گروه «کتائب حزب‌الله» در عراق تهدید کرد حمله به نیروهای آمریکایی را تشدید می‌کند

صدای آمریکا: یک مقام ارشد گروه شبه نظامی «کتائب حزب‌الله» در عراق در پستی در شبکه‌های اجتماعی، با تهدید به انجام حملات بیشتر به نیروهای آمریکایی، نوشت:« حملات ما علیه منافع ایالات متحده آغاز قوانین جدید تعامل است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، این گروه همسو با جمهوری اسلامی مسئولیت حمله اخیر به سفارت ایالات متحده در بغداد را بر عهده نگرفت، اما مدعی شد که این سفارتخانه «یک پایگاه برای طراحی عملیات نظامی» است.

سفارت آمریکا در بغداد روز جمعه ۱۷ آذر هدف چند راکت قرار گرفت، اما هیچ آسیبی به کارکنان سفارت وارد نشد و حملع فقط خسارت کمی به ساختمان سفارتخانه وارد کرد.

واشنگتن و بغداد این حمله را محکوم کردند. محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق ضمن دستور رسیدگی فوری به این حمله گفت که این یک اقدام تروریستی علیه یک نمایندگی دیپلماتیک است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا هم در تماس با السودانی، با اشاره به اقدامات گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در عراق، گفت ایالات متحده حق خود را برای پاسخگویی محفوظ می‌داند.

مقامات آمریکایی از اواسط اکتبر بیش از ۸۰ حمله علیه منافع ایالات متحده در عراق و سوریه را گزارش کرده‌اند، که اکثر آنها توسط گروهی از شبه‌نظامیان عراقی همسو با حکومت ایران انجام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای