فرماندهان گروه‌های نیابتی ایران: حملات ما با اهداف تهران در تضاد نیست

العربیه: فرماندهان سه گروه‌ شبه‌نظامیان وابسته به ایران در گفت‌وگو با «واشینگتن پست» گفتند که «با دقت بین حملات خود تعادل ایجاد می‌کنیم تا از وقوع یک جنگ گسترده‌تر جلوگیری کنیم.»

این فرماندهان همچنان گفتند که «ساختار گروه‌های شبه‌نظامیان وابسته به ایران طوری طراحی شده که با اهداف استراتژیک تهران در تضاد نباش.»

یکی از فرماندهان گروه حزب الله عراق در ادامه گفت‌وگو با «واشینگتن پست» گفت که «ایران از ما پشتیبانی می‌کند، اما تصمیم انجام حملات بر عهده خودمان است» و افزود که «تهران برای جلوگیری از وقوع درگیری‌های گسترده، نوع حملاتی که باید انجام دهیم را بر ما تحمیل می‌کند.»

شبه‌نظامیان عراقی وابسته به ایران، در پاسخ به حمایت دولت جو بایدن، رئیس جمهورى آمریکا از اسرائیل، پایگاه‌های آمریکایی را هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان نیز درگیری‌هایی با ارتش اسرائیل در مرز مشترک با جنوب لبنان داشته تا به قول رهبر آن برخی از نیروهای اسرائیلی را از جبهه غزه دور کند و آنها در مرزهای شمالی مشغول کند.

فرماندهان نیروهای نیابتی ایران در این مصاحبه تاکید کردند که تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر را به کار گرفته‌اند.

این نشان می‌دهد که شبه‌نظامیان در عملیات‌ فردی از نوعی آزادی عمل برخوردارند، اما در عین حال اقدامات آنها به گونه‌ای طراحی شده که با اهداف استراتژیک ایران در تضاد نباشد.
نصرالله نقش اصلی را ایفا می‌کند
یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های حزب‌الله عراق، بزرگترین گروه شبه‌نظامی که این حملات را انجام می‌دهد، در این مصاحبه گفت: «در برخی جلسات، اخبار پیشرفت در جبهه‌ها، میزان بهره‌گیری استراتژیک از هر جبهه را به‌روزرسانی‌ها کرده و مورد بحث قرار می‌گیرد.»

فرمانده دیگری که خواست نامش فاش نشود، گفت: «ایران انواع حمایت‌ها را انجام می‌دهد، اما وقتی صحبت از تصمیم گیری‌ها و اقدامات میدانی می‌شود، تصمیم در دست ماست».

فرماندهان این شبه‌نظامیان وابسته به ایران گفتند که «حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، نقش پیشگامی در تقویت ائتلاف ایفا کرده است، زیرا او برجسته‌ترین شخصیتی است که قدیمی‌ترین، موفق‌ترین و محکم‌ترین گروه در نبرد را رهبری می‌کند».

آنها خاطرنشان کردند که نصرالله به عنوان اولین شخصیت در میان دیگران ظاهر شد و هنگامی که اولین سخنرانی عمومی خود را پس از شروع جنگ غزه انجام داد، شبه‌نظامیان عراقی در میدان تحریر بغداد جمع شدند تا این سخنرانی را به صورت زنده گوش دهند.

اسرائیل حملات خود به متحدان ایران در منطقه را تشدید کرده است. این حملات هفته گذشته منجر به کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران به نام رضی موسوی شد.

در همین راستا، ایران تهدید کرد که انتقام ترور این فرمانده را از اسرائیل خواهد گرفت.
+7
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    «با دقت بین حملات خود تعادل ایجاد می‌کنیم تا از وقوع یک جنگ گسترده‌تر جلوگیری کنیم.» خوب میشه بگین هدفتون از این حملات چیه اونوقت؟؟ 😀😀 این کار شما عین کار گروه هکری گنجشک درنده است که پىل بنزین ازاد رو سراریز کرد جیب دولت. این کار شما هم پول سرازیر میکنه جیب شرکتهای بیمه و نفتی و حمل و نقل
    0
    6
    دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.