یک سرباز اسرائیلی بر اثر «کابوس» به سوی هم‌زرمانش آتش گشود

العربیه: یک سرباز اسرائیلی پس از بازگشت از درگیری‌ها در نوار غزه برای استراحت، در پی بیدار شدن از خواب بر اثر یک «کابوس» وحشتناک، به سوی همرزمانش در اتاق آتش گشود که منجر به مجروح شدن تعدادی از آنان شد.

به گزارش شبکه 12 اسرائیل، در پی چند هفته عملیات زمینی و درگیری‌های خیابانی در غزه، بسیاری از سربازان اسرائیلی منطقه را ترک کردند تا در پایگاه‌های نزدیک جبهه استراحت کنند، اما یک «حادثه غیرمعمول» در یکی از اردوگاه‌های ارتش در عسقلان جنجال‌برانگیز شد.

در این گزارش آمده است که «یک سرباز از گردان 890، شبانه وحشت زده از یک کابوس بیدار شد و به دیوار اتاقی که در آن خواب بود تیراندازی کرد و به طور تصادفی تعدادی از همرزمانش را مجروح کرد.» این سرباز بعد از آن برای دوره روان درمانی معرفی شده است.

تحقیقات پلیس نظامی متعاقبا در خصوص شرایط حادثه آغاز شده است. این در حالی است که ارتش اسرائیل تصمیم گرفت به دلیل وضعیت سلامتی این سرباز (در این مرحله) تحقیقاتی را انجام ندهد، مشروط بر اینکه این موضوع با بررسی و صلاحدید پزشکان انجام شود.

وضعیت سلامتی سرباز اسرائیلی
ارتش اسرائیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این سرباز به دلیل وضعیت پزشکی در حال حاضر تحت بازجویی قرار نخواهد گرفت و تا زمانی که پزشکان وی اجازه انجام این کار را ندهند، تحقیقات از سر گرفته نخواهد شد.

شبکه «کان» اسرائیل به نقل از یک مقام نظامی که نامش فاش نشده، گزارش داد: «اگر حادثه در خانه سرباز رخ می‌داد، خسارت بسیار بیشتری به بار می‌آورد، به همین دلیل است که ارتش اسرائیل عجله نمی‌کند که سربازان را در زمان استراحت به منازلشان نروند و زیر نظر متخصصان در این روزهای سخت باشند.»

