گزارش‌ها از اقدام حوثی‌ها برای حمله به ناو جنگی آمریکایی در دریای سرخ

 کشتی آمریکایی در دریای سرخالعربیه: رسانه‌های اسرائیلی شامگاه دوشنبه یازدهم دی از تلاش‌ شبه‌نظامیان حوثی برای حمله به یک ناو جنگی آمریکایی در دریای سرخ خبر دادند.

شبه‌نظامیان حوثی در یمن یکشنبه به کشته شدن 10 نفر از نیروهای خود در حمله نیروهای آمریکا به سه قایق این گروه در دریای سرخ اذعان کردند.

حوثی‌ها در بیانیه‌ای مسئولیت عملیات نظامی که گفته شده طی آن با «موشک‌های دریایی مناسب» کشتی کانتینربر «میرسک هانگزو» (Maersk Hangzhou) در حال حرکت به مقصد اسرائیل در دریای سرخ هدف گرفته شده است را بر عهده گرفتند.

در این بیانیه آمده بود که این کشتی کانتینربر پس از آن هدف گرفته شد که خدمه آن به پیام‌های هشدار از سوی حوثی‌ها بی‌اعتنایی کرده بودند.
4 قایق‌ حوثی
به گزارش «فرانس پرس» دو منبع دریانوردی در بندر الحدیده یمن از کشته شدن 10 عضو حوثی‌ها و زخمی شدن دو تن دیگر در حمله آمریکا به قایق‌هایی که کشتی کانتینربر را در دریای سرخ هدف گرفته بودند، خبر دادند.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که قایق‌های متعلق به حوثی‌ها به این کشتی تجاری حمله و همچنین به سوی بالگردهای متعلق به ناوگان دریایی ایالات متحده در دریای سرخ آتش گشودند.

بنا به بیانیه «سنتکام» بالگردهای نیروی دریایی آمریکا در پاسخ به پیام درخواست کمک از سوی این کشتی برای محافظت از آن وارد عمل شده بودند که توسط 4 قایق حوثی‌ها به سوی آن‌ها شلیک شد.

در این بیانیه گفته شده که بالگردهای نظامی آمریکا در چارچوب دفاع از خود به منبع آتش پاسخ داده و 3 قایق از چهار قایق حوثی‌ها را غرق کرد که در پی کشته شدن خدمه این 3 قایق، قایق چهار از این منطقه دریایی گریخت.

شایان ذکر است که ایالات متحده آمریکا و بریتانیا هم‌اکنون در حال بررسی طرح‌هایی برای مقابله و تقویت بازدارندگی در برابر حملات حوثی‌ها هستند.
+28
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.