اخبار ضد‌و‌نقیض از «جعل امضای دبیر فدراسیون فوتبال ایران» در نامه استقلال به فیفا

بی بی سی: پس از آنکه خبرگزاری ایسنا گزارش داد که دبیر فدراسیون فوتبال ایران به جعل امضایش در نامه‌ای به فیفا، اعتراض کرده، وزیر ورزش از ورود حراست این وزارتخانه به موضوع خبر داده است.

روابط عمومی وزارت ورزش اعلام کرده است: «در پی انتشار اخباری در رسانه‌های رسمی کشور با موضوع جعل امضا در فدراسیون فوتبال و یکی از باشگاه‌های مطرح، وزیر به حراست این وزارت‌خانه ماموریت داد تا با پیگیری دقیق، فوری و موشکافانه این اخبار، نسبت به ارائه گزارش برای تصمیم‌گیری اقدام کند.»

در این اطلاعیه آمده است: «بر این اساس اگر ادعای جعل امضای دبیرکل فدراسیون فوتبال و همچنین امضای عضو هیات مدیریت باشگاه استقلال صحت داشته باشد با همکاری مبادی ذیربط، بطور قاطع با خاطیان برخورد خواهد شد و چنانچه این ادعا صحت نداشته باشد، با افرادی که با صدور نامه‌ها و ارائه این اطلاعات به رسانه‌ها، آرامش ورزش کشور را مورد هدف قرار داده‌اند با قاطعیت برخورد می‌شود.»

چند روز پیش خبرگزاری ایسنا اعلام کرد دبیر فدراسیون فوتبال مدعی شده که باشگاه استقلال نامه‌ای با امضای او به فیفا ارسال کرده است.

هدایت ممبینی، دبیر فدراسیون فوتبال ایران، از حراست این فدراسیون خواستار رسیدگی فوری استفاده از نامه سربرگ‌دار فدراسیون و همچنین جعل امضای خود شده بود.

شب گذشته یکی از اعضای هیات مدیره استقلال در گفتگوی تلفنی با یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه این نامه «درباره پرداخت بدهی به دستیاران ساپینتو مربی سابق استقلال و باشگاه سانتل کلارا بوده، گفت: «به فدراسیون گفتیم این نامه فوری و حیاتی است و باید به فیفا ارسال شود، گفتند شخص مربوطه حضور ندارد. متاسفم که در بین‌الملل فدراسیون پنجشنبه و جمعه کسی نیست که کار باشگاه‌ها را انجام بدهد.»

باشگاه استقلال پیش از این به علت تاخیر در پرداخت به بازیکنان و مربیان بارها جریمه و محروم شده است.

این باشگاه فصل گذشته لیگ قهرمانی آسیا را به دلیل عدم تسویه بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی خود به آندره استراماچونی، سرمربی سابق ایتالیایی خود در زمان مقرر از دست داد.

آندره‌ استراماچونی، آذر ۱۳۹۸ (دسامبر ۲۰۱۹) به دلیل پرداخت نامنظم حقوق‌، با لغو قراردادش، ایران را ترک کرده بود.

فرشید سمیعی با تاکید بر اینکه باشگاه استقلال، نامه‌ای برای فیفا ارسال نکرده گفت: «اگر ما در باشگاه استقلال این امکان را داشتیم که برای فدراسیون فوتبال ارسال نمی‌کردیم که به فیفا ارسال کند. ما فقط پیش‌نویس نامه را آماده کردیم و برای بین‌الملل فدراسیون فوتبال ارسال کردیم.»

به گفته این عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از آنکه فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود «متن نامه را بلد نیستیم بنویسیم، بخش بین‌الملل استقلال برای آنها نامه را نوشت و در ادامه بالاخره کار انجام و نامه ارسال شد و من نمی‌دانم چه کسی امضا کرده است. مطمئنا نامه هم توسط خود فدراسیون فوتبال و از کانال مربوطه ارسال شده است.»

این تنها مشکل باشگاه استقلال نیست. این تیم به دلیل مشکلات مالی متعدد با شکایت سازمان خصوصی‌سازی هم روبروست.

مدیریت دولتی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال مدت‌هاست که به یکی از بحران‌های مهم فوتبال باشگاهی ایران تبدیل شده است.

ضمن اینکه با توجه به نبود شفافیت مالی این باشگاه‌ها، میزان دقیق دارایی و اموال آن‌ها و بدهی‌هایشان مشخص نیست.
+0
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.