برایش تمامشان میکند.
    8
    18
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    بزرگترین اشتباه سیاسی اگر اسراهیل با صلح بدین گونه موافقت کند. یا ادامه جنگ تا نابودی کامل حماس. یا اگر صلح به یک شرط. خلع سلاح کامل حماس و رفتن رهبران حماس به مصر. اردن. یا ترکیه. به پای آنها پابند و کنترل قدم به قدم حماسی ها. بروند هر شب در کافه و تا صبح. "ویوا فلسطینا" بخواند. کنترل فقط تا دوباره وحشی نشوند . باز گشت مردم. رفرندام .یا غزه قسمتی‌ از اسراهیل شود. "بهترین راه حل از نظر من" ۱۰ سال دیگر غزه بالاترین توریست دنیا را خواهد داشت. اگر هم نمی‌‌خواهند. غزه در زیر نظر اردن.مصر و ترکیه. این سه کشور باید تضمین دهد که مرز‌ها غزه را کنترل برا مقابله با ورود سلاح.
    3
    15
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.