هشدار نتانیاهو به ایران و حزب‌الله: اگر جنگ را گسترش دهند، ضرباتی خواهند خورد که به خواب ندیده‌اند

ایندیپندنت فارسی: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به جمهوری اسلامی و حزب‌الله هشدار داد که اگر جنگ را گسترش دهند، با حمله‌هایی روبرو خواهند شد که خوابش را هم نمی‌دیدند.

به گزارش تایمز اسرائیل، نتانیاهو شامگاه شنبه، ۳۰ دسامبر (۹ دی‌ماه)، در نشست خبری هفتگی خود حکومت ایران را «محور شرارت» خواند؛ کشوری که به گفته او در جبهه‌های مختلف، تجاوز به اسرائیل را رهبری و کل جهان آزاد را تهدید می‌کند.

او افزود که اسرائیل به رویارویی مداوم با جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد و در هر جا و به هر شکلی که ممکن باشد علیه ایران عمل می‌کند. نخست‌وزیر اسرائیل همچنین وعده داد که برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هرکاری انجام خواهد داد.

نتانیاهو این سخنان را پس از آن بیان کرد که ارتش اسرائیل برای چندمین بار در روزهای اخیر مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را در لبنان و سوریه بمباران کرد. این رشته حمله‌های اسرائیل ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

نتانیاهو در این نشست خبری، با انتقاد از نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، صحبت‌های علنی او درباره حمله‌های اسرائیل به ایران را «غیرمسئولانه» خواند و گفت او صلاحیت سخن گفتن در این‌باره را ندارد.

اشاره او به مقاله‌ای است که روز پنجشنبه به قلم نفتالی بنت در وال‌استریت ژورنال منتشر شد. بنت در این مقاله فاش کرد که در سال ۲۰۲۲، زمانی که نخست‌وزیر بود به نیروهای امنیتی دستور داد در دو نوبت حمله‌هایی را در ایران انجام دهند.

یک روز مانده به پایان سال جاری میلادی، نخست‌وزیر اسرائیل، می‌گوید جنگ در غزه ماه‌ها طول خواهد کشید. او در ادامه این نشست خبری گفت: «اسرائیل در همه جبهه‌ها می‌جنگد و برای پیروزی به زمان بیشتری نیاز است.»

با گذشت نزدیک به ۱۲ هفته از آغاز حمله‌های گسترده به غزه، اسرائیل هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ دست یابد. از همین‌رو، نتانیاهو در ادامه سخنانش افزود برای دستیابی به اهداف اصلی حمله به غزه، یعنی «نابودی حماس» و «بازگرداندن گروگان‌ها به خانه» جنگ ادامه خواهد یافت.

به گفته نتانیاهو، تاکنون بیش از ۸ هزار نیروی حماس کشته شده و قابلیت‌های نظامی حماس به تدریج در حال نابودی است.

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین وعده داد تا زمانی که امنیت برای ساکنان شمال کشور برقرار نشود، به هر طریقی مبارزه با حزب‌الله ادامه خواهد داشت؛ جایی که به گفته او به‌دلیل حمله‌های پی‌درپی حزب‌الله ساکنانش ناگزیر به تخلیه خانه‌هایشان شدند.
+117
رأی دهید
-27

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    تو با همین فرمون برو جلو و کتلت کن برو
    20
    113
    یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Farhad.fattah - لندن، انگلستان

