کنگره آمریکا مجوز استیضاح جو بایدن را صادر کرد

العربیه: ساعاتی پس از آن که هانتر بایدن، پسر رئیس‌جمهوری آمریکا از ارائه شهادت در برابر کنگره در پشت درهای بسته امتناع کرد، مجلس نمایندگان کنگره که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است، روز چهارشنبه با 221 رای موافق در برابر 212 رای مخالف مجوز استیضاح جو بایدن را صادر کرد.

به گزارش «رویترز»، تلاش جمهوری‌خواهان برای برکناری بایدن تقریباً به طور قطع شکست خواهد خورد. حتی اگر کنگره بایدن را استیضاح کند، سنا باید با دو سوم آراء به محکومیت او در اتهامات وارده رأی دهد. این امر در سنایی که همتایان دموکرات بایدن در آن 51 به 49 اکثریت دارند، تقریباً غیرممکن است.

با این حال، مجوز قانونی استیضاح می‌تواند به جمهوری‌خواهان کمک کند تا اتهامات خود درباره فساد بایدن را در جریان کارزار انتخاباتی 2024 برجسته کنند. این مجوز همچنین می‌تواند به جمهوری‌خواهان اختیارات قانونی بیشتری بدهد تا دولت بایدن را مجبور به همکاری کنند، و به آنها برای مقابله با دموکرات‌ها که می‌گویند اتهامات‌شان علیه بایدن فاقد مشروعیت است، کمک کند.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان کنگره آمریکا ادعا می‌کنند که بایدن و خانواده‌اش زمانی که او از سال 2009 تا 2017 معاون رئیس‌جمهوری باراک اوباما بود، از مقام و اقدامات وی منفعت مادی کسب کردند. آنها روی سرمایه‌گذاری‌های تجاری پسر بایدن در اوکراین و چین در آن دوران انگشت گذاشته‌اند.

جمهوری‌خواهان شواهدی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد هانتر بایدن مشتریان خود را متقاعد کرده بوده که در صورت معامله با وی می‌توانند به دفتر معاون رئیس‌جمهوری دسترسی داشته باشند. اما آنها مدرکی ارائه نکرده‌اند که نشان دهد جو بایدن اقدامی در این راستا انجام داده یا از آن منتفع شده است.

پس از صدور مجوز استیضاح جو بایدن توسط مجلس نمایندگان کنگره آمریکا، کاخ سفید آن را رد کرد، و این امر را «غیرقابل اثبات» و «دارای انگیزه سیاسی» دانست. جو بایدن این روزها در حال آماده شدن برای آغاز کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2024 است، که در جریان آن با رقیب جمهوری‌خواه دیرین خود دونالد ترامپ روبرو خواهد شد.
+91
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    آیا در سال ۲۰۲۴ بایدن توان راه رفتن و انجام کارهای فردی را خواهد داشت ؟!؟
    4
    63
    جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا
    یا اخراجش کنید یا اینکه حداقل یه چوبپنبهً چیزی به سوراخ پیزیش پیوند بزنید آنقدر ابروریزی نکنه.مرتیکه دراز گوش😂
    0
    11
    جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.