از عکس با نتانیاهو تا سرقت اقلام نظامی؛ مردی که خود را عضو ارتش جا زد و با حماس جنگید محاکمه می‌شود

یورونیوز: یک مرد اسرائیلی که تا به حال اصلا در ارتش خدمت نکرده بود، با نفوذ به یکی از یگان‌های ارتش و پیوستن به جنگ علیه حماس، در نهایت پس از دو ماه گیر افتاد و به جا زدن خود به عنوان سرباز و سرقت اسلحه متهم شد.

بر اساس کیفرخواستی که روز یکشنبه علیه این فرد صادر شد، «رُی ییفراخ» ۳۵ ساله، از اوضاع آشفته پس از حمله هفتم اکتبر حماس سوء استفاده کرده و با پیوستن به جنگ، اقدام به سرقت مقادیر زیادی تجهیزات نظامی، از جمله سلاح، مهمات، و تجهیزات حساس ارتباطی کرده است.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، او مدتی را صرف جنگیدن در غزه کرده و حتی در یکی از دیدارهای میدانی بنیامین نتانیاهو با سربازان، در کنار نخست وزیر اسرائیل عکس گرفته است.
عکس دسته جمعی ییفراخ و سربازان ارتش اسرائیل با نتانیاهودر کیفرخواستی که علیه او تنظیم شده آمده است که آقای ییفراخ در روز هفتم اکتبر (روز آغاز عملیات حماس علیه اسرائیل) به جنوب اسرائیل رفته و بعد از آن به تناوب خود را به عنوان تکاور یگان‌ ضد تروریسم، کارشناس خنثی‌سازی بمب و یکی از اعضای سرویس امنیت داخلی اسرائیل یا همان «شین بت» معرفی می‌کند.

پلیس این فرد را در ۱۷ دسامبر دستگیر کرد و مقادیر زیادی اسلحه، نارنجک، خشاب، تعدادی بیسیم ارتباطی واکی تاکی، یک پهپاد، یونیفورم و سایر تجهیزات نظامی را نزد او پیدا کرد.
ایتان صباغ، وکیل آقای ییفراخ به کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفت که موکلش همزمان با شروع جنگ به جنوب اسرائیل رفت تا به عنوان امدادگر با سازمان امداد و اورژانس همکاری کند.

آقای صباغ در مورد موکلش گفت که او بیش از دو ماه شجاعانه برای دفاع از اسرائیل جنگید و «به مردم خدمت ‌کرد و آن‌ها را نجات می‌داد، آن هم زیر آتش جنگ. همزمان با تروریست‌ها هم می‌جنگید.»

نیروهای امنیتی اسرائیل چهار نفر دیگر از جمله یک افسر پلیس را نیز در ارتباط با سرقت اسلحه بازداشت کرد.عکس دسته جمعی ییفراخ و سربازان ارتش اسرائیل با نتانیاهوتصاویر وسایل سرقتی از نوع تجهیزات نظامی، از جمله سلاح، مهمات، و تجهیزات حساس ارتباطی
+27
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    آفرین به این دزد که برای هدفش زحمت کشید ، به مردم کمک کرد و در جنگ هم شرکت کرد .ولی این چه ارتشی است که نظم و مقررات ندارد و بی در و پیکر است ؟
    4
    36
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۳
    خداوند - آسمان، ایران

    دزدهایی که جیب خودشون رو‌میزنن میان زمینهای غصبی رو پس بدن! زرشک..
    41
    13
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
    باید بخاطر کارهایی که برای نجات مردم انجام داده را دید، و بخاطر کارهای نادرستی که در این حین انجام داده عادلانه محاکمه شود. حکومت اسرائیل عادلانه قضاوت میکند.
    4
    21
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

    خداوند - آسمان، ایران
    شما حزب الهیا که بینید گاله رو، چون دزدی و بی شرفی جزو دستورات اصلی دینتونه، ثانیهً نیست که دزدی یکی ازون مردان الله تو اون مملکت رو نشه، ولی آنقدر شماها پررو ....یت که بازم می یابد دهن ..... باز می کنید و از جا های دیگه هم ایراد می گیرید. یعنی این کتاب گینس یه رکورد کم داره و اونم رکورد بی شرفی که باید به اخوندا و حزبالهی ها برای قرنها بدون رقیب اهدا کنه.
    3
    23
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ
    خداوند - آسمان، ایران
    چرا نمیری بجنگی برای فلسطینی‌ها
    3
    20
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    shirzan - برلین، آلمان
    خداوند - آسمان، ایران
    هر وقت خواستی از دزدی حرف بزنی اول یک چای دبش برا خودت بریز
    1
    7
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.