تعجب وکیل دختر مهرجویی از صدور کیفرخواست: به «نظریه پزشکی قانونی» اعتراض کرده‌ایم

 مونا مهرجویی در مراسم تشییع والدینش داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فرصدای آمریکا: وکیل مونا مهرجویی از «صدور کیفرخواست» برای متهمان قتل داریوش مهرجویی و همسرش، وحیده محمدی‌فر ابراز تعجب کرده و از اعتراض به «نظریه پزشکی قانونی» خبر داده است.

مانوش منوچهری، وکیل مونا، دختر داریوش مهرجویی به شماره امروز دوشنبه بیستم آذر ماه روزنامه «اعتماد» گفته است: «از طریق رسانه‌ها از صدور کیفرخواست باخبر شدیم، در حالی که تحقیقات در دادسرا همچنان ادامه داشته است.»

او با اشاره به «وجود ابهاماتی در پرونده» گفته که تقاضای «تحقیقات در برخی موارد» را درخواست کرده بودیم که تا «تکمیل تحقیقات» و بررسی اعتراض به نظریه پزشکی قانونی، همچنان «صدور کیفرخواست غیرممکن به نظر می‌رسید.»

در نخستین ساعات بامداد روز یکشنبه بیست و سوم مهرماه ۱۴۰۲ ابتدا برخی کانال‌های تلگرامی و سپس رسانه‌های رسمی و وب‌سایت‌های خبری از کشته شدن داریوش مهرجویی، فیلمساز برجسته و همسرش وحیده محمدی‌فر در منزل شخصی خود (واقع در شهر فردیس استان البرز) به دست افراد «ناشناس» خبر داده بودند.

مرکز رسانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی نوزدهم آذر ماه به نقل از حسین فاضلی هریکندی، رئیس دادگستری استان البرز از صدور کیفرخواست برای چهار متهم پرونده و ارجاع آن «جهت رسیدگی» به دادگاه کیفری ۱ استان البرز خبر داده بود.

مانوش منوچهری در ارتباط با روند رسیدگی به این پرونده گفته است: «با توجه به اینکه آخرین نظریه پزشکی قانونی نیز با ابهاماتی روبه‌رو بوده، کیفرخواست با طرح احتمالات و به صورت غیرقطعی صادر شده است.»

این وکیل دادگستری افزوده است: «به‌دلیل وجود ابهاماتی در پرونده، تقاضای تحقیقات در برخی موارد را درخواست کرده بودیم که تا تکمیل تحقیقات و بررسی اعتراض به نظریه پزشکی قانونی، همچنان صدور کیفرخواست غیرممکن به نظر می‌رسید.»

کانون نویسندگان ایران بیست و چهارم مهرماه، با اشاره به «قتل فجیع» داریوش مهرجویی، فیلم‌ساز شناخته شده و همسرش، وحیده‌ محمدی‌فر، فیلم نامه‌نویس، اعلام کرده بود که «حاکمیت از پاسخگویی به ابهامات و شرح چگونگی آنچه بر آن دو رفته است»، سر باز می‌زند.

وکیل مونا مهرجویی همچنین اعلام کرده است که به‌دلیل عدم وجود انگیزه موثر در این جنایت از سوی متهمان، تحقیقات بیشتر جهت شناسایی معاونان و آمران یا شرکای جرم احتمالی یا شناخت «انگیزه حقیقی» این متهمان مورد نیاز بوده است.

او تاکید کرده است: «اعتراض ما به نظریه پزشکی قانونی و تقاضای تکمیل تحقیقات طی دو لایحه و حتی اعتراض وکلای تسخیری متهمان به آخرین نظریه پزشکی قانونی، هنوز مورد بررسی قرار نگرفته‌ است.»

مونا مهرجویی، فرزند داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر که بدون «حجاب اجباری» مورد نظر جمهوری اسلامی بیست و ششم مهرماه در مراسم تشییع پیکر پدر و مادرش شرکت کرده بود در بخشی از سخنانش گفته بود: «به قول بابا، قاتلین واقعا میان ما» هستند.
+18
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    طی بیش از چهار دهه صدها قتل حکومتی به امر علیل خونخوار وقیح و عاملین مزدور و زنا زاده رژیم بوقوع پیوسته ، در مورد تک تکش هم قوه مسخره و بی شرم و حیاء قضائیه و عاملینشون درخواست‌های بازماندگان و وکلایشان را در پاسخگویی به ابهامات و تناقضات پرونده بی جواب گذاشته و طفره رفته اند ، چه بسا بعضاً بازمانده گان مقتولین و وکلایشان رو هم به عناوین مختلف و به اتهامات واهی و جرم‌های مرتکب نشده و مضحک بازداشت و به زندان انداخته اند ! در مورد این پرونده هم ، اونقدر کشش می‌دهند تا بعد از چند سال بفراموشی سپرده بشه ! تازه اگر دختر مرحوم مهرجویی یا وکیلش رو بازداشت نکنند !! ابهامات و نکات مخفی این جنایات و پرونده ها ، فقط با سرنگونی رژیم لواطیون مذهبی ، گشوده و مردم پی به اصل ماجرا خواهند بُرد !!
    2
    20
    ‌سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.