کشف بزرگترین منبع لیتیوم جهان به ارزش ۵۴۰ میلیارد دلار در کالیفرنیا

بدون لیتیوم کافی، تلاش جهان برای مبارزه با تغییرات اقلیمی به کمک انرژی‌های تجدیدپذیر با مشکل مواجه خواهد شد. العربیه: وزارت انرژی ایالات متحده اخیرا چیزی که تصور می‌شود بزرگترین منبع لیتیوم جهان است را در بستر دریاچه نمکی سالتون در جنوب کالیفرنیا پیدا کرد. تخمین زده می‌شود که این منبع 18 میلیون تن لیتیوم دارد، که می‌تواند تا 540 میلیارد دلار ارزش داشته باشد، و نیاز آمریکا طی چند دهه آینده را برآورده خواهد کرد.

لیتیوم یکی از اجزای اساسی باتری‌های قابل شارژ است که انرژی وسایلی مانند خودروهای الکتریکی را تامین می‌کند. تولید سایر محصولات مصرفی مهم مانند تلفن‌های همراه و پنل‌های خورشیدی نیز به مقادیر زیادی لیتیوم نیاز دارد. بدون لیتیوم کافی، تلاش جهان برای مبارزه با تغییرات اقلیمی به کمک انرژی‌های تجدیدپذیر با مشکل مواجه خواهد شد.

در حال حاضر چین بر تولید لیتیوم در سطح جهان تسلط دارد. پکن رقیب جهانی واشینگتن است، و برتری آن در عرصه لیتیوم، کار را بر آمریکا دشوار کرده است. به همین دلیل هم وزارت انرژی آمریکا بودجه بزرگی به اکتشاف منابع لیتیوم در داخل ایالات متحده اختصاص داده است. این سرمایه‌گذاری اخیرا با کشف منبع لیتیوم سالتون نتیجه داد.

برآوردها بر این است که آمریکا با استفاده از 18 میلیون تن لیتیوم سالتون می‌تواند خود را به مقام پیشتازی در بازارهای جهانی برساند. این مقدار لیتیوم می‌تواند تولید برق آبی و خورشیدی را به شدت تقویت کند، و سطح استقلال انرژی بی‌سابقه‌ای به آمریکا عرضه کند.

منبع لیتیوم سالتون همچنین می‌تواند آمریکا را بیش از پیش ثروتمند کند. هر تن لیتیوم حدود 29 هزار دلار قیمت دارد. بدین ترتیب، ارزش تخمینی 18 میلیون تن لیتیوم دریاچه سالتون 540 میلیارد دلار است.

به علاوه، اگر آمریکا بتواند به کشور پیشرو در حوزه تولید لیتیوم تبدیل شود، این باعث رونق کسب و کارهای مبتنی بر لیتیوم خواهد شد، که می‌تواند میلیاردها یا تریلیون‌ها دلار در سال سودآوری برای اقتصاد ایالات متحده به همراه داشته باشد.
+13
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.