کشف باجه‌های جعلی دریافت عوارض جاده‌ای در گجرات هند

بی بی سی: پلیس هند از تعطیلی باجه‌های جعلی دریافت عوارض جاده‌ای در مسیری به موازات بزرگراه گجرات پس از یک سال و نیم فعالیت غیر قانونی خبر داده است.
 
در گزارش پلیس آمده که افراد بانفوذ با ایجاد باجه‌های جعلی در یک ملک خصوصی و منحرف کردن رانندگان از جمله کامیون و خودروهای سنگین از مسیر اصلی، از آنها عوارض نیم‌بها دریافت می‌کردند. رانندگان هم به دلیل اینکه مبلغی بین یک سوم تا یک پنجم عوارض اصلی می‌پرداختند ، شکایتی نداشتند و عوارضی اصلی را دور می‌زدند. باجه‌های جعلی به جای ۱۱۰ روپیه از خودروهای سواری ۲۰ روپیه و از کامیون‌ها به جای حدود ۶۰۰، ۲۰۰ روپیه اخذ می‌کردند. پلیس تا ۱۸ ماه از این بساط غیرقانونی باخبر نشده بود.
 
متخلفان از مسیر یک کارخانه سرامیک‌سازی متروکه و ملکی خصوصی برای احداث باجه‌های خود بهره برده بودند و روزانه هزاران روپیه از رانندگان دریافت می‌کردند؛ مبلغی که بنابر برآوردها در مجموع یک سال و نیم بالغ بر ۷۵۰ میلیون روپیه (حدود ۹ میلیون دلار) می‌شود.
 
پلیس می‌گوید با دریافت گزارشی وارد ماجرا شده و دور زدن باجه‌های عوارض بزرگراهی را رصد کرده است. حالا علیه صاحب کارخانه که پسر یکی از افراد صاحب نفوذ محلی است و چهار شهروند دیگر شکایت‌هایی ثبت شده است.
 
چندی پیش کشف دفاتر جعلی دولتی در ایالت گجرات خبرساز شده بود.
+4
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.