نتایج تازه‌ترین نظرسنجی از مردم اتحادیه اروپا: با عضویت ترکیه مخالفیم ولی با الحاق اوکراین موافقیم

یورونیوز: نتایج نظرسنجی انجام شده از شهروندان شش کشور عضو اتحادیه اروپا برای شورای روابط خارجی اروپا (ECFR)، حاکی از حمایت قابل توجه از الحاق نامزدهایی همچون اوکراین و تا حدی مولداوی و مونته نگرو به این اتحادیه است.

اکثر شهروندان ۶ کشور دانمارک، لهستان، آلمان، فرانسه، رومانی و اتریش که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا مخالفند. چنان که به طور متوسط تنها ۱۹ درصد شهروندان این ۶ کشور موافق ورود ترکیه به اتحادیه اروپا هستند. در مقابل ۵۱ درصد هم قاطعانه با الحاق ترکیه مخالفند و ۱۳ درصد هم بی‌تفاوت‌اند و ۱۷ درصد هم نظر مشخصی ندارند.

نرخ مخالفت با عضویت ۹ کشور دیگر (کوزوو، آلبانی، گرجستان، صربستان، مقدونیه شمالی، بوسنی و هرزگوین، مونته‌نگرو، مولداوی و اوکراین) که در این نظرسنجی مورد سوال قرار گرفته‌اند، به طور محسوسی با ترکیه فاصله دارد. به طوری که مخالفان قطعی با عضویت کوزوو تنها ۳۷ درصد و این نرخ در خصوص آلبانی و صربستان ۳۵ درصد است.
نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که در میان شهروندان این ۶ کشور، بیشترین حمایت عمومی از عضویت اوکراین وجود دارد. چنان که به طور میانگین ۳۷ درصد شهروندان ۶ کشور عضو اتحادیه اروپا که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، با پیوستن اوکراین به اتحادیه کاملا موافقند و ۱۳ درصد هم نسبت به آن بی‌تفاوت هستند. در مقابل، فقط ۳۳ درصد با این الحاق کاملا مخالفند، چرا که ۱۷ درصد مردم نظرخاصی در این مورد ندارند.

پس از اوکراین، مونته‌نگرو،مولداوی، مقدونیه شمالی و بوسنی و هرزگوین از بالاترین حمایت عمومی برای عضویت در اتحادیه اروپا برخوردار هستند.
این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که در میان شهروندان ۶ کشور عضو اتحادیه اروپا، دانمارکی‌ها (۵۰ درصد) و لهستانی‌ها (۴۷ درصد) بالاترین حمایت را از ورود اوکراین به اتحادیه اروپا می‌کنند.

این در حالی است که تنها ۲۸ درصد اتریشی با پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا موافقند و ۵۲ درصد آنها نیز با این الحاق کاملا مخالفند. در آلمان نیز نرخ مخالفت عمومی (۳۹ درصد) با ورود اوکراین به اتحادیه اروپا از فرانسه (۳۵ درصد) بالاتر است.
+125
رأی دهید
-19

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    freedom of the press - تهران، ایران

    در نژادپرستی اروپایی‌ها هیچ شک و تردیدی نیست‌ ولی ترکیه هم شرایط پیوستن به اتحادیه اروپا را ندارد به خاطر مسلمان بودنشان و نقض حقوق بشر و بیشتر به خاطر همسایه هایش
    10
    69
    ‌سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    عضویت ترکیه مسلمان در اتحادیه اروپا احمقانه ترین کاری خواهد بود که اروپاییان بخواهند انجام بدهند. مسلمانان همه جا نکبت و فقر و بدبختی و عقب ماندگی می آورند و هیچ خاصیتی برای هیچ جایی نداشته و ندارند
    13
    99
    ‌سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    حق دارند که کشوری مسلمان را در خود نپذیرند زیرا محمد خونخوار و جنایتکار بوده و هر کس کاملا از او پیروی کند مثل داعش و حماس و طالبان به زشتی های اخلاقی دچار میشود
    17
    79
    ‌سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    چرا ترکیه باید منتظر این باشد که عضویت او را پذیرند؟ چرا کشورهایی که با ترکیه اشتراک فرهنگی دارند نباید با هم متحد شوند و پیمانهای اقتصادی فرهنگی و نطامی امظا کنند؟. چرا مردمان مشرق زمین باید وابسته به غرب یا اتحادیه اروپا باشند؟
    35
    20
    ‌سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    خوش باور - تهران، ایران

    arian1 - ابادان، ایران
    بچه مسلمان تلاش غرب درست کردن نفاق است و نتیجه ان امثال تو هستند ، تو جز همان مسلمان هایی هستی که بدبختی و عقب ماندکی به جامعه اروپا میدهد ،چون مسلمان زاییده شدی .
