نتانیاهو: تفاوت حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین در نابودی فوری یا تدریجی اسرائیل است

العربیه: نخست وزیر اسرائیل با اشاره به این‌که تفاوت چندان مهمی بین حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین وجود ندارد، گفت:«حماس می‌خواهد ما را فوراً نابود کند، در حالی که حکومت خودگردان می‌خواهد این کار به صورت مرحله‌ای انجام دهد».

بنیامین نتانیاهو معتقد است که هیچ تفاوت مهمی بین «حماس» و تشکیلات خودگردان فلسطین وجود ندارد.

نتانیاهو، دوشنبه 20 آذر، در جلسه کمیته خارجی و امنیتی توضیح داد: «تفاوت میان حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین در این است که حماس می‌خواهد فوراً اسرائیل را نابود کند، این در حالی است که حکومت خودگردان می‌خواهد این کار را به صورت تدریجی انجام دهد.»

او یکشنبه از مسلحان گروه حماس خواست «فورا تسلیم شوند» و در این‌باره تصریح کرد که پایان حماس با گسترش جنگی که بیش از دو ماه است در نوار غزه ادامه دارد، نزدیک است.
نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: «جنگ هنوز ادامه دارد، اما آغاز پایان حماس است.»

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین افزود که «در چند روز گذشته ده‌ها تن از اعضای حماس به نیروهای اسرائیلی تسلیم شدند.» این در حالی است که ارتش اسرائیل هیچ مدرکی دال بر تسلیم شدن اعضای حماس منتشر نکرده است، و حماس این ادعاهای ارتش اسرائیل را تکذیب می‌کند.

عزت الرشق، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس، در مورد اظهارات نتانیاهو گفت که تاریخ «درباره غزه به عنوان واضح‌ترین تصویر پیروزی خواهد نوشت». او همچنین خاطرنشان کرد: «پایان اشغالگری از غزه آغاز شده است».

جنگ میان اسرائیل و حماس پس از حمله بی‌سابقه‌ این جنبش فلسطینی در 7 اکتبر به شهرک‌های پیرامون نوار غزه آغاز شد که به گفته مقامات اسرائیلی منجر به کشته شدن 1200 نفر که اکثر آنها غیرنظامی بودند، شده است.

حماس در حمله غافلگیرانه هفتم اکتبر خود حدود 240 نفر را ربوده و به نوار غزه انتقال داد که به گفته ارتش اسرائیل، 137 نفر از آنها همچنان نزد حماس در غزه در گروگان هستند.

در پاسخ تلافی‌جویانه به حمله حماس، اسرائیل متعهد شد که ضمن آزاد‌سازی گروگان‌های خود از دست حماس، این گروه فلسطینی را «نابود کند».

این در حالی است که تهاجم نظامی اسرائیل به نوار غزه تاکنون به کشته شدن دست‌کم 18205 نفر شده که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
+23
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    بی‌ بی‌. ببین تا حالا پشت سرت بودیم. نه ما مریدان امپریالیست تنها . بلکه %۹۰ مردم ایران. قادر نشدند یک تضااهرات در ایران شکل دهند. ولی‌ خداوکیلی مغرور نشو. با محمود عباس باید کنار بیاهی. اون خودش قربانی حماس است. حماسی‌ها با کمک آخوند‌ها او ضعیف کردند و غزه را در دست گرفتند. کاری که بر سر حماس آوردی مرهمی بر زخم ۴۳ ساله ما بود. نشان دادی همه این فمنیست MiTo . حقوق بشر . دمکراسی. این چیز‌ها که چپ و دمکرات اروپا عر عر می‌‌کند.فقط تا زمانی مهم است.که طرف یهودی نباشد. تجاوز به زن یهودی از دید این‌ها وظیفه اخلاقی‌ است. ولی‌ مغرور نشو. راه بازگشت به دو کشور را باز بگذار. با محمود عباس امکان دارد. مثل ۵۷تی ما فاسد نیست.واقع بین است.
    0
    1
    ‌سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.