آمریکا: آتش‌بس زودهنگام در این برهه به معنای بقای حماس و تکرار حملات مشابه ۱۵ مهر به اسرائیل است

صدای آمریکا: متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در نشست خبری روز چهارشنبه گفت که آتش‌بس زودهنگام در این برهه به معنای بقای حماس، حفظ تسلیحات و زیرساخت‌های نظامی این گروه، و تکرار حملات مشابه ۱۵ مهر به اسرائیل است.

میلر افزود: «تصویب این قطعنامه سازمان ملل نشان می‌دهد که بقیه کشورها نیز با آمریکا هم‌نظر هستند که جنگ باید پایان یابد، اما اکنون زمان آن نیست.»

آمریکا روز سه‌شنبه به پیش‌نویس قطعنامه‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل رأی منفی داد که خواستار آتش‌بس فوری در جنگ اسرائیل و حماس بود.

میلر ادامه داد که حمله ۱۵ مهر باید جهان را از خواب خرگوشی بیدار کند که ادامه‌ حاکمیت حماس در غزه به نفع هیچ‌کس نیست.

پیش‌نویس این قطعنامه که الزام‌آور نیست، با ۱۵۳ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۲۳ رأی ممتنع به تصویب رسید. هدف از این قطعنامه، توقف کشته‌شدن غیرنظامیان فلسطینی و فراهم‌شدن امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه بود.

به گفته‌ میلر، صلح پایدار در منطقه مستلزم سرنگونی حماس و انتقال قدرت در غزه به گروهی است که نماینده‌ی همه‌ی فلسطینی‌ها باشد. او این تغییر را نیز زمینه‌ای برای ایجاد کشوری مستقل برای فلسطینی‌ها توصیف کرد.

در همین حال، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در سخنرانی خود به سربازان اسرائیلی گفت که تحت فشار بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ است، اما تا نابودی حماس، نبرد ادامه خواهد داشت.
+25
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.