    46
    12
    ‌سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    وصله نا همرنگ ! مثل این هست که بخوای کباب ترکی رو وسط پیتزا بپیچونی و بخوری !!
    14
    52
    ‌سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    خوش باور - تهران، ایران

    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    خودت را از حساب مسلمانان جدا کردی ، انکسی که اجازه داد پدرت مادر.... آخوند پفیوز است ، برکرد به کشپر مسلمان تروریستی خود .
    32
    8
    ‌سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    خوش باور - تهران، ایران
    نه عزیزم. من و هیچکدام از اقوامم مسلمان نشدند تا یک سنگ سیاه را که حتی نمی تواند موشی خلق کند را بعنوان خدا بپذیرند و به فکر جهاد و جنایت باشند. جد اندر جد اقلیت بوده و حالا هم ایتئیست هستم و برای هیچ اخوندی هم تاکنون تره نکاشته ام
    7
    26
    ‌چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه
    اتحادیه اروپا که بیشتر به اتحادیه کمونیست های شوروی سابق شبیه شده است. یک مشت کمونیست بی فرهنگ اغلب وحشی وارد کشورهای اروپای غربی شدند و باعث ناامنی و فقر و جنایت در اروپا شدند. چیزی از اروپا و آمریکای قدیم باقی نیست. آمریکا و انگلیس هم بیشتر به هندوستان شبیه شده اند!
    14
    17
    ‌چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    محترم: همه خودمان بنوعی آسیب دیده مذهب هستیم. ولی شما نویسنده، روانشناش، وکیل، شاعر،روشنگر، خلاصه بگویم همه فن حریف هستید. مدعی روشنگری هستید.آیا روشنگری شما این است که فقط فحش و توهین به این و آن بکنید؟ چرا یک تحلیل درست و حسابی ارایه نمیدهید؟ حرفهای تکراری اینها وحوش هستند، و محمد چنین است وچنان! زشتی دین را ننه سرما هم میداند.از کی این حرفها شد روشنگری؟ مدعی هستید آتیست هستید.آیا قبول دارید که در ضمن صهیونیست هستید یا خیر؟تا جایی که بنده بیاد دارم خود را صهیونیست قلمداد کردید.
    9
    6
    ‌چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    عزیز دلم اینجا من نمی توانم تحلیل 100 صفحه ای بنویسم چون محدویت 100 حرفی وجود دارد . بعلاوه مطول نویسی کار مذهبیون و چپول ها است تا با اطاله ی کلام طرف را گیج کرده و قاتل بیش از 20000 انسان بیگناه را بعنوان "همای رحمت" جا بزنند. دوم اینکه عزیزم حقیقت نامش توهین نیست بلکه ممکن است کسانی حقیقت را دوست نداشته و ان را توهین بپندارند. سوم اینکه وحوش فحش نیست و به یقین کسانیکه 1400 سال قبل به سرزمین ایران هجوم اوردن یک مشت وحشی بودند که سنگ سیاه الله را بعنوان خدا می پرستیدند. چهارم اینکه من سعی میکنم دنباله رو حقیقت باشم و برایم فرقی بین ژاپنی و گبر و دیگران وجود ندارد. پنجم اگر باسواد هستی بگو معنای صهیونیست یعنی چی؟ چون من از یاد گرفتن لذت می برم
    6
    9
    ‌چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    بنده مثل شما علامه دهر نیستم! سوال ساده! آیا در همین سایت گفتید که صهیونیست هستید یا خیر؟ وحوش و چپولو راستول رو هم ول کن.لطفاً حاشیه هم نرو!
    6
    2
    ‌چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    عزیزم من گرفتار باور به تبعیضات نژادی نیستم ولی هرگز معتقد به صهیونیزم نبوده و نیستم (چون چنین چیزی وجود ندارد و این کلمه ی بی معنی ساخت چپول ها است). علامه ی دهر هم نیستم. خیلی چیزها را میدانم و یک میلیون برابرش را نمیدانم. اما شما هم مثل اکثریت مذهبیون و چپول ها معنای صهیونیزم را نمیدانی. مطمئنم که نمیدانی و اگر میدانستی اینجا می نوشتی تا همه یاد بگیرند. اما ضمن اینکه مطلقا مذهبی نیستم حتما بین باورهای مذهبی فرق قائلم چون هیچ کس در دنیا باندازه ی محمد دستورات زشت نداده است. ضمنا با هر ادم فاشیست زاویه دارم و ادم های مذهبی اعم از یهودی و مسلمان و بهائی و چپول که تابع کسی هستند و غیر قابل انعطاف. به این ها ادم های یک کتابی میگویند که همگی هم فکر میکنند که عاقلترین هستند و مذهب و باور و مکتب ان ها بهترین است. همه چیز را همگان دانند
    0
    3
    ‌چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    بنده نمیدانم صهیونیست کیست یا چیست. من فکرمیکنم نوعی کباب دونر هستش. شما لطفاً توضیح بده. بنده برخلاف شما بین مذهب ها فرقی قایل نیستم.هر چیز بنوبت.مسیحیت در گذشته اسب خودش را دواند کشت وکشتار کرد. اسلام حالا درو میکند. البته پدر معنوی این دین های خانمانسوز یهودیت است!بنده بخاطر خودتان میگویم نوشتن مطالب تکراری چون محمد این است و ۱۴۰۰سال پیش آن شد. آن وحوش است آن دیگری چموش است در خور یک نویسنده،روانشناس،وکیل، شاعر نیست😜۰ آقای گفتگوگر:ظاهر زیبا نمی آید به کار/ حرفی از معنی اگر داری بیار!شب جنابعالی خوش
    2
    1
    ‌چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    عزیز دلم من فقط برای شما نمی نویسم که مطالب من را تکراری یافته ای. به یقین شما به خیلی از ان ها اشراف داری. من برای کسانی می نویسم که میلیون ها نفر هستند و تاکنون مطالب من را نخوانده اند و یا در استانه ی دگرگونی هستند و گر نه شما که همه میدانید دلیل نیست که همه انها را میدانند؟ اگر شما از محمد عبور کرده ای اما هنوز میلیون ها نفر به او معتقد و حکومت ایران هم فاشیسم مذهبی است. دوم سخن اینکه صهیون کوهی هست در اسرائیل که در تورات یهودیان ذکر شده روزی باید یهودیان دور ان جمع شوند. نژاد و مذهبی بنام صهیونیسم نداریم. این سخن را استالین خونخوار ابداع کرد تا بساط دیکتاتوری خودش را در شوروی سابق بسط بدهد و حالا هم نشخوار چپول های بی فکر است که تغییرات دنیا را نمی ببیند و فقط از مارکسیسم تصور دارند منافع مفتی به خودشان برسد وگرنه از جیب خودشان اگر یک پاپاسی کم شود فغان راه می اندازند. سوم اینکه کاش ایران جمهوری ازاد بود و من فقط به شاعری می پرداختم ولی اینگونه نیست
    1
    2
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    ممنون از توضیح شما که گفتید صهیون یک کوه است.یعنی هر کس گفت من صهیونیست هستم، یعنی من یک کوه هستم.بایدن چند روز پیش گفت من یک صهیونیست هستم، یعنی من یک کوه هستم.ای بنازم شاعری،وکالت و نویسندگی را.؟شما می نویسید اسلام و محمد خون برپا کردند، اینها افکارشان مثل همان وحوش ۱۴۰۰ سال است.اسلام فلان است.یعنی شما واقعاً با این روش چشم وگوش میلیونها را باز می کنید؟شما شانس آورده اید که نوشتن توی یوکی مجانی است،درغیر اینصورت باید تمام حقوق دریافتی را پرداخت میکردید.
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    گرامی. در 25 سال پیش که در همین سایت به اسم فاش می نوشتم اگر می گفتم بالای چشم امام حسین ابرو هست بیش از200نفر به من حمله می کردند.ان زمان سبکبالم هم همراه من بود.امروز را می بینی که اکثریت پی به زشتی های ادیان مخصوصا مذهب اسلام برده اندو حتما کوشش های امثال من موثر بوده است.مغلطه و یکدندگی را بگذار کنار که فکر میکنی طاووس علین هستی و مو لای درز افکارت نمیرود و هرکس مثل تو فکر نمی کند لاجرم غلط است. بایدن منتخب بیلیونرهای حزب دموکرات است چندین نفر از ان ها از جمله بلومبرگ یهودی هستند که فقط در یک ایالت 300 میلیون دلار خرج انتخاب بایدن کرد. این رئیس جمهور خواب الود فقط یک کارمند اداری خوب برای این بیلیونرهاست و باید دم تکان بدهد و واقعا مثل شما معنای صهیونیزم را نمیداند. اگر هم بداند یعنی معتقد است که یهودیان باید به دور کوه صهیون جمع شوند و می بینی در این جنگ چگونه از اسرائیل حمایت میکند. حالا مانده ام که چرا نمیتوانی بطور کامل ویروس دین و مذهب و اسلام را دور بریزی و ته ذهنت تفکر و اعتقاد اسلامی داری و در غیر اینصورت از بیان حقیقت حتی تا ده هزار بار این همه پریشان نمیشیدی
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۱) با کسب اجازه از گرامیان "استاد گفتگوگر" و "سرکار خانم پیرزن ایرانی‌"، که دیالوگ داشتند، بنده نیز مواردی را عرض کنم. با سرچ واژه‌ی "صهیونیسم" در گوگل چنین عبارتی به‌فارسی‌ نوشته شده؛ "صهیونیسم یک جنبش سیاسی و ملی‌گرای یهودی است که در اواخر سده ۱۹ میلادی شکل گرفت. عمده‌ترین هدف جنبش صهیونیسم، تشکیل میهنی برای یهودیان بود. این جنبش بر منابع تاریخی و مذهبی تکیه دارد که یهودیان را به سرزمین اسرائیل ارتباط می‌دهد." ~ (و بدیهی‌ست که "صهیونیست" یعنی فردی که طرفدار این جنبش سیاسی و ملی‌گرایی یهودی می‌باشد). / حال سخن بنده؛ در زبان روسی زبانزدی هست که می‌گوید اگر یهودی‌های مقیم هر شهری در هر کشور دنیا که باشند، آن شهر را ترک کنند، آن‌گاه اقتصاد آن شهر از بین می‌رود، چون سرمایه (کاپیتال) همیشه در دستان یهودی‌ها بوده - (که بنده -نگارنده- نیز به این حقیقت باور دارم. حتا در ایران، از قدیم، یهودی‌های ایرانی در کار تجارت عتیقه و ارز با کارهای بنکداری بودند. ....
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۲) دو برادر در ایران بودند که یکی‌شان فوت شده، که نام فامیلی ایشان از دو بخش تشکیل شده که بخش دوم آن، تازه‌مسلمان است، که از جهت چهره نیز هر دو یهودی هستند و بی‌شک تغییر نام فامیلی هم برای این بوده که نام یهودی از ایشان برداشته و در کشوری که همیشه اسلامی بوده، راحت‌تر به امور اقتصادی برسند. در نیمه‌ی دوم دهه‌ی هفتاد خورشیدی، یکی‌ از روزنامه‌های داخلی‌ ایران با یکی‌ از ایشان مصاحبه کرده بود، و ایشان گفته بودند که از وسایل ساده تا ماشین‌آلات، هم صادر می‌کنیم و هم وارد. / حال پرسشی مطرح می‌گردد که چرا یهودیان که در تمام نقاط جهان از دیرباز زندگی‌ و مقیم هستند، اما همیشه بر سر این مساله که یک زمین مشخص داشته باشند، جنگ و دعوا وجود دارد؟. یهودیان از عهد کهن در ایران هستند، در روسیه و اکراین (به‌ویژه در خارکف و بندر اودسا) هستند، در ایتالیا هستند، در امریکا هستند، در کانادا هستند، در اسرائیل -که بر سرش دعواست- به‌طور رسمی‌تر هستند و و و، ....
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۳) اما چرا در بیش از یک قرن پیش، مساله‌ی جنبش صهیونیسم و ارتباط مستقیم ایشان با داشتن سرقفلی جغرافیایی و ملی‌مذهبی‌ خاک اسرائیل را مطرح کردند؟. اگر اسرائیل از اپتدا برای آن‌ها بوده، پس چرا یهودی‌ها از قدیم اینقدر در بسیاری از کشورهای جهان پخش‌شده و مقیم این‌جا و آن‌جا هستند؟ (خانه‌ای که صاحب دارد و صاحب‌خانه در آن زندگی می‌کند که نباید بر سرش دعوا باشد! که‌ بعد بخوهند با ایجاد جنبش و آوردن دلایل ساختگی چون موارد مذهبی‌ و ملی‌گونه، سند آن خانه را از راه دور و نزدیک به‌نام خودشان بزنند!). گمان بنده این است که یهودیان، در زمان‌های دور -یعنی در چند هزار سال پیش" ساکن اسرائیل بودند، اما به‌خاطر زیاده‌خواهی‌های مالی‌ که برخی‌شان دارند، طمع کردند و از همان دوران عهد کهن، گروه گروه، اقدام به مهاجرت به سرزمین‌های دیگر -که امروز مقیم آن‌ها هستند و در بالا نام‌بریدیم- کردند. در آن کشورها نیز، بساط کار و کاسبی و حالت منوپولی که دارند را به‌راه انداختند، قرن‌ها ریشه دوانیدند، و حال در یک قرن گذشته، به‌یاد خانه‌ی اول‌شان که اسرائیل بوده و آن‌ها بخاطر "طمع‌های مالی‌" آن‌را رها کرده بودند افتادند، ...
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۴) به زبان ساده که بگوییم، به خرما که رسیدند، آن‌گاه خواستند که خدا را هم داشته باشند، یعنی‌ کل دنیا را که پر از وجود خودشان کردند، حال زمین اسرائیل را نیز همچنان به‌نام خودشان می‌دانند -هم خدا را می‌خواهند و هم خرما را-. از جهت دین‌شان هم، که هم مسیحیت و هم به‌ویژه اسلام، پر است از نکات کپی‌شده از دین یهودیت؛ * برای نمونه، "کشروت یهودی" که اسلام آن‌را با نام گوشت حلال و حرام کپی کرده، که البته در کشروت یهودی، بجز گوشت خوک و گوشت شکار، همچنین خوردن گوشت شتر هم حرام است، که اما اسلام آن‌را حرام ندانسته، چون عربستان پر از شتر هست، که منبع گوشت برای مردم‌اش به‌شما می‌آید. * همچنین مساله‌ی "ختنه‌ی نوزادان پسر"، که قانونی یهودی است و اسلام آن‌را کپی کرده. --- در روسیه و اکراین، برخی خانواده‌ها که روس‌یهودی هستند، نوزادان پسر خود را ختنه می‌کنند. چند سال پیش هم یک دکتر اهل خارکف، در تلویزیون اکراین اعلام کرد که از جهت علم، ختنه‌کردن هیچ نکته‌ی مفیدی از جهت سلامتی و بهداشتی برای عضو جنسی‌ مرد ندارد، و ثابت نشده که ختنه سبب شود که باکتری در زیر آن پوست جمع نشود و امثال آن. ....
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۵) دیدگاه بنده این است که پوست سر آلت مردانه، در اصل محافظی‌ست برای سر آلت، و ختنه کار نادرستی است. در منابع کتبی‌ یهودیت نوشته شده، که زن ابراهیم (آن همسرش که از او بچه‌دار شد) روزی با پسر نوزاد خود، در بیرون ایستاده بوده. در این بین همسر ابراهیم می‌بیند که یک فرشته از آسمان به زمین و نزدیک آن‌ها آمده. زن ابراهیم متوجه می‌شود که این فرشته می‌خواهد پسر نوزاد آن‌ها را بکشد، برای همین چاقو برداشته و پوست سر آلت نوزاد را می‌برد و می‌‌اندازد جلوی آن فرشته!. بدین‌ترتیب فرشته می‌ترسد و به آسمان بازمی‌گردد. شب آن‌روز، زن ابراهیم ماجرا را برای ابراهیم تعریف می‌کند، و آن‌گاه ابراهیم می‌گوید که زین‌پس، تمام پیروان ما، باید پوست سر آلت نوزاد پسر خود را ببرند، و بدین‌ترتیب، بنا به دستور ابراهیم، ختنه اختراع می‌گردد. و ندسال بعدش هم، ابراهیم مثل همسرش، توهم می‌زند که باید پسرش را بکشد و سایر ماجرا. دروغ‌ها و افسانه‌هایی‌ که به‌نام دین وجود دارند ریشه در یهودیت دارند. البته شاید هم افرادی پس از آن‌ها، این افسانه‌ها را ساختند و منبع آن‌ها را ابراهیم عنوان کردند تا دکان دین را ایجاد کنند.
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ممنون از توضیح شما.امیدوارم آقای گفتگوگر هم خوانده باشند.
    1
    2
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    شمایی که هنوز از پاسخ دادن به ابتدایی سوال عاجز هستید و نمیدانید صهیونیست یعنی چه، باز مدعی روشنگری هستید؟ شما دچارتئوری توطئه هستید. خشتک را با پیانو ربط می دهید. یادآوری بکنم که خروس اینقدر خوش شیفته است،فکر میکند دنیا تمام خواب است. اگراو قوقولی قوقو را نخواند دنیا بیدار نمیشود.وجه مشترک شما در نوع خودشیفتگی با خروس یکی است. بنده از انواع خروسهای لاری،گلپایگانی،جنگی،ابریشمی و مرندی و غیره عذر میخواهم اگر در این مقایسه مثالی از خروس زده ام .جالب است شما از چه کسی شهادت می طلبید؟ میگویند کور کور را پیدا میکند ،آب چاله را!.برو توضیح بده که اسلام و وحوش چه میگوید.یادت نرود آدرس ج.ا. را ضمیمه بکن!
    1
    0
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    عزیزم اتفاقا توضیحات مفصل شما کاملا با توضیحات مختصر من مطابق هستند. همانطوریکه عرض کردم صهیون کوهی در اسرائیل است که در تورات به یهودیان وعده داده شده تا روزی دور کوه جمع شوند و صیهونیزم نژاد و مذهب بخصوصی نیست.
    1
    4
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    خواهش می‌کنم، سپاس از توجه شما. / فراموش کردم تا دوباره این‌نکته را بگم -البته ۱۰ سال پیش که با نام Adamat عضو بودم نیز عرض کردم-، که دین باید وجود داشته باشد، چون برخی‌ افراد، دارای قدرت تفکر مستقل و غربال‌گری امور جهان و زندگی‌ مادی و تمیز‌دادن مسایل نیستند، پس باید از یک چیزی بترسند تا دروغ نگویند، باید از یک چیزی بترسند تا دزدی نکنند، که آن چیز، نام‌اش "بخش‌های مثبت دین" است. اما سایر افراد که قدرت استفاده و جمع‌بندی مسایل را با استفاده از فکر و تجربیات زندگی دارند، دیگر هیچ نیازی به پیروی از دین ندارند، چون دین برای‌شان حوصله‌سربر است. یک انسان، نهایت تا ۲۵ سالگی، اگر به این نکته رسید که نیاز به دین ندارد و خودش راه را می‌تواند تشخیص دهد، که هیچ، اما اگر نرسید، باید یک عمر برده‌ی دین باشد، تا هم وجدان‌اش پیش خودش راحت باشد که دین‌دار است!، و هم نکات مثبت دین، درصد خطاهای او را کم کنند. البته این مساله که برخی‌ دین را می‌کنند نقاب و "چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند"، مبحثی‌ست جداگانه.
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    استاد با درود. بله، بنده در همان کامنتی که جنابعالی نام کوه صهیون و مساله‌ی جمع‌شدن یهودیان به‌دور آن‌را نگاشتید، متوجه پاسخ شما به‌ سوال مطرح‌شده گشتم.
