گزارش‌هایی از زنده به گور کردن مجروحان توسط ارتش اسرائیل؛ درخواست تحقیقات بین‌المللی

بیمارستان کمال عدوانالعربیه: دکتر می کیله، وزیر بهداشت فلسطین، خواستار تحقیقات بین المللی درباره گزارش‌هایی مبنی بر زنده به گور کردن مجروحان فلسطینی توسط ارتش اسرائیل در حیاط بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه شد.

دکتر کیله شامگاه شنبه 25 آذر، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «اطلاعات و شهادتنامه‌های شهروندان و تیم‌های پزشکی و رسانه‌ای حاکی از آن است که اشغالگران، شهروندانی را زنده در حیاط بیمارستان دفن کردند و برخی از این افراد قبل از محاصره شدن توسط اشغالگران زنده دیده شده‌اند.»

هم‌زمان، وزارت خارجه فلسطین نیز خواستار «تحقیقات بین‌المللی فوری درباره گزارش‌ها مبنی بر ارتکاب جنایات فجیع و هولناک اشغالگران در حیاط بیمارستان کمال عدوان» شد.

پیشتر، «جنبش جهاد اسلامی» اعلام کرده بود که حمله ارتش اسرائیل به چادرهای آوارگان در مجاورت بیمارستان کمال عدوان در نوار غزه و مثله کردن اجساد کشته‌شدگان، جنایتی فجیع و رفتاری غیرانسانی و ضدبشری است و نشان دهنده سطح بی‌سابقه جنایت و تروریسم است.»

این جنبش در بیانیه‌ای افزود که آنچه در گزارش‌های رسانه‌ها فاش شده «بخشی از جنایت و هولوکاستی است که علیه مردم غزه در سکوت عمدی رسانه‌ها و قطع ارتباطات اعمال می‌شود. این جنایت مردم ما را از مقاومت ناامید نخواهد کرد. و این سیاست‌ها در از بین بردن روحیه مقاومت موفق نخواهد شد.»

در همین راستا، جنبش حماس، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، همراه با اسرائیل را مسئول «جنایت» بیمارستان کمال عدوان دانست.

حماس در بیانیه‌ای گفت: «گزارش‌های دریافتی و شهادت‌های شاهدان عینی از داخل بیمارستان کمال عدوان تأیید می‌کند که ارتش اشغالگر قتل عام وحشتناکی را در داخل آن انجام داده است... این جنایت و سایر جنایات هولناک ارتش جنایتکار در سراسر نوار غزه، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت هستند.»

این جنبش افزود: «ما دولت پرزیدنت بایدن را مسئول این قتل عام‌ها می‌دانیم و جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد را مسئول ناتوانی در ارائه حداقل حفاظت از مردم خود می‌دانیم که آنان را در برابر جنایات این رژیم فاشیستی که به کشتار روزانه صدها نفر از مردم ما می‌پردازد، بی‌دفاع گذاشته است.»

گفتنی است ارتش اسرائیل هفته گذشته پس از چند روز محاصره بیمارستان کمال عدوان، به آن یورش برد. در پی آن، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، خواستار حفاظت از بیمارستان شد.

سازمان جهانی بهداشت همچنین روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که تنها 11 بیمارستان از 36 بیمارستان در نوار غزه به طور جزئی فعال هستند.
+52
رأی دهید
-86

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    سرزمین اریا - کویت ، کویت

    چطور شد یه خبر ضد صهیونیستی دیدیم .البته بعد از هزاران جنایتی که در غزه انجام دادن یه خبر خیلی نیست .لعنت بر جنایتکاران ظالم
    163
    52
    یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

    یکی از این سازمانه ها ارگان‌ها یک هزارم اینکه خودشونو برا حماسه‌های تروریست پاره می کنن هیچ اشارهً بجنایات این وحوش در حمله به اسراییل نمی کنن. در ضمن شما که ادعا می کنید شهیدان زنده اند، خوب چه فرقی می کنه که زنده برن بهشت یا مرده در هر صورت دوباره زنده می شن دیگه تازه اینجوری یه حالی هم به الله مدینه می دن که اونجا دوباره باید کلی زور بزنه اینارو زنده کنه، اینجوری بنفعش می شه😂
    51
    128
    یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    تا این جنگ ادامه داره از این گزارشها از دو طرف زیاد خواهیم دید. گندی که کارتر عنگلیس و فرانسه سال 57 زدند کل منطقه را فرا گرفته و تا ریشه کن نشه از این جنگها زیاد خواهیم دید.
    11
    146
    یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Guzzan - گوتنبرگ، سوئد

    🇮🇱🇮🇱🇮🇱❤️❤️❤️🇮🇱🇮🇱🇮🇱❤️❤️❤️🇮🇱🇮🇱🇮🇱. دمشون گرم، کمترین کاریه که انجام میدن ….
    65
    108
    یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Esperanto - لندن، انگلستان

