رواج اجاره ساعتی خانه‌ها، یکی از راه‌های کسب درآمد در شرایط بحران معیشتی

صدای آمریکا: نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک از رواج اجاره ساعتی و روزانه خانه در مناطق مختلف تهران خبر داد و گفت که این اقدام «تخلف» است. کارشناسان اقتصادی اما رواج این پدیده را یکی از راه‌های کسب درآمد در شرایط بحران معیشتی می‌دانند و بر این باورند این نوع تخلف از گذشته هم وجود داشته اما شدت گرفتن آن ارتباط مستقیم با بحران اقتصادی دارد.

خبرگزاری «ایلنا» به نقل از داود بیگی‌نژاد نوشته «این یک تخلف مشهود» و «خطر جدی» برای همسایگان این واحدهاست که توسط سایت‌ها انجام می‌شود و تبعات جدی دارد.

او همچنین مدعی شده که سایت‌هایی که چنین امکانی را مهیا می‌کنند «اکوسیستم بازار مسکن» را برهم زده‌اند.

بنابر گزارش رسانه‌ها، تامین هزینه‌های زندگی در ایران به معضل اصلی مردم تبدیل شده و در همین راستا مردم از تمامی امکانات خود برای کاهش فاصله بین هزینه و درآمد استفاده می‌کنند.

اجاره دادن ساعتی خانه، اجاره پشت بام و پارکینگ از جمله مواردی است که در سال‌های اخیر رواج یافته است. در کنار این اتفاق، فعالیت افراد در چند شغل نیز رواج بیشتری یافته است. در همین رابطه دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفته بود که «۷۰ درصد کارگران برای تامین معاش خود شغل دوم دارند.»

هادی ابوی، کاهش قدرت خرید کارگران را دلیل شغل دوم داشتن برای ۷۰ درصد کارگران دانسته است.

این شرایط در حالی است که کارشناسان پیش‌بینی تورم بیش از ۵۰ درصدی برای سال آینده دارند. دولت اما در نظر دارد حقوق و دستمزد را کمتر از ۲۰ درصد افزایش دهد. اقدامی که ناظران آن را عامل تشدید مشکلات معیشتی و ورود به دوران جدیدی از بحران اقتصادی و اجتماعی می‌دانند.
+21
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    نتیجا انقلاب ۵۷ رو گرفتین؟ حالا بکشید دندتون نرم، تازه روز شاهیتان هست، روز بروز به سیاهرپزی و بدبختی بیشتر نزدیک میشوید بی لیاقتان و بی غیرتان عالم. مملکتی با برکتذو صبح و صفا با پاسپورتی احترامدار را به طویله تبدیل کردید پس در همان طویله هم سر کنید. آخ که عاشق منفی های اونهایی هستم که از سوزش میان و‌جوابی ندارن و منفی میدن. روزاتون سیاهه و سیاهتر هم میشه تا زمانی که سکوت اختیار کردید، حالا باز بنشینید، منتظر باشید تا از خارج به ما چراغ سبز نشان بدهند.
    4
    54
    ‌چهارشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    اینجا متل یا مسافرخانه های کوچیک که اکثرا مال هندیهاست اینکارو میکنند برای کسی که میخواد با یکی یه حالی بکنه
    0
    19
    ‌چهارشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    iran1 - آرلون، بلژیک
    بهتره هر کی میتونه همکاری کنه که این چیزها رو نبینیم، این جور اخبار وجهه بدی از ایران به دنیا میده، در همین اوضاع آقای سردار سپاه در یک اختلاس (چای دبش) به محض ورود یک مبلغ میلیاردی به صندوق بانک مرکزی فورا یک اختلاس بزرگ رو سازماندهی می کنه و چند وقت بعد فرزندان این سردار در کانادا دیده خواهند شد وهمچنان بدبخت هایی در ایران که هفته ای یک بار اگر بتونن گوشت بخورن و در خوابگاه و خونه ساعتی زندگی کنن، شما تا حالا دیدید خامنه ای از این اوضاع ناراحت باشه و گله کنه چرا اوضاع فقر انقدر نگران کننده هست، وقتی بالاترین فرد یک مملکت یک دزد حریص باشه که برای موندن در قدرت به اطرافیان و محافظانش اجازه بده هر کاری کنن، نتیجه میشه این شکل خبرها. کلا در مملکت های وابسته ای مثل ما بهتره پست مادام العمر نداشته باشیم شاید مسئولان بالا رتبه بفهمن که بابت اختلاس مجازات میشن تا ثروت درست تقسیم بشه
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.