اسرائیل: ۲۹ سرباز با آتش خودی یا حوادثی دیگر در غزه کشته شدند

العربیه: در آغاز سال جدید میلادی و در حالی که جنگ اسرائیل در نوار غزه سومین ماه خود را سپری می‌کند، ارتش اسرائیل، دوشنبه 11 دی گزارش داد که 18 تن از سربازانش بر اثر تیراندازی همرزمان‌ خود کشته شدند.

به گزارش خبرنگار تلویزیون العربیه، در بیانیه دوشنبه ارتش اسرائیل آمده است: «از زمان شروع عملیات زمینی در نوار غزه در 27 اکتبر تاکنون 29 سرباز اسرائیلی بر اثر تیراندازی همرزمان خود یا در حوادث عملیاتی کشته شدند.»

ارتش اسرائیل در اواسط دسامبر اعلام کرد که 20 سرباز از 105 سرباز در جریان تهاجم زمینی به نوار فلسطین در نتیجه آتش همرزمان خود یا حوادث دیگر کشته شدند.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل گفته بود که 105 سرباز در جریان عملیات زمینی در غزه کشته شدند که 20 تن از آنها در چندین حادثه کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام نظامی اسرائیلی همچنین خاطرنشان کرد که 13 سرباز بر اثر شلیک خود همرزمان اسرائیلی خود کشته شدند و بقیه در حوادث مربوط به استفاده از سلاح، ماشین آلات، تیراندازی یا شلیک نادرست جان خود را از دست دادند.

از زمان آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر که با حمله غافلگیرانه حماس به شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی اسرائیل در نوار غزه شروع شد، حدود 450 سرباز اسرائیلی کشته شدند که از این تعداد بیش از 100 نفر از آنها در عملیات زمینی جان خود را از دست داده‌‌اند

به گزارش روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست»، علاوه بر این تعداد از کشته‌ها حدود 1650 سرباز اسرائیلی نیز زخمی شدند.

این در حالی است که حدود 22 هزار فلسطینی که بیشتر آنها کودک و زن بودند، در این جنگ کشته شدند. همچنین نزدیک به دو سوم ساختمان‌های نوار غزه به طور کامل یا جزئی تخریب شده و بیش از 80 درصد از جمعیت نوار غزه در داخل این بخش از سرزمین فلسطینی آواره شدند.
+6
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    rood120 - منچستر، انگلستان
    موضوع این هست که به هلاکت رسیدند حال با آتش خودی یا مبارزان، لعنت بر اشغالگران.
    10
    12
    ‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.