لوموند فاش کرد: طرح محرمانه عربستان برای غزه پسا جنگ؛ تبعید سران نظامی حماس به الجزایر

اعتماد آنلاین: لوموند به یک سند محرمانه دست یافته است که توسط مدیر یک اندیشکده عربستانی به نام مرکز تحقیقات خلیج فارس، تهیه شده است که طرحی را برای پایان دادن به بحران ترسیم می‌کند. این سند راه‌هایی را برای توقف خصومت‌ها در غزه و تثبیت اوضاع این منطقه پیشنهاد می‌کند. مهمترین نکته آن، انتقال «رهبران نظامی و امنیتی حماس» به الجزایر است، فرمولی که احتمالاً به فرمانده گردان‌های عزالدین القسام، و احتمالاً یحیی سنوار اشاره دارد.

روزنامه لوموند نوشت: در موضوع جنگ غزه، عربستان سعودی نقش خاصی را ایفا می کند. او ریاست سازمان کنفرانس اسلامی را برعهده دارد که پس از نشست سران در ریاض در اواسط نوامبر تشکیل شد و پایتخت‌های غربی را برای دفاع از آتش‌بس در غزه به تحت فشار قرار داد. همزمان، محموله های کمک های بشردوستانه به فلسطین را افزایش داد. در دو ماه و نیم جنگ، سی و سه هواپیمای باری عربستان سعودی که با کمک‌های اولیه پر شده، در فرودگاه مصر فرود آمده‌اند و چهار کشتی در پورت سعید در کانال سوئز پهلو گرفته‌اند.

به گزارش انتخاب به نقل از لوموند، در ادامه این مطلب آمده است: عربستان سعودی نیز در پشت صحنه در تلاش است تا راه حلی برای درگیری بیابد که تلفات انسانی آن در طرف فلسطینی به 20 هزار کشته نزدیک می شود.  

لوموند به یک سند محرمانه دست یافته است که توسط عبدالعزیز الساغر، مدیر یک اندیشکده عربستانی به نام مرکز تحقیقات خلیج فارس، تهیه شده است که طرحی را برای پایان دادن به بحران ترسیم می کند. این متن در پی ملاقاتی در 19 نوامبر در ریاض بین آقای الصقر تهیه شد و به وزارت امور خارجه فرانسه ارسال شد.

این سند راه هایی را برای توقف خصومت ها در غزه و تثبیت اوضاع این منطقه پیشنهاد می کند. مهمترین نکته آن، انتقال «رهبران نظامی و امنیتی حماس» به الجزایر است، فرمولی که احتمالاً به فرمانده گردان های عزالدین القسام،  و احتمالاً یحیی سنوار اشاره دارد.

در واقع، الجزایر به دلیل روابط خوبش با قطر و ایران به عنوان مقصد احتمالی تبعید این افراد نام برده می شود.

این ایده یادآور سال 1982 است که یاسر عرفات از شهر بیروت که در آن زمان توسط ارتش اسرائیل محاصره شده بود، خارج شد. رهبر سازمان آزادیبخش فلسطین و نیروهایش پیش از استقرار در تونس، با اسکورت نیروی دریایی فرانسه به آتن رسیده بودند.

  از دیگر نکات پیش‌نویس طرح آقای الصقر می‌توان به استقرار نیروهای حافظ صلح عربی در غزه، تحت نظارت سازمان ملل متحد، و ایجاد «شورای انتقالی مشترک» با گرد هم آوردن طرف‌های اصلی غزه (حماس، جهاد اسلامی، فتح و ...) بعنوان مسئول مدیریت این منطقه به مدت چهار سال و سازماندهی انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی می شود.
+39
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    از روز اول جنگ در نهان مصر و اردن و عربستان موافق اخته کردن کامل حماس توسط اسرائیل بودند. مصر که قبلا حکومت این اراذل و عقب افتاده های قشری و قرون وسطائی را تجربه کرده بود و زمامداران امروز عربستان به خوبی میدانند که این ها مثل سرطانی بدخیم هستند و هرجا تخمشان پاشیده شود تمدن از انجا رخت بر می بندد. بنابراین هر راه حلی به حذف کامل حماس از ان دیار خواهد انجامید
    5
    42
    جمعه ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    طرح مبتکرانه ایست ! تبعید به الجزایر و ترور توسط موساد و بهشت و در آغوش فرشته های بهشتی !!
    3
    26
    جمعه ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان

    ایران وقتی نخواد هیچ چیزی تو خاورمیانه اتفاق میوفته، بشینید داستان سرایی کنید نقشه بکشید، سید علی سروتون بخواد میشه نخواد نمیشه خودتونو خسته نکنید کوچول موچوله ها 🤣🤣❤️
    26
    2
    جمعه ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    سایبری بدبخت،مطمئن باش اسرائیل بعد از اخته کردن کامل حماس سراغ فرمانده های اراذل اوباش سپاه که حامی حماس در منطقه هستند میاد،همونطور که فخری زاده رو هم داخل خود ایران در حفاظت اطلاعات سپاه شکار کرد و تا مدتها حتی نفهمیدید از کجا خوردید و چطور 🙂 راستی اربابتون روسیه بعد از اینهمه باج دادن بدجور قهره ایتون کرده و داره بخاطر پول و قرار داد از مواضع عربها در مورد جزایر ایرانی حمایت میکنه،چرا جرات ندارید اعتراض کنیدو خفه خون گرفتید ؟
    2
    15
    جمعه ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.