سخنگوی سپاه بعد از تکذیب حرف‌هایش از سوی حماس: از اظهارات من در مورد عملیات الاقصی اشتباه برداشت شده است

 رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسدارانرادیو فردا: سخنگوی سپاه پاسداران که اظهارات او درباره مرتبط کردن عملیات «طوفان‌الاقصی» با گرفتن «انتقام خون قاسم سلیمانی» جنجال‌برانگیز شده بود، روز چهارشنبه ششم دی از موضع خود عقب‌نشینی کرد و گفت از سخنانش سوءبرداشت شده است.

به گزارش سایت «سپاه نیوز»، رمضان شریف گفت: «همان‌گونه که رهبران حماس برشمرده‌اند، توهین به مسجدالاقصی و کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین... از جمله علل و انگیزه‌های عملیات کاملا فلسطینی طوفان الاقصی است».

سخنگوی سپاه افزوده که «بدون شک بخشی از پیروزی بزرگ تاریخی طوفان الاقصی مرهون مجاهدت‌ها و تلاش‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که دستاوردهای عملیات را در زمره یکی از انتقام‌های مقاومت از ترور ناجوانمردانه شهید قدس قرار می‌دهد».

این اظهارات در حالی است که او پیشتر در واکنش به کشته شدن سید رضی موسوی، فرمانده ارشد سپاه در سوریه، به صراحت گفته بود که «طوفان الاقصی یکی از انتقام‌های محور مقاومت از صهیونیست‌ها برای شهادت شهید سلیمانی بود».

سخنان آقای شریف واکنش حماس را برانگیخت و این گروه افراطی ضمن رد ادعای یادشده، در بیانیه‌ای گفت: «ما بارها تکرار کرده‌ایم که انگیزه‌ها و دلایل این عملیات، عمدتا به خاطر تهدیدها علیه مسجدالاقصی بوده است».

گروه افراطی حماس که در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا است، روز ۱۵ مهر با حمله به جنوب اسرائیل، دستکم ۱۲۰۰ نفر را به قتل رساند و ۲۴۰ نفر را به گروگان گرفت.

ارتش اسرائیل از آن زمان از راه زمین، هوا و دریا نوار غزه را به شدت بمباران و گلوله‌باران کرده، که به گفته منابع فلسطینی بیش از ۲۱ هزار کشته برجا گذاشته است. بیش از ۸۵ درصد جمعیت این باریکه هم آواره شده و با بحران مواد غذایی، سوخت و دارو دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.
+0
رأی دهید
-29

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    شریف ، بیشرف به چه گُ. خوردنی افتاده !!؟ این اوشگولها ، کمی رو ماستمالی کردن هم کار کنند ، بد نیست !!؟
    1
    15
    ‌چهارشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ
    آدم حالش به هم می‌خوره از این همه دورویی
    1
    13
    ‌چهارشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    بگو گی خوردم تمومش کن بره با اون قیافه مثل عنتر
    0
    9
    ‌پنجشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا
    نه بابا این نبود که این زرزرا رو کرد، هوش مصنوعیش بود. اخه بی ناموس مگه مجبوری دوتا بس اون کوفتیو کمتر بکش که بعد بگوه خوری نیفتی.
    0
    6
    ‌پنجشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.