حماس: ایران به اشتباه خود در مرتبط دانستن حمله ۷ اکتبر با قاسم سلیمانی پی برد

العربیه: جنبش فلسطینی «حماس» در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران به اشتباه خود در ربط دادن حمله 7 اکتبر با انتقام‌گیری برای قتل قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران پی برده است.

حماس همچنین اسرائیل را به تلاش و تبانی بین‌المللی برای حذف مسأله فلسطین متهم کرد.

از سویی 5 گروه فلسطینی شامل حماس و جهاد طی بیانیه‌ای با همه سناریوها و راهکارهای مطرح شده برای آینده غزه پس از جنگ ابراز مخالفت کردند.

بیانیه مشترک جناح‌های فلسطینی که از لبنان صادر شد شامل «حماس»، «جهاد»، «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین»، «جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین» و «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل» است.
«راهکار ملی»
جنبش حماس، پنج‌شنبه 7 دی، اعلام کرد که با دیگر جناح‌های فلسطینی بر سر «راه حل ملی» بر اساس تشکیل دولت وحدت ملی به توافق رسیده است.

این جنبش در بیانیه‌ای افزود که جنبش جهاد اسلامی، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و جبهه دموکراتیک بر توقف جنگ غزه قبل از هرگونه تبادل اسرا با اسرائیل تاکید دارند.

حماس در ادامه اعلام کرد که «گروه‌ها همچنین بر ضرورت آتش‌بس نهایی و پایان دادن به اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل و خروج نیروهای اشغالگر از نوار غزه به عنوان پیش‌شرط تبادل اسرا و بر مبنای همه اسرای اسرائیلی در مقابل همه اسرای فلسطینی تاکید کردند.»

این جنبش فلسطینی در ادامه بیانیه خود افزود که جناح‌های فلسطینی مخالفت خود را با سناریوهای اسرائیل و غرب برای آینده غزه پس از جنگ ابراز کردند.

حماس در این باره تصریح کرد که جناح‌ها با ارائه چندین پیشنهاد از جمله «فراخوان برای یک نشست ملی فراگیر و الزام‌آور که شامل همه طرف‌ها بدون استثنا موافقت کردند، تا آنچه در گفت‌وگوهای ملی قبلی بر سر آن توافق شده بود، اجرا شود.»

جناح‌های فلسطینی همچنین توافق کردند که «نظام سیاسی فلسطین را بر پایه‌های دموکراتیک از طریق انتخابات عمومی (ریاست جمهوری، شورای مقننه، و شورای ملی) بر اساس نظام نمایندگی نسبی کامل در انتخابات آزاد، عادلانه و شفاف که همه در آن شرکت می‌کنند، توسعه و تقویت کنند، به گونه‌ای که روابط داخلی را بر اساس مبانی و اصول ائتلاف ملی و مشارکت ملی بازسازی کند.»
+39
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    پی بُرد ، عینهو سگ هم پشیمونه که چرا گُ. زیادی خورده ، ولی از رو که نمیره ، باز بعد از چندی به اسم مقاومت با بیضه فلسطینیها ، یکقُل دوقُل بازی میکنه !!
    3
    28
    جمعه ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا

    تا هنوز غزه ضمیمه نشده بمیرید وگرنه بعدش دیگه جایی برای قبر هم رو کره زمین ندارید
    4
    24
    جمعه ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

    این عربا همشون همینجوری مشگن، این انشا یا بیانیشون طوریکه هر کی ندونه فکر می کنه این حماسه که الان اسراییل رو گرفته و دست بالا رو داره، همچین خط و نشون کشیدن و تعیین تکلیف می کنن که انگار نتانیاهو هر روز می ره در خونه‌شون التماس و اینا دارن تاخچه بالا میزارن 😂، یعنی اگر مونگل نبودن که وضع کشورهای مسلمون عرب این نبود.
    3
    32
    جمعه ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.