    هفتم اکتبر که داشتید پایکوبی میکردید باید فکر این روزهاتونم میکردید. خودتون بیمارستانها و مدارس رو عمدا کردید پایگاه نظامی تا اینموقع ها اشک تمساح بریزید. حماس کم آورده به گ. ه خوردن افتاده
    34
    143
    یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    حتما خواستند ، حماسی ها سر حال و زنده به بهشت اون الله خرچنگی برند تا بیشتر با حوری ها و باجناق ها حال کنند
    24
    80
    یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک

    رو زمین سفت شاشیدن همین میشه دیگه، حالا مونده این اولشه، هیچ کسی هم به ت…ش نیست.
    16
    80
    یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Guzzan - گوتنبرگ، سوئد

    😂😂😂😂😂😂😂. آخه اینا از کی مملکت بودن که .. اضافی میخورن و میگن « وزارت خارجه فلفلسطان» ؟؟؟؟؟. دوم اینکه مگه اینا کورن و الاغ یا اینکه خودشون به کوری و الاغی میزنند؟؟؟؟ . ۷ اکتبر که هیچ وقت از یادها فراموش نمیشه، ۱۴۰۰ مردم بیگناه و مدنی را به وحشیانه‌ترین وجه ممکن سلاخی کردن، سر بریدن، تیکه تیکه کردن، و در نهایت خیلی‌ها را زنده زنده سوزاندند، حتی بچه‌ها را…. چرا اینا را نمیبینن و کور و کر و لال شدن؟؟؟؟؟. سر این بیناموسهای تروریست هرچی بیاد کمه. شر اینها کثافتها را از هر راهی که ممکنه، زنده و مردشون رو باید نیست و نابود کرد که دنیا نفس راحت بکشه ……
    24
    72
    یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Guzzan - گوتنبرگ، سوئد

    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    .... تروریست، مگه ۷ اکتبر ندیدی؟؟؟ اسم این رو غیر از جنایت چی میزاری..بسیجی عرب پرست ؟؟؟؟
    22
    77
    یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    غلامرضا مطلبی - بستان، ایران

