واکنش‌های گسترده به ادعای خامنه‌ای درباره «حرف خدا» از «زبان» او: «دیکتاتور» دیگر کنترلی بر خویش ندارد

علی خامنه‌ای در دیدار با خانواده قاسم سلیمانی. تصویر برگرفته از ویدیوصدای آمریکا: اظهارات علی خامنه‌ای در روز دوشنبه در دیدار با خانواده قاسم سلیمانی و اشاره‌اش به این که حدود بیست سال پیش «حرف خدا» از زبان او بیان شده، واکنش‌های بسیاری را در رسانه‌های اجتماعی برانگیخته است.

بر اساس ویدئویی که از بخشی از دیدار تازه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با خانواده قاسم سلیمانی منتشر شده، او به جلسه‌ا‌ی «حدود بیست سال» پیش با تعدادی از فرماندهان سپاه اشاره می‌کند و ادعا می‌کند: «صحبت گرم و گیرایی کردم. من حرف می‌زدم، اما حرف خدا بود و زبان من بود و خیلی اثرگذار بود.»
مجید مسعودی، که خود را در شبکه اجتماعی ایکس «روزنامه‌نگار سابق» معرفی کرده، اظهارات علی خامنه‌ای را حین معرفی شدن به عنوان رهبر و سخنان اخیر او مقایسه کرده است.

علی خامنه‌ای در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ در زمان رهبر شدن گفته بود «باید خون گریست بر جامعه اسلامی که حتی احتمال [رهبری] کسی مثل بنده در آن مطرح شود.»

این کاربر رسانه اجتماعی ایکس گفته است: «فقط اکسیر قدرت مطلقه و بدون پاسخگویی می‌تواند چنین بلایی را سر یک فرد و یک ملت بیاورد.» علیرضا میران، یکی دیگر از کاربران ایکس که پزشک متخصص مغز و اعصاب است، با بیان این که «این سخنان اوج روان‌گسیختگی» خامنه‌ای را آشکار کرد، نوشته است: «سخنان جنون‌آمیز در خفا، در عیان بیان می‌شوند. دیکتاتور دیگر کنترلی بر خویش ندارد.»
فرج سرکوهی، روزنامه‌نگار، اظهارات علی خامنه‌ای را «مالیخولیای مهتری، خودشیفتگی، خودخدا و پیامبر و زبانِ خدا و فرزانه‌پنداری و نارسیسیم شدید» دانسته و افزوده است که موارد این چنین را «از شاخصه‌های مستبدان در پایانِ کارِ آنان می‌دانند.» اما فاطمه (شهرزاد) شمس، نویسنده، گفته که «خامنه‌ای دچار توهم نیست» بلکه «دچار نخوت است. خودپرست و خودبزرگ‌بین است.»

او تأکید کرده که رهبر جمهوری اسلامی «از چپاول اموال مردم و‌ کشتار بی‌وقفه آنهاست که هنوز بر سر قدرت است» و با «بیمار روانی متوهم» معرفی کردنش، «از او سلب مسؤلیت» می‌کند، به طوری که «انگار دست خودش نیست، که خب این گونه نیست. خامنه‌ای خودِ فرعون است.»
پیش از این، سعید قاسمی‌نژاد پژوهشگر ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، به صدای آمریکا گفته بود که علی خامنه‌ای بعد از حمله تروریستی گروه شبه‌نظامی حماس به اسرائیل، سیاست امام چهارم شیعیان را در پیش گرفته است.
+91
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    چند سال دیگه خود خدا خواهی بود و عده ایی هم برایت کف میزنند و هورا می کشند
    5
    117
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - برابراند ، دانمارک

    درود بر رهبر معظم که خداوند، رؤیای صادقانه را بر او عطا کرده است.
    199
    15
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    من یقین دارم که حرفهای الله از طریق طوسی به وجود ایشان تزریق شده و از دهانش بیرون زده بوده!
    7
    155
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Persian2600 - استکهلم، سوئد

    به چه غلطا! پاشو آخوندک مستراح برو دنباله همون آفتابه سازیت که هنرت زیاد زیادش همونه. موندم این چه موادی که اینا میزنند؟ کار از تریاد و شیشه گذشته. در ضمن اون خدا و پیغمبری هم که تو حرفشو میزنی به درد همون مستراح و فاضلاب میخوره. م.تیکه ج.کش.
    5
    134
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    فیل دانا - سیدنی ، استرالیا