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    تو که هانی قبلی و هنرپیشه هستی قربانی یک پدر توده ای هستی که همچون مذهب مزخرفات چپولیسم را در مغزت ریخته و درمان ناپذیری چون این مزخرفات تا 3 سالگی در مغز تو رسوب کرده است و قسمتی از سلول های مغز تو هستند. یک زمانی بیش از نیمی از مردم فرانسه و ایتالیا و یونان چپول بودند. ان ها این سیستم را بارها امتحان کردند و چون دیدند فقط مزخرفاتی کتابی هستند (مثل کتاب های شریعتی) همه را تف کردند. بعدا اصول چپولیسم توسط مردم روسیه و اروپای شرقی استفراغ شدند. تو درمان ناپذیری. همچنان که مهاجرانی و رائفی پور درمان ناپذیر هستند. مزخرفات چپولیسم قسمتی از سلول های مغزت شده است. مرامی که برایش نوحه میخوانی بیش از 30 سال است که مرحوم شده. متاسفانه تمام چپول های ایران مثل تو گمراه و مریض و لجوج و غیر قابل درمان هستند. دنیا را بخاطر پدرت نمی توانی عوض کنی. خودت را عوض کن. کاسترو و لنینیسم مرده اند
    1
    2
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    آخر پیرمرد .. پوشک پوش؛اسطوره خودبزرگ بینی. شارلاتان زن ستیز.هر وقت کم می آوری، چرا اسم کسی دیگر را می آوری؟هشتاد و چندی سال از سن خرفتت گذشته است،هنوز هذیان و دروغ زیادی میخوری... بیمار تو هنوز نمیدانی دور وبرت چه میگذرد , بعد ادعای روشنگری میکنی؟.. ٬این چرندیاتی که مینویسی اسلام این است وآن! در حد عنبرنساء هم ارزش ندارد.چون ج.ا. چوب حراجی به دین زده که نمونه بارز عنبرنساها است.خودشیفته برو خجالت بخور.برو بفکر تعویض پوشکت باش.توی خونه سالمندان فسیل شدی.کسی از فک وفامیلت تحویلت نمی گیرند.خانمهایت فهمیدن که چه .. هستی! برو بمیر خودخواه.آدم باشعورخودش برای خودش نوشابه باز میکند؟آدم دانا و با عقل از خودش تعریف میکند؟بجای اینکه همان... که کردی پاک بکنی،باز دور برداشتی؟برو در حد شعورت بنویس.آبروی نویسنده ها و بقیه را مبر.برو پوشکت را عوض بکن.
    1
    1
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    عقب افتاده دیگر دیالوگ پنجاه و هفتی ها مثل صهیونیزم و کاپیتالیست و کاسترو و چگوارا مرده است و انقدر خرفتی که نمی توانی ببینی که تقریبا تمام اعراب اعم از مصر و عربستان و اردن در نابودی حماس دارند با اسرائیل همکاری میکنند. تو عقب افتاده هنوز توی پیچ صهیونیسم و مصدق سرگردانی و شعورت اجازه نمیدهد تا تغییرات دنیا را ببینی. شما چپول ها با اخوند ساختید تا با مغز ناقص خودتان با امپریالیسم و صهیونیزم و امریکا مبارزه کنید. متاسفم که می بینم ارزوهایتان شخم می خورد چون کسی دیگر تره هم برای مزخرفات چپول ها نمی کارد. غزه و ارزوهای حماسی شما نابود و مثل مار تیر خورده به من می پری چون نه کاری از دست تو بر می اید و نه سازمان های چپولی و نه خامنه ای پفیوز
    2
    6
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    ضمنا توده ای عقب افتاده. هانی بودی ده تا اسم عوض کردی و شدی پیرزن ایرانی. وقتی مفتضح میشوی عوض کردن اسم چیزی را عوض نمی کند. باید افکارت را عوض کنی ولی چون مثل مذهبیون قشری دگم هستی نمیتوانی و فقط رنگ عوض میکنی تا متاع فاسد و منسوخ شده ی خودت را بفروشی که خریدار ندارد. چون مردم دنیا کور نیستند و می بینند امثال تو چپول در ممالک امپریالیستی خوش میگذرانید و چون ذاتا تمام چپول ها متوقع و حسود هستند شعار صد من یک غاز میدهید
    4
    7
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    بیا کمی از اسلام بگو، بیا آگاهی بده. تو خجالت نمیکشی این چرندیاتی را که مینویسی به حساب آگاهی میدانی؟ بقیه را گوش دراز فرض کردی متوهم. چرا نمیخواهی در اواخر این سنت شرافتمندانه زندگی بکنی؟ دنیا و زمان میداند که اسلام ودین چه مصیبتی است، بعد توی خرفت طبل میزنی که حرف تازه داری؟
    2
    1
    جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    گفتگوگر اَزیز:جنابعالی مدت زیادیه حر وقت در یک بحثی با کسی دیگه دچار مشکلی میشی، پای منو مییاری وسط. بارحا از کنار فحاشیت گزشتم. میخام محترمانه بهتون توصیه بکنم از من عبورکن به من کاری نداشته باش.بین منو شما یه بحثی بود و شد تموم. شما میتونید با حرکسی وارد بحث و جدل بشین، ولی حق ندارین اسم منو ببرین.من گرچه دیپلم ردی ام؍ ولی تلاش میکنم بد دحنی رو بگزارم کنار، بازم حَرچی حدی داره. شنگول باشی!
    3
    0
    جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    دیگر کسی که نمیداند تو و پیرزن عجوزه و ده ها مدل دیگر یکنفر با مغزی فندقی است خواجه حافظ خودمان است. مثل تمام چپول ها بعلت خود بزرگ بینی و حسادت و پیروی از مکتب شکست خورده ی استالینیست لنینیست تمام تخم مرغ هایتان را ریختید توی سبد یکی از عقب افتاده ترین باورمندان اراجیف یعنی خمینی فقط بعلت دشمنی با هرکس موفق تر از شما هست و با شعار مرگ بر امریکا و صهیونیزم همراه شدید. یعنی بعلت پیروی از یک ایدئولوژی پوچ و حسادت دست دیو جهل را بوسیدید. حالا دارید مثل مار به خود می پیچید چون "مرگ بر اسرائیل و امریکا" استالینیستی شما تبدیل به شخم خوردن غزه به کمک مصر و عربستان شد و متاسفم که اکثر تخم مرغ های شما شکسته و بقیه هم موش خواهند زائید. ضمنا ابله از اسلام هم ابی برای شما گرم نشد چون درد شما خود بزرگ بینی و مثل هر چپولی حسادت شدید است. در جائی با بینش پژوه هم درگیر شدی چون در شارلاتانیزم از شما موفقتر است
    0
    1
    جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    آقای گفتگوگر:باز حم بهتون با احترام تموم توصیه میکنم،منو قاطی دعوای خودتون نکن.لطفاً دنبال دردسر نگرد. من آدم دریده ای حستم که اگه ظرفیتم تکمیل بشه تموم پرده حای اخلاقیت رو میزنم کنار. به خودم قول دادم در حد امکان با کسی درگیر نشم.
    0
    0
    جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    صحنه ی زندگی را با صحنه ی نمایش اشتباه گرفته ای. فکر میکنی اینجا هم صحنه ی تاتر و سینما است که مرتبا اسم عوض کنی و رل بازی کنی. یک جایزه مصلحتی به دلایل سیاسی برای بازی در یک فیلم افتضاح به تو دادند. لیاقت داشته باش و فاز روشنفکری نگیر. چون واقعا مخ کوچکی داری. ولی انقدر ناشی هستی که دیالوگ هایت مشابه هستند. من بعلت شغل پدرم از کودکی با هنرپیشه ها بزرگ شده ام. بعضی توهم روشنفکری دارند. کسانی مثل پرویز بهرام و صیاد و نوذری واقعا روشنفکر بودند و بعضی با افکار عتیقه مثل قوچعلی و سرکار استوار فقط رل بازی میکردند. توهم بد دردی است. مشاور تو هم که پدری چپول دارد و به همین علت گرفتار باورهای موروثی هست نمیتواند به تو کمکی بکند و بیشتر در ذهنیت بیمار خودت که ناشی از خود بزرگ بینی است فرو میروی
    0
    0
    جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    شما کاملا درست میگی، حرچی بگی من حستم. ح رتوحینی حم بکنی قبول دارم. ولی فقط بدون من پدر نداشته ام، اگر حم پدری داشته ام اونو ندیدم.شما لطفی بکن یک پدر نمونه برای من بشو. چونکه حسم اینطوری میگه که شما یک آدم با شخصیت و محترمی حستی، سنجیده مینویسی اَحل توحین وفحش حم نیستی. ولی بدون که من بدامت نمی افتم و عزم دارم که مقابله به مثل حَم نکنم.به فحاشیت ادامه بده.
    0
    0
    جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.