    اخرین اخبار سانسور شده در رسانه هاى غربى از میادین رزم حق علیه کفر و باطل:. انهدام 17 تانک و نفربر زرهى اشغالگران در وادى غزه در 48 ساعت, قتل 12 سرباز اسرائیلى در شبیخون رزمندگان ارتش فلسطین در منطقه جحر الدیک غزه, قتل 22 سرباز اشغالگر در کمین رزمندگان ارتش فلسطین در جبالیا، شهادن 122 زن و کودک فلسطینى در بمباران پراکنده ارتش اشغالگر اسرائیل در غزه ، قتل 7 سرباز اشغالگر اسرائیلى و شادت 19 رزمنده لبنانى در جبهه شمالى فلسطین، کشته و زخمى شدن 38 سرباز اشغالگر اسرائیلى و شهادت 71 فلسطینى در درگیرى هاى پراکنده در بیت المقدس، جنین، طولکرم و نابلس، اعتراف وزارت دفاع رژیم اشغالگر به نابودى 25 درصد از کل توان نظامى لشکر جولانى در غزه، اختلافات شدید دولت بایدن و رژیم اشغالگر صهیونیستى بر طولانى شون تجاوز نظامى به غزه و تاکید بایدن بر عدم کمکهاى نظامى امریکا به اسرائیل در صورت طولانى شدن جنگ، تظاهرات دهها هزار اسرائیلى در تل الربیع فلسطین بر ضد سیاستهاى جنگى جنایتکار جنگى نتانیاهو، انزجار افکار عمومى جهان از زنده بگور کردن دها بیمار و کودک زخمى فلسطینى در اطراف بیمارستان کمال عدوان
    68
    15
    یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    این ها یک هزارم جنایاتی نیست که مسلمین داعشی بر سر ایزدی ها در اوردند و در تمام مدت مدیای چپولیسم ساکت بود. هزار برابر این را صدامیان در جنگ 8 ساله بر سر ایرانیان در اوردند
    3
    72
    یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۰
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    این نمک به حروم‌های مفت خور رو بکشید کم آوردید ما کلی مفت خور تو ایران داریم پیشکش. مگه نه چلی
    8
    56
    یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    غلامرضا مطلبی - بستان، ایران
    دلت را زیادی برای برای مردم فلسطینی عقب نگهداشته شده جهت سواستفاده توسط سران فاسد و اختلاسگر مسلمان ، نسوزان. وجود این افراد برای بشریت مضر میباشد .
    10
    43
    یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
    زنده این کوافتها به درد دنیا و کسی‌نمیخورد، هر چند که با زنده بگور کردنشان زمین آلوده میشود اما آفرین به اسرائیل، دمش گرم، اینها باید هر کجا که باشند بدانند که حتی اگر زنده بدست ما بیافتند، زنده بگور میشوند، مجروح هم که باشند فرقی ندارد، باز زنده بگور میشوند. زنده باد اسرائیل که فهمیده اینها از چه قماشی هستند. کاشکی‌من آنجا بودم ثواب میکردم و دو تا بیل خاک هم می میریختم روشون
    7
    19
    دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    غلامرضا مطلبی - بستان، ایران
    مشابه همین آمار رو در جنگ ایران و عراق نمیدادین؟ اگرتعداد کیلومترهایی که اعلام میکردید در خاک عراق پیش رفتید رو جمع میکردیم، باید سه بار دور کره زمین چرخیده بودید!
    2
    22
    دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    غلامرضا مطلبی - بستان، ایران
    عزیز جان یعنی از زمان خمینی با دروغ های شاخدارش نفهمیدی که هر جی از زبان اخوند در اید دروغ است؟ اما فرض را بر این می گذارم که راست هستند. جوجه را اخر پائیز میشمرند
    1
    22
    دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    باز چاخان‌ها خلقی آخوندی حقوق بشری شروع شد. چقدر هم از روی دست هم کپی می‌‌کنند؟ اخبار چپ سایت ایرانیان چپ ساکن کانادا را که در مورد زنده به گور کردن را که می‌‌خوانی انگار روزنامه جوان سپاه را می‌‌خوانی.خبر العربیة فارسی یک چیزی مثل کهیان خودمان خودمان است. اخبار سایت مهر یک چیزی مثل سایت تابناک است.ولی سایت مهر یکی‌ هم رویش گذاشت. نه تنها زنده بگور کردند.بلکه بمب فسفر هم هم انداختند. یک فیلم هم از بمب فسفری گذاشته.باز که می‌‌کنی‌.تبلیغ جارو برقی می‌‌بینی‌. . نمی‌‌گویند که پشت سر هر سرباز اسراهیلی سه تا خبرنگار از بی‌ بی‌ سی‌. نیویورک. الجزیره با دوربین مثل کرکس منتظر که سرباز اسراهیلی دست از پا خطا کند تا فیلم بگیرند و زیر بینی‌ ما باد کنند.دیدید دیدید دیدید. اسراهیل نقض حقوق بشر کرد. این همه که امت ریش و استالین خبرنگار و ناظر در غزه دارند اسراهیل سرباز نفرستاد.
    3
    15
    دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    Guzzan - گوتنبرگ، سوئد
    تو که از محنت دیگران بیغمی نشاید که نامت نهند آدمی
    1
    1
    ‌سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    خوش باور - تهران، ایران
    در تعجب هستم که همین موجودات از جنایات اخوند ها ناله می کنند ، و جنایت ارتش اسراییل در مقابل مردم عادی را حمایت ، و نمی دانند که اسراییلی تنفری که از ایران دارد ، بمراتب بیشتر از تنفر از فلسطینی ، و اکنون در تلاش متقاعد کردن امریکا حمله به ایران است.آنوقت عربها هستند که کشته شدن ایرانی ها جشن می گیرند .
    5
    0
    ‌سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۰
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    خوش باور - تهران، ایران
    عزیز شما تاریخ سنت بالاست ولی دانش تاریخیتون پایینه به اون خونی که اعراب در خاک ایران ریختند گوشه‌ای فکر کردی !!
    0
    6
    ‌چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    خوش باور - تهران، ایران
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    بخاطر همین از گشته شدن کودگان فلسطین خوشحال میشوید ، هنوز ۳۰٪ مردم ما قبر خوک زاده هندی ر. احتیاجی به بالا و پایین داشت تاریخ نیست ، ۶ هزار بچه کشته شده ، و چون از نسل عرب هستند شما مبارزان دیسکو ، در اروپا شادی کنید ، ولی احتیاجی به کارما نیست ، ما هر روز در ایران کارما را می بینیم، شما بخاطر تنفر از اسلام قلابی ، از انسانیت بدور شدید ..... برمذهب آخوندی ،شما خواب ازادی از دست آخوند پفیوز ببیند ، چون صلاحیت انرا ندارید و از انسانیت بدور شدید، شاید کمی بیشتر در غربت باشی می فهمی ، .
    4
    0
    ‌پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۰
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    خوش باور - تهران، ایران
    شما خیلی سر نگهداری برو سر خودتو نگهدار اون بچه‌های نازنین که تو خیابون‌های تهران ولگرد شدن و معلوم نیست شب‌ها کجا میخوابند و چه بلایی سرشون میاد رو نمیبینی ولی دلت واسه یک مشت عرب زاده هلاک شده متاسفانه ما هر چه که میکشم از دست یک مشت نادان مذهبی هست که فکر میکنند این مذهب اون مذهب نیست ، باش تا صبح صادقت بدمد
    0
    6
    ‌پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.