دولت رئیسی به پلیس برای واردات «دوهزار خودرو برقی و هیبریدی» مجوز داد

 دولت سیزدهم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، بودجه نهادهای امنیتی و نظامی را به‌شدت افزایش داده استرادیو فردا: هیئت دولت ابراهیم رئیسی با مجوز واردات «دو هزار خودرو برقی و ترکیبی (هیبریدی)» به ایران از سوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی موافقت کرده است.

رسانه‌های ایران روز یکشنبه ۲۶ آذرماه گزارش دادند که این مجوز در چارچوب «آزادسازی واردات خودرو» برای نیروی انتظامی که با «فرسودگی ناوگان راهور و همچنین ناوگان پلیس» روبه‌رو است، صادر شده است.

پیش از این تأمین خودروهای سواری نیروی انتظامی به عهده شرکت‌های ایران‌خودرو و پارس خودرو با سواری‌های دنا و مگان بود.

در دوره‌ای که محمدباقر قالیباف فرمانده‌کل نیروی انتظامی بود، صدها دستگاه خودرو سواری بنز وارد ایران شد که مورد استفاده نیروهای پلیس قرار می‌گرفت.

دولت ابراهیم رئیسی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، بودجه نهادهای امنیتی و تبلیغاتی جمهوری اسلامی را به‌شدت افزایش داده است.

بر اساس متن لایحه بودجه که دی‌ماه امسال منتشر شد، بودجه نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی رشدی ۴۴ درصدی را تجربه کرده و به ۶۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بر اساس اسناد دولتی که در خردادماه امسال فاش شد، در بحبوحه اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی»، ابراهیم رئیسی با درخواست اختصاص دست‌کم «۱۰ هزار میلیارد تومان» به پلیس برای سرکوب اعتراضات خیابانی و اعتراضات دانشجویان موافقت کرده است.

یک ماه قبل از آن نیز خبرگزاری دولتی ایرنا خبر داد که افزایش ۲۰ درصدی حقوق نیروهای انتظامی و مسلح در لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

افزایش فوری و خارج از نوبت حقوق نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی در شرایطی بود که از سال‌های پیش، کارگران، معلمان و بازنشستگان برای افزایش حقوق و مستمری خود بارها دست به تجمع اعتراضی در سراسر کشور زده بودند.
+5
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    چه بخور بخوری بشه تو این پروژه !!!؟
    0
    11
    دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.