    حتما آقای طوسی هم از چیز خدا استفاده کرده
    3
    118
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    البته مقصودش از حرف خدا همان نوشته های قران است که بیشتر از 85 درصد ان از تورات یهودیان کپی شده است. تورات هم حرف خدا نیست و بیش از 100 نفر نویسنده دارد
    5
    66
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    یا فاطمه زهرا - برابراند ، دانمارک
    سالها قبل در هند یکی خدا را دروجود هر کس بیان کرد که بعدها مردم و طرفدارهای احمق تر از تو و او ، نام خدا را بر او گذاشتن. راجنیش شد پگوان راجنیش از پونا تا سراسر جهان اما در خفا قاچاقچی مواد مخدر که باعث اخراجش از آمریکا شد . امثال شماها چنین افراد دیکتاتور را به خدایی میرسانید . نمیگویم مخالفش باش و یا ناسزا بگو ولی حداقل هر گفته او را تمجید نکن.
    4
    74
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    از یک مفعول بی عقل چه توقعی میشه داشت. یادم افتاد به این متن:. درود. جالب‌ترین تبریک سال نو مسیحی را که امسال خواندم، متن ذیل بود:. ✍️زاد روز آن مرد بدون پدر که از یک رابطه نامتعارف چشم به جهان گشود و بعدها، به مادرش مریم اتهام معاشقه با خدا زدند، و سپس او را به عرش اعلا رساندند، به دین داران، فاقد استقلال فکری مبارک باد. درود بر حضرت مریم مهربان که در ۲۰۰۰ سال پیش توانسته بود دریک جامعه مردسالار عهد باستانی ، ازیک رابطه خارج از ازدواج ، حامله شود و به شیوه ای ماجرای حاملگی اش را توجیه کند که بجای سنگسار، ۲۰۰۰ سال است که میلیونها انسان به اِحترام ازدواجش 😆😆😆باپروردگار، و پرورش پسرش عیسا این چنین روزهایی را هر ساله جشن بگیرند. من هم مریم جان دوستت دارم. زیرا در سایه این زیرکی ،من و امثال من بی دین چند روزی بجای کار سخت، به دیدار دوستان و شادی میپردازیم. تعطیلات سال تازه بر نا باوران خجسته باد! 🍷
    8
    30
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    iran1 - آرلون، بلژیک

    حاضرم سرم رو بدم ولی این عوضی و دارودستش بساطشون جمع بشه
    3
    28
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ

    تو به گاو یه سور زدی شما تازی‌ها ایرانی نیستید
    3
    41
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    خدا یک »مفهوم« است که تعریف آن در درازنای تاریخ در میان مردمان روی کره زمین دستخوش تغییرات فراوان شده است، بالای نود درصد جنگهای تاریخ از جانب مغول ها و ترک های عثمانی بوده است، چرا؟! برای خدا و در راه خدا! تیمور گجستک هنگامی که وارد خاک ایران شد توی کجاوه ای بود که بر روی دوش سربازان خودش کشیده می شد، آنرا مانند مسجدی از پارچه پوشیده بودند و او در ان نماز می خواند. می گفت با خدا در آن کجاوه حرف می زد!!!
    6
    11
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا
    راست میگه من شاهد بودم که اون کلمات تاثیر گذار رو خدا از زبونش اونشب گفت: روی پله مو اوو./// رو به قبله مو اوو/// فردا همین جمع میزنیم جایی تو جهنم اوو
    2
    9
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Persiangulf2535 - لند‌ن، انگلستان
    فرعون هم در زمان خودش ادعایه خدایی میکرد چون قدرت مطلق در دستش بود وهرچرندی هم که میگفت کاسه لیسان و مفتخوران اطرافش به به و چه چه میکردن وهیچکس جرعت ایراد گرفتن یا مخالفت رو نداشت و همین قدرت مطلق بودن میتونه در سالهایه طولانی حکومت حتی از یک انسان شریف و با وجدان یک هیولا بسازه.
    1
    13
    ‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.