این حادثه در حالی رخ داد که هفته گذشته سربازان تیپ چتربازان با هدف «استراحت» پس از هفته‌ها درگیری در نوار غزه در داخل یک اردوگاه ارتش اسرائیل در عسقلان اقامت داشتند.
+11
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا
    اره نه اینکه تمام سپاه و بسیج همه سوپر منن، خوب آدمای نفهم مگه قراره که همهً آدما یجور باشن و به یک اندازه تحمل و شجاعت داشته باشن، این موارد در تمام دنیا وجود داره، یعنی فکر می کنین اون عربای ملخ خور حماس همه پسر شجاعن و کسی از اونا ترس نداره.
    5
    10
    ‌پنجشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۱-دوستان اَزیز: پیامد جنگ حمین چیزایی حستش که می بینیم. سندروم حای روانی کابوسای وحشت، تموم عمر مردم جنگ زده و بویژه نظامیون رو تعقیب میکنه. منش آدمی ایجاب میکنه به جون حمه آدما بدور از نژاد و مذحب و رنگ پوست بها بدیم. کودک کودکه! فرقی نمیکنه فلسطینی باشه یا اسراییلی. از کشتن حیچکه نباید سرمست بشیم. ما نمیتونیم از شخم زدن غزه خوشحال بشیم, بعد بگیم به جان آدما ارزش قایلیم. در این ماجرا شوربختانه اسراییل حکم لات محله رو در پیش گرفته. گناه و بیگناه رو میکشه.
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۲- اسراییل به حیچ اصولی پایبند نیستش.مگر چند وقت پیش ۳تن از گروگانای خودش رو حتا با پرچم سفید نکشت؟چطور کسی که فقط یک شورت پوشیده و پرچم سفید حم داره خطرناکه؟حالا حم تعصب یه طوری دامن ما رو گرفته، که حتا حاضر نیستیم قبول کنیم که یه سرباز اسراییلی متاسفانه دمارش در اومده و دیوونه شده.مجبوریم با بلوف حای رنگ باخته خودمون رو قانع بکنیم.که کابوس جنگ شامل اسراییلی حا نمیشه.باید قبول کنیم که گروه تندرو حماس نماینده مردم غزه نیستش. مثل ایران خودمون! مگر این آخوندا نماینده واقعی مردم ما حستن؟از یاد نبریم که حماس توسط اسراییل بنا شد.
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۳- توی حرجنگی پولدارا پولدارتر، بدبختا بدبختر میشن! اسراییلیای پولدار به قبرس و مالت محاجرت میکنن،فلسطینای پولدار زودتر وارد مصر میشن. دوست فلسطینی من که خانمش حتا مصریه و یک دختربچه ۸ساله داره، با پرداخت ۷۵۰۰یورو رشوه به دلال حا وپلیس مرزی رفح مصر, فقط با دریافت ویزای ۷۲ساعته وارد مصر شد.ولی کسی که پول نداره باید بمیره.اسراییل حم اکنون از وجود آخوندا بیشترین بهره رو میبره! ادامه این جنگ فعلن به نفع ناتانیاحو حستش.پایان جنگ یعنی سقوط دولت حزب لیکود و محاکمه ناتانیاحو. به حمان اندازه حماس خطرناکه، دولت راستگرای لیکود حم مرتکب جنایت شده!
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۴- ناتانیاحو چهره اسراییل رو با این تنبیه و کشتار دسته جمعی در غزه بشدت خدشه دارکرد.افکار جحانی این بمباران و کشتار کوررا در مقیاس حولوکاست میدونه!در تمام دنیا تظاحرات مردمی علیه اسراییل بیشتر شده.حالا جبهه یمنی حا حم به این ماجرا اضافه شد. بیمه حای کشتی جوابگوی خسارت کشتی حا در دریای سرخ نیستن.اقتصاد دنیا داره ضعیف ترو فقیرتر میشه.بخاطر تهدید یمنی حا مثلن IKEA اعلام کرد که قادر به تحویل سفارشات مشتری حای خودش نیست. کشتی حایی که درگذشته اگر مسیر اسراییل را درپیش داشتن حدود ۱۹ روز در راه بودن.حال اگر بخان دور قمری بزنن، باید ۳۱ روز در راه باشن.
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۵-طرح ناتوی دریایی امریکا شکست خورد. چندین کشور چون اَربستان،امارات،اسپانیا، فرانسه، استرالیا، ایتالیا حاضر نیستن به ناتوی دریایی بپیوندن و به یمن حمله بکنن.از آنسو اشغال بلندی حای جولان و مزارع لبنانی توسط اسراییل چون غده ای بدخیم برای این کشور شده. در اینجا حم اسراییل فکرش رو نمیکرد که در تله غزه گیر بیفته. فشار خونواده حای گروگان گرفته بر ناتانیاحو افزون شده.حتا چند روز پیش خانواده گروگانهای حماس در مجلس اسرائیل "کنیست" سخنرانی نتانیاهو رو برحم زدن.روزنامه حاآرتض نوشت:. ارتش اسرائیل در غزه ناکام شده و هر روز که نیروی زمینی بیشتری درغزه بمونه شکست عمیق‌ترمیشه.ما باید شکست خود را بپذیریم؛ این نبردی که در غزه آغاز شد، از۷ اکتبر شکست خورده.وعده داده بودن که ماجرا طی چند هفته به نتیجه برسه. اما اکنون نزدیک به سه ماهه که ارتش ما در غزه گیر کرده.
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.