آنتونی بلینکن: «چرا کسی از حماس نمی‌خواهد سلاح بر زمین بگذارد؟»

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکابی بی سی: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود به مناسبت پایان سال میلادی تلاش کرد به انتقادها از آمریکا و حمایتش از عملیات نظامی اسرائیل در غزه پاسخ دهد.

سخنرانی او در حالی ایراد می‌شد که دیپلمات‌های سازمان ملل متحد ساعات و روزهای متوالی است که می‌کوشند با مذاکره جلوی رای وتوی آمریکا به پیش‌نویس جدید قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت را بگیرند.

وزیر دفاع آمریکا گفت: «نمی‌شنوم هیچ کس از حماس بخواهد که از پنهان شدن پشت غیرنظامیان دست بردارد، سلاحش را زمین بگذارد و تسلیم شود. اگر این اتفاق بیافتد همه چیز فردا تمام خواهد شد.»

او تاکید کرد که آمریکا می‌خواهد از بازگشت تمامی گروگان‌ها به خانه خود اطمینان یابد و بیش از همیشه به این قطعیت رسیده است که حاصل این تراژدی وحشتناک فرصتی برای نزدیک شدن به کشوری با دو پایتخت شد. اتفاقی که به گفته او مستلزم تصمیم‌های دشواری از سوی تمامی طرف‌های درگیر از جمله آمریکاست.

آقای بلینکن با تاکید بر اینکه حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل آغازگر جنگ بود گفت: «چگونه است که هیچ کس از مهاجم چیزی نمی‌خواهد و همه از قربانی طلب می‌کنند؟»

وزیر خارجه آمریکا افزود کشورش در صف مقدم تلاش‌ها برای رساندن کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه بوده و مایل است که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد این کمک‌ها را به پیش ببرد و پیچیده‌تر از قبل نکند.

عالیرتبه‌ترین دیپلمات آمریکا موضع دولت خود را یک بار دیگر تکرار کرد و گفت اسرائیل باید برای حفاظت از جان غیرنظامیان تلاش بیشتری بکند و حق و وظیفه دارد که این جنگ را به پیش ببرد: «قابل فهم است که همه می‌خواهند این جنگ هرچه زودتر به پایان برسد اما اگر جنگ در حالی پایان بگیرد که حماس در وضعیت فعلی‌اش است و قابلیت تکرار حمله ۷ اکتبر را داراست، نه به نفع منطقه خواهد و نه به نفع جهان.»

دفتر رسانه‌ای دولت حماس دقایقی پیش اعلام کرد که از هفتم اکتبر تا کنون ۲۰ هزار نفر در غزه کشته شده‌اند.
+135
رأی دهید
-34

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه

    خودتان را به خریت زده اید! حماس، حزب الله، فلسطین، یمن، داعش و تمام تروریست های مسلمون جهان توسط جمهوری اسلامی حمایت میشوند. جمهوری دزدی، دروغ، فساد و قا
    2
    36
    ‌پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    juwan2000 - روتردام، هلند

    لعنت به حماس و همه حامیانش . باید همه تروریست‌ها را از روی زمین پاک کرد. غزه اروپا آسیا امریکا فرقی ندارد . باید از مسلمانان تروریست چیزی باقی نماند و همه را ....
    5
    37
    ‌پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    اول شما چرا هر قطعنامه علیه اسرائیل را وتو می کنید ؟ یک کودنی حماقت کرد و با پهلوان در افتاد . الان که اسلحه را زمین نگذاشته ۲۰ هزار تاشون کشته شدن ، زمین بگذارن ۶۰ هزار تاشون کشته میشن ؟ آیا شماها قطعنامه را وتو نمیکنید ؟
    33
    17
    ‌پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    pull.over123 - تهران، ایران
    اسرائیل 9 سال پیش خانواده «محمد ضیف» را کشت و محل سکونت او را ویران کرد. آمریکا در سال 2005 اسم او را به لیست تروریست‌های جهانی افزود، نام مستعار «ضیف» را بخاطر عدم استقرار در یک مکان به او داده‌ند. مسخره تر از این نمیشه،،، خانوادشو کشتن اسمشم گذاشتن تروریست! اینها خودشون تروریستن!!!
    28
    15
    ‌پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    pull.over123 - تهران، ایران
    لطفا مفاهیم را قاطی نکن ، تروریسم تعریف خاص خودش را دارد : ترور سیاسی یعنی از طریق کشتن حتی افراد ناشناس قصد ایجاد رعب و وحشت کردن ، مثلا کشتن یهودیان آرژانتین که حتی شاید یکبار هم از آرژانتین خارج نشده باشند ، یا حمله به اتوبوس کودکان ، چاقو زدن به مردم کوچه و خیابان ، اما کشتن یک رهبر حماس با یک راکت اقدام تروریستی نیست ، حتی اگر خانواده او هم کشته شوند ، از طرفی بمباران کردن شهرها هم تروریسم نیست اما می‌تواند جنایت جنگی حساب شود ، در مورد اسراییل وقتی که شبانه منطقه تاریک را بمباران می‌کنند ، این امر می‌تواند جنایت جنگی حساب شود ، در صورتیکه ثابت بشه که هدفی جنگی مطرح نبوده ، بنابراین در مورد واژه ها دقت کن ،
    9
    8
    ‌پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    فرمایشات شما در این مقوله کاملاً صحیح و معقول هست ! متاسفانه هیچیک از کسانیکه چشم بسته به طرفداری از اسرائیل داد و فغان و قلم فرسایی میکنند ، همیشه تاریخ جنایات اسرائیل با ساپورت آمریکا و انگلیس و کُلاً غرب رو نادیده میگیرند و این واقعاً شرم آور هست ! در اینجا شاید بعضی ما را متهم به طرفداری از حماس و حزب الله و فلسطین بکنند ، در صورتیکه اینطور نیست و مردم و مملکت از این عربها با سیاستهای خیانت بار و مذورانه مفعول و رژیم و سپاه با ساپورت اینها ، بسیار ضربه خورده است ، ولی اینجا صحبت از حق و عدالته که متاسفانه در این روزگار مطاعی نایاب شده !!
    6
    9
    ‌پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Arya man - لندن، انگلستان
    متاسفانه دوستان به مفهوم کلمات توجهی نمیکنند همانطور که هیچ جا سخنی از محکومیت کشور. قطر که به سران تروریستها پناه داده نیست اینجا فقط و فقط بحث نابودی تروریست هایی هست که. مردم عادی رو سپر قرار دادن و این بار اسرائیل عزم نابودی کامل انان را دارد حداقل سود مردم ایران شاید بسته شدن یکی از منابعی که اموال اونها را به غارت میبره باشه بزودی شاهد نابودی تروریستهای یمنی هم خواهیم بود که همین الان باعث گرانی نفت شده اند و امیدوارم این کشور هم از پول تو جیبی ایران محروم بشه
    0
    4
    شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - برابراند ، دانمارک
    این مص اینکه یه جاییش خله یا تاب برداشته! آخه مشنگ مگه اوسکلند که اسلحشون رو بزارن زمین؟ برو تو یوتیوپ نیگا کن، دقه به دقه دارند مثل موش تانکا و نفراشون رو تو غزه شکار و به درک می‌فرستند.
    1
    0
    دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.