خالد مشعل: هر وقت کشور فلسطین تشکیل شود درباره به رسمیت شناختن اسرائیل بحث خواهیم کرد

العربیه: خالد مشعل، رئیس جنبش حماس در خارج، در مورد ابتکارهای عمل ارائه شده برای توقف جنگ در غزه، گفت «هر وقت کشور فلسطین تشکیل شد، درباره به رسمیت شناختن اسرائیل بحث خواهیم کرد.»

به گزارش روزنامه «لو فیگارو» فرانسه مشعل خاطرنشان کرد که حماس در حال حاضر آماده مذاکره از طریق میانجی‌گران درباره همه موضوعات است.

اظهارات مشعل در حالی بیان می‌شود که از هفته گذشته مذاکرات فشرده‌ای در قاهره با جنبش‌های حماس و جهاد فلسطینی در تلاش برای دستیابی به آتش‌بس دائمی در غزه، در جریان بوده است.

در این راستا، زاهر جبارین، مسئول پرونده گروگان‌ها در جنبش حماس، گفت: «همه جناح‌های فلسطینی ابتدا با آتش‌بس موافقت می‌کنند و سپس درباره هر چیزی مذاکره می‌شود.»

گفتنی روز گذشته سه‌شنبه 5 دی، سندی درباره مفاد توافق جدید آتش‌بس سه‌مرحله‌ای در غزه و تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس در رسانه‌ها منتشر شد.

مرحله اول شامل یک آتش‌بس کوتاه مدت 10 روزه است. مرحله دوم علاوه بر آزادی تمام سربازان زن اسرائیلی در ازای آزادی تعدادی از اسرای فلسطینی، تقویت کمک‌رسانی به غزه است.

مرحله سوم شامل آتش‌بس یک ماهه در ازای آزادی تمامی اسرای اسرائیلی است که در بند گروه‌های فلسطینی در غزه نگهداری می‌شوند.
+2
رأی دهید
-26

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    الاغ، تر نزن که آب غزتون قطعه😂😂😂😂 تو‌اول ثابت کن که چند وقت دیگه میتونی زنده بکونی بعد بیا زر گنده تر از وزنت بزن. بیچاره، موساد از اونی که تو تو فکرت بگنجد بهت نزدیکتره و دارن تک‌تک پلک زدنهات رو میشماره، منتظر بهترین فرصت هستند تا املت تپ رو‌درست کنند، مواد ساخت کتلت تو تو نبود که مثل قاسم برات موشکهای گران قیمت خرج کنند، نهایت چیزی که برای به درک واصل کردن تو بکار ببرند یه چوب کبریت بی ارزش هست با یه اصاق پر از گاز، اینو‌فعلا داشته باش تا بموقعش. تو با یه چوب کبریت املت خواهی شد، از ما گفتنش بود.
    1
    24
    ‌پنجشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.