ارتش اسرائیل: نشانه‌های شکست حماس دیده می‌شود

 خان یونس در جنوب غزه. ۱۹ آذر.صدای آمریکا: به گزارش «تایمز اسرائیل»، یکی از افسران ارشد ارتش اسرائیل می‌گوید پس از حملات به ۲۲ هزار هدف در غزه، در روزهای اخیر شاهد نشانه‌هایی از شکست کامل حماس بوده‌ایم.

او گفت: «وسعت تخریب و آسیب، حماس را با مشکل فرماندهی و کنترل مواجه کرده است. مناطقی در نوار غزه وجود دارد که حماس دیگر کنترل نظامی بر آنها را ندارد.»

با این حال، او تاکید کرد که «با وجود دستاوردها، ما به پایان نبرد نزدیک نیستیم. با شدت زیاد به عملیات برای متلاشی کردن کل گردان‌های حماس ادامه می‌دهیم... حدود نیمی از فرماندهان گردان‌های حماس در حملات هوایی و عملیات‌ها کشته شده‌اند.»

بنا به این گزارش، ارتش اسرائیل تخمین می‌زند که حدود ۷۰۰۰ ستیزه‌جوی حماس در نوار غزه کشته شده‌اند.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای گفت از آغاز جنگ تا کنون بیش از ۲۲ هزار هدف در نوار غزه را در حملات نیروی هوایی، نیروی دریایی و نیروهای زمینی هدف قرار داده است که ۳۵۰۰ مورد از آن‌ها از پایان آتش‌بس یک هفته‌ای بوده است که حماس در ۹ آذر آن را نقض کرد.

این اهداف شامل زیرساخت‌های حماس، از جمله تونل‌ها، انبارهای تسلیحات، مراکز فرماندهی، و سکوهای موشکی و همچنین ستیزه‌جویان حماس بوده است.

ارتش اسرائیل می‌گوید در حال حاضر با حماس در جبالیا، شجاعیه و بیت حانون در شمال غزه و در خان یونس در جنوب غزه می‌جنگد.

منابع اسرائیلی تخمین می‌زنند که نبرد شدید کنونی علیه گروه حماس در نوار غزه تا دو ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

شبکه اسرائیلی «کان» به نقل از منابعی می‌گوید که پس از این مدت هیچ آتش‌بسی وجود نخواهد داشت و عملیات‌های محلی توسط نیروهایی که در مجاورت نوار باقی خواهند ماند انجام خواهد شد.

بنابر این گزارش طی دو ماه آینده، تلاش‌هایی با هدف حصول توافق برای آزادی گروگان‌های بیشتر نیز انجام خواهد شد.

به گزارش کان، اسرائیل در مقطعی در دو ماه آینده به برخی از ساکنان غزه اجازه بازگشت به خانه‌های خود را خواهد داد و می‌گوید این موضوع یک خواسته آمریکایی‌ها و همچنین یک «ضرورت عملیاتی» است.

جنگ فعلی بین اسرائیل و شبه‌نظامیان حماس از زمانی آغاز شد که گروه‌های فلسطینی وابسته به حماس به اسرائیل حمله کردند که منجر به کشته شدن دستکم ۱۲۰۰ نفر شد. گروه‌های فلسطینی در جریان حملات تروریستی خود به مناطق مختلف اسرائیل دستکم ۲۴۰ شهروند که بیشتر آنها غیرنظامی بودند را نیز ربودند و به غزه منتقل کردند. در جریان آتش‌بس موقتی که از سوم تا مهم آذر ماه برقرار شده بود تعدادی از این گروگان‌ها با زندانیان فلسطینی مبادله شدند اما به گفته منابع اسرائیلی دستکم ۱۳۰ نفر دیگر همچنان در گروگان گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی قرار دارند.
+136
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    نه بابا!! یه نفر از استوکوهولوم و یه مزقل دیگه از کویت خلاف این نظر رو دارن!
    3
    37
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا

    عالی عمل کردید
    6
    41
    دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه

    زنده باد اسرائیل و مرگ بر ...و جمهوری اسلامی و تمام تروریست های مسلمون جهان! مرگ بر خودتون نه آمریکا و غرب و اسراییل! مرگ بر توله های دزد و فاسدتون!
    4
    56
    دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    چرا که نه !؟ جت‌های جنگنده و هلی کوپترهای فوق پیشرفته و هزاران تُن ، انواع بمب‌ها و تانکها و سلاحهای دیگری که کمتر کشوری جز آمریکا و دو یا سه کشور عضو ناتو دارند ، در مقابل چهار تا کلاشینکف و آر پی جی ، زهوار در رفته !!! خیلی زودتر از اینها باید شر حماس و جهاد از غزه کم می‌شد !!!!
    7
    42
    دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    هرگز تمام مسلمان ها بد نیستند و من ده هزاران دوست شعری مابین این گل ها دارم. حساب این وحوش داعشی و طالبان و حماسی از دیگر مسلمانان نازنین جدا است. حذف این وحوش به نفع تمام مسلمانان خوب جهان است و باید دست اسرائیل را بوسید
    32
    24
    دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    سرزمین اریا - کویت ، کویت

    بعد از ۶۰ روز بمباران وحشتناک و کشتن ۱۷ هزار زن و کودک بیگناه .تازه نشانه هایی از شکست حماس رو دیدید. با پای خود به غزه رفتید اما در کیسه‌ های سیاه رنگ برخواهید گشت .
    64
    10
    دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Maghshoosh - میامی، ایالات متحده امریکا

    این اسرائیل تا همه این ساکنان غزه رو از غزه بیرون نکنه دس وردار نیس! یا تو دریا یا تو شبه جزیره سینا! همینجوری نوار مرزی غزه رو تصاحب کرد و نوش جونش! تا چهار تا مواجب بگیر آسید علی مفعول العلما جنگ راه نندازن وقتی خودشون تو قطر خانوم بازی میکنن و مردم بیگناه فلسطین رو میکنن گوشت دم توپ!
    4
    40
    دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    دست گل سربازان ارتش اسرائیل درد نکند, دیگر تا نیروهای تروریستی اعراب در فلسطین یا غزه حضور داشته باشند از ان جنایتی که در 7 اکتبر در اسرائیل انجام دادن دیگر غیرت تکرار چنین جنایتی را نخواهند داشت. افرین بر شما نیروهای ارتش اسرائیل , لعن و نفرین بر حکومت اشوبگر نظام اخوندی ایران باد که بدینگونه دست از سر اعراب و مردم اسرائیل بر نمی دارد و باعث این همه جنایت و کشت و کشتار در بین اسرائیل و اعراب فلسطین می شود.
    4
    46
    دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    خبر نابودی حماس و کشته شدن تروریست‌های جنایتکار اسلام گرا باعث خوشحالی مردم ایران هم خواهد شد چون مردم ما ۴۴ سال با این جنایتکاران مسلمان در حال مبارزه برای آزادی کشورمان هستند
    4
    49
    دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Esperanto - لندن، انگلستان

    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    فعلا که تروریست ها مثل موش تو تونل ها گیر کردند اسیر هم آب دریا رو انداخته تو تونل ها. تروریست ها دقیقا شدند مثال بارز موش آب کشیده 😂😂
    3
    29
    دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    این وحوش با افکار محمدی مثل راهزنان و جنایتکاران 1400 سال قبل عربستان جز سخن زور نمی فهمند
    4
    25
    دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.