    ۸۵ روزه در باتلاق غزه گیر افتادید فقط بلوف میایید شما یهودیا رو همه بهتر خوب می‌شناسند که چه انسان‌هایی هستید البته وقتی میگم همه منظورم اپوزیسیون و یا پفیزیسیون خارج از ایران نیست چون اونا همیشه تو توهم بودن و فکر می‌کنن فردا یا چند وقت دیگر با چمدون‌هایشان به ایران باز خواهند گشت .ضمناً به گفته یک دانایی. شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه .
    128
    39
    یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    نتانیاهو در عرض این سه ماه به اندازه 50 سال پیرتر شده است ؛ اگر با ایران و حزب الله دچار جنگ شود اینبار بجای پیری زود رس سکته زود رس میکند. ایران نه بلکه نظام اخوندی همراه با نوچه اش حزب الله لبنان از خیلی وقت پیش بصورت تاکتیکی با اسرائیل در جنگند ولی مقامات اسرائیلی خودشان را تا این اواخر بخواب زده بودن حالا که مقامات اسرائیل بخاطر جنگ با حماس در فشار هستند نمی خواهند جبه یا جبه های جنگ بیشتری برایشان باز شود از طرف نظام اخوندی ایران و حزب الله لبنان!
    107
    37
    یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    Farhad.fattah - لندن، انگلستان
    کاش رژیم‌ نکبت عسلامی با نوچه هاش سقط بشن تنها کاری که بلدید شر یه پا کردنه و روی خون رقصیدن حالا چه اسرائیل اونجا گیر کرده چه نکرده نتیجه اون همه سلاح که جمهوری نکبت به تروریست های حماس داد هزاران بدبخت فلسطینی هستند که کشته شدن و شماها رقص شادی میکنید که آمار کشته شدگان به حساب اسرائیل داره میره بالا و دنیا اسرائیل رو محکوم کنه تا شماها خوشحال بشید
    19
    82
    یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    Farhad.fattah - لندن، انگلستان
    ساندیس خور ، چرا در مورد تعداد کشته اعراب و تخریب در ( باتلاق غزه) صحبت نمیکنی ؟!؟ ۱۴۰۰ نفر اسرائیلی را کشتید و در عوض تا اینجا ۲۲۰۰۰ کشته دادید و نصف ساختمان های غزه تخریب شده است ، و الان هم به دری می‌زنید که آتش بس شود ؟!!؟ در این باتلاق فلسطین بیشتر ضرر کرد یا اسرائیل؟!؟
    22
    81
    یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    دوستدار - استهکلم، سوئد
    برنده این جنگ ، تا اینجا ( از نظر تاکتیک و استراتژیک ) اسرائیل میباشد .
    24
    86
    یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    این پفیوز هم لقمه رو دور سرش میگردونه ! این ابله میتونست خیلی زودتر جلوی حادثه هفت اکتبر رو بگیره و خودش و ارتشش رو اینطور درگیر نکنه و اینطور ، هزاران نفر اسرائیلی و فلسطینی رو بیخود و بی جهت به کشتن نده !! اگر اونطور کجدار و مریض رفتار نمیکرد ( با ترور مزدوران رژیم ، دخیل در ضربه زدن به اسرائیل و خرابکاری‌ها در سایتهای نظامی ) و بقول همگان سر اختاپوس و مقرهای حساس سپاه و مجلسین و پاستور وووو رو هدف میگرفت ، الان هم مردم ایران از شر رژیم خونخوار و شیطان صفت مفعول و دار و دسته اش خلاص شده بودند ، هم اسرائیل در این باتلاق نمی افتاد ! تحت شرایط فعلی ، باید بهش گفت : اینو که زائیدی بزرگ کن ، مفعول و خرس الله باشه واسه زایمان بعدی !!
    11
    30
    یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان
    Farhad.fattah - لندن، انگلستان
    تو فکر کردی اسرائیل نمیتونه صد هزار سرباز رو بسیج کنه و یکباره کلک غزه رو بکنه؟ این نقشه اسرائیل حرف نداره روزی دویست نفر رو داره میکشه با ادامه بمباران دهها خونه و مجتمع مسکونی رو ویران میکنه و دقیقاً با فرسایشی کردن جنگ بعد از یک سال اونچه از غزه باقی میمونه یک تپه خاکه که هیچکی نمیتونه روش زندگی کنه
    17
    24
    یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    فعلا که سربازهای مزدور کشورهای دیگه دارن اونجا جنایت میکنن...از قدیم گفتن ...جهود خون ببینه فرار می‌کنه...حالا این جنایتکار قرن داره زر زیاد میزنه که از قافله عقب نمونه ....گنده تر از دهنت حرف نزن جنایتکار....طرفداراهای جنایت کارش هم که تو این سایت مثل سوسک دارن کامنت می‌زارن دست کمی از خود جانیش ندارن
    18
    8
    یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    حالت استفراغ به دست نمی‌‌دهد اگر دوباره این کلمه را می‌‌شنوید ؟ "باتلاق غزه". کدام باتلاق ؟ سنگ سالم در تونل‌ها غزه باقی‌ نگذاشته. سران حماس در قطر و مصر دنبال سوراخ موش می‌‌گردند. روزی نیست که سردار بچه کش در سوریه شکار نکند. مثل عقاب در دریا دنبال پیپاد‌ها حوثی می‌‌گردد و پاهین می‌‌آورد. شیخ علی‌ که رسما زرد کرد و گفت حماس ربطی‌ به ما ندارد. نصرلا خرس لبانی که دو هفته پیش رسما اعلام کرد .به ما ربطی‌ ندارد. یک تنه در مقابل هرچی حقوق بشری و طرفدار ملت مظلوم فلسطین و خلق فلسطین ایستاده. حماس روزی ده بار به قطر و مصر التماس .حالا ما یک غلطی کردیم .به الله قسم برید واسطه شوید. ولی‌ هنوز زر می‌‌زنند. باتلاق غزه. خود فریبی هم یک نمونه ارگاسم است. چرا نه؟
    7
    8
    یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    ".جهود خون ببینه فرار می‌کنه." احمق تر ابله تر از این جمله تا کنون نخوانده. معلوم نیست از سوراخ کدام عطار این جمله‌ها را بیرون می‌‌کشند. انگار ما در دنیا دیگری زندگی‌ و این خبر‌ها که ما می‌‌بینیم و می‌‌خوانیم از کره مریخ پخش می‌‌شود. و خبر‌ها درست از روزنامه کیهان تهران.چنان پوستی‌ از سر حماس کنده که حتا آن‌ها که مخالف این حماس هستند ترحم دارند و می‌‌گویند. یک کم کمتر .کمی‌ دقت کن تا دست کم مردم عادی چوب حماقت حماس را نخورند. ولی‌ اسراهیل باید حماس را نابود کند. راه دیگری وجود ندارد.امروز دیگر سخن از نابودی حماس نیست . پرسش بعد از حماس است. چکار باید کرد؟ اسراهیل باید کم کم اعلام کند. بعد از نابودی حماس چه برنامه دارد؟ آیا باز خواهند گشت ؟ محاصره نظامی را به پایان خواهند داد؟ یاا یک راه حل سیاسی وجود دارد؟ دولت بی‌ بی‌ با توجه به شوک در حال حاضر قادر به پاسخ دادن نیست؟ هیچ راه حل آسان برا غزه وجود ندارد.ولی‌ تنها راه حل در حال حاضر ادامه جنگ است. یک نتیجه که حماس را باقی‌ بگذارد.نه تنها برای مردم غزه یک فاجعه بلکه برا ما ایرانی‌ها هم یک فاجعه است.
    7
    7
    یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Farhad.fattah - لندن، انگلستان
    PERTAPANI - بن، آلمان
    عزیزم فرسایشت تو حلقم دانشمندپروفسورمغزها و نخبه‌هایی که از ایران زدند بیرون شمایید قربونت برم الهی .دو دو تا میشه چهار تا بعلاوه بی‌بی نتانیاهومیشه ۵ تا حالا تو برو دنبال پرتقال فروش
    0
    1
    ‌چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان
    Farhad.fattah - لندن، انگلستان
    منظورت رو از فرسایش نمیدونم چیه!! ولی خوب بود میگذاشتی 500 سال دیگه جواب میدادی تا بشه ازش در موزه پرده برداری کرد!! این خبر مال 10 دی ماه بود تو الآن جواب میدی!!
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.