منابع مصری: حماس حاضر نیست سلطه خود بر نوار غزه را در ازای آتش‌بس دائمی واگذار کند

العربیه: دو منبع آگاه امنیتی مصر دوشنبه 4 دی، به «رویترز» گفتند که حماس و هم‌پیمانان آن در جنبش «الجهاد» پیشنهاد مصر برای واگذاری سلطه خود بر نوار غزه در ازای برقراری آتش‌بس دائمی را رد کردند.

این دو جنبش فلسطینی که مذاکرات جداگانه‌ای با میانجی‌های مصری در قاهره دارند، از دادن هرگونه امتیازی به جز آزادی گروگان‌های بیشتری که طی حمله گردان‌های فلسطینی به جنوب اسرائیل ربودند و منجر به کشته شدن 1200 نفر شدند، خودداری کردند.

مصر «چشم‌اندازی»، مبنی بر آتش‌بس در ازای آزادی گروگان‌های بیشتر که راه را برای دست‌یابی به توافقی گسترده‌تر هموار می‌کند ارائه کرده که مورد تایید میانحی‌گران قطری قرار گرفت.

بخش گسترده این توافق، برقراری آتش‌بس دائمی همراه با انجام اصلاحات جامع در ساختار حکمرانی بر غزه که اکنون در تسلط حماس است را شامل می‌شود.

این دو منبع آگاه در ادامه تصریح کردند که مصر پیشنهاد برگزاری انتخابات و در عین حال تضمین‌هایی را به حماس داده است که اعضای آن تحت تعقیب یا پیگرد قرار نخواهند گرفت، اما این جنبش از دادن هیچ امتیازی به جز آزادی گروگان‌هایی که گمان می‌رود تاکنون بیش از 100 نفر از آنها همچنان در غزه نگهداری می‌شوند، خودداری کرد.

به‌رغم این و در واکنش به تاکید نتانیاهو بر ادامه جنگ و طولانی بودن آن در نوار غزه، گروه‌های فلسطینی درگیر جنگ در غزه دوشنبه بار دیگر تاکید کردند تا زمانی که جنگ ادامه یابد هیچ‌گونه مذاکراتی انجام نخواهند داد.
+5
رأی دهید
-24

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    معلومه یک همچین نون دونی خوبی رو کی از دست میده سرانشون که براشون مهم نیست سر مردم چی بیاد خودشون هم که جای امن نشستند پول مردم ایران هم که براشون میرسه در این شرایط چرا باید از این موقعیت دست بکشند
    3
    31
    ‌سه شنبه ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    وقتی کاملا گرفتار آمدند التماس و تمکین میکنند. جالب است که مصر هم که از این اراذل زخم خورده همین را می خواهد: نابودی کامل حماس
    5
    16
    ‌سه شنبه ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.