آنجلینا جولی: مسئله حقوق بشر در جهان یک دروغ بزرگ است

العربیه: آنجلینا جولی بازیگر مشهور آمریکایی از وضعیت تبعیض و دوگانگی در برخورد جهان با مسئله حقوق بشر ابراز ناامیدی کرد. او در مصاحبه‌ای با «وعد الخطیب» کارگردان سوری که کلیپ کوتاهی از آن مصاحبه را در حساب اینستاگرام خود منتشر کرد، تاکید کرد که او پس از حدود 20 سال فعالیت در زمینه امور بشر دوستانه به این حقیقت پی برده است.

در این مصاحبه که به عنوان بخشی از فیلم مستند «ما جرأت رویا داشتن را داریم»، جولی گفت:«شاید ایده دفاع از حقوق بشر که در جریان وقایع جنگ جهانی دوم بوجود آمد به این معنی بود که اهداف و خطوط مشخصی برای حقوق بشر وجود دارد و برای دستیابی به این حقوق باید کسی اقدام کند که به طور اساسی وظیفه سازمان ملل متحد است».
جولی با اشاره به اینکه اکنون به این نتیجه رسیده که این فعالیت‌ها به این سادگی پیش نمی‌رود، گفت:«من آموختم که دنیا با این طور دیگری برخورد می‌کند. حقوق و عدالت را به کسانی می‌دهد و کسان دیگری هم به طور موقت از آن برخوردار باشند اما کسانی هستند که این حقوق و عدالت هرگز شامل آنها نمی‌شود».

این ستاره سینما افزود که در ابتدا معتقد بودم مرزهای روشن و برخی تفاهمات در این زمینه وجود دارد تا اینکه بیشتر فهمیدم و دیدم که موضوع به این سادگی نیست و این حقوق به صورت یکسان در جهان وجود ندارد.

جولی به عنوان مثال به کمک‌های غذایی که 6 درصد برای عده‌ای و 50 درصد برای عده‌ای دیگر درنظر گرفته می‌شود، اشاره کرد و گفت «عدالت برای برخی افراد وجود دارد و برای برخی دیگر نیست.»

او افزود در صورت وجود منافع، پاسخگویی یا مجازاتی برای چنین جنایتی وجود ندارد.

به باور جولی، این حقیقت زشتی است که در بخش بزرگی از جهان جریان دارد و به مرور زمان متوجه آن خواهیم شد.

جولی افزود: «ما برخی افراد را به ارتکاب جرم محکوم خواهیم کرد و برخی دیگر را محکوم نخواهیم کرد. جهان ما دروغ بزرگی است که با گذشت زمان روشن‌تر می‌شود.»

این ستاره آمریکایی واکنش حملات مرگبار اسرائیل در واکنش به حمله حماس در 7 اکتبر را محکوم کرد. حملات اسرائیل علیه غیرنظامیان غزه تا کنون بیش از 20000 کشته برجای گذاشته که اغلبشان کودکان و زنان هستند.

انجلینا جولی، فرستاده ویژه سابق کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، اسرائیل را به بمباران عمدی کودکان، زنان و خانواده‌ها و محروم کردن آنها از غذا، دارو و کمک‌های بشردوستانه بر خلاف قوانین بین المللی، متهم کرد.
+132
رأی دهید
-11

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - برابراند ، دانمارک

    بله، فقط شامل حال جماعت صلیبی و عصایی می‌باشد. از برای ما سرب داغ است. خداوند گفته: اى کسانى که ایمان آورده‏ اید! مدد جویید به صبر کردن در مصائب. ای بی‌ایمانان که پیروزی نهایی در نزد ما هست.
    70
    13
    دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    حالا فهمیدی!؟ مخصوصا حقوق بشر نوع حزب دموکرات امریکا که با منافع یک عده بیلیونر امریکائی که ان را ملعبه ی منافع خودشان در گلوبالیزم کرده اند عجین شده است
    4
    60
    دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    نسل بی سواد - اسلو، نروژ

    ااااا تازه فهمیدی؟ اینهمه با انواع بشر دوستان در تخت خواب بالا پایین کردی خیلی زودتر باید میفهمیدی.
    35
    11
    دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    ایشان نمی گوید، حقوق بشر چیز بدی است، می گوید کافی نیست و درست اجرا نمی شود. برخی اینجا خوشحال شدند که شاید »جولی« هم مانند آنان به حقوق بشر پشت کرده است!
    2
    17
    دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    جولی جون قربون دک و دهنت ,مت 40 ساله دارم فریاد میزنم که این حقوق بشر و سازمان معطل(ملل) سرا پا دروغ و نیرنگ و ژست سیاسی هست.البته بارها هم مسئولین حقوق بشر اعتراف کردند که قدرت اجرائی نداریم ولی خب برای جوربودن این دکان این دکه هم باید باز باشه
    1
    10
    ‌سه شنبه ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Esperanto - لندن، انگلستان
    یا فاطمه زهرا - برابراند ، دانمارک
    حقوق بشر به شماها ربطی نداره شما برید بچسبید به همون حقوق بشر من در آوردی اسلامیتون. حقوق بشر به شکل کاملشم اجرا بشه از نظر شما هیچ ارزشی نداره. اصلا شما حقوق میدونید چیه؟ ارزشی برای بشریت قائلید؟. زیاد دلت رو صابون نزن حقوق بشر به بدترین شکل هم اجرا بشه بهتر از حقوق من در آوردی 1400 سال پیشه
    0
    1
    جمعه ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - برابراند ، دانمارک
    Esperanto - لندن، انگلستان
    کسی که در باره مطلبی ادله علمی ندارد، مکرراً آن را تکرار می‌کند. شمرده کن چند بار کلمه حقوق را نوشته زدی!
    1
    0
    جمعه ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Esperanto - لندن، انگلستان
    یا فاطمه زهرا - برابراند ، دانمارک
    اولا ممنون از ادله های علمی تون که همیشه ما را مستفیض می فرمایید. ما که تا حالا هرچه ادله علمی از جانب شما شده را خوندیم چیزی جزء حرف و حدیث غیر علمی از امامان 1400 سال پیش تان نبوده. دوما اینقدر بیکاری نشستی شمرده کردی چند بار من کلمه حقوق رو تکرار کردم؟ الان این شمرده کردنت جزء ادله های علمی تان بود؟. حالا که بیکاری شمرده کن چند بار ادله علمی رو مکرر کردم؟ 😂😂😂
    0
    0
    شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - برابراند ، دانمارک
    Esperanto - لندن، انگلستان
    فریضه بر من ایجاب می‌کند، کند ذهنانی امثال تو را با تعالیم الهی آشنا کنم. علوم امامان ما الهی است. انیشتین خدای علوم شما در مقابل ما سر خم فرود و مسلمان شد.
    0
    0
    شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Esperanto - لندن، انگلستان
    اگر آدم منطقی بودی باهات بحث میکردم ولی وقتی خودت رو آدم کامل میدانی که میخواهی مرا با تعالیم آسمانیت آشنا کنی و متوهمانه خیال میکنی انیشتین مسلمان بوده حرفی برای گفتن نمیگذاری. راستی چرا از علاقمندی موسولینی و هیتلر و حزب نازی حرفی نمیزنی؟ چون اونها وجهه ای میان افکار عمومی ندارند؟. مسلما اگر هیتلر و موسولینی اعتباری داشتند بشکن میزدی و آنان رو هم جزء امامانت میشمردی
    0
    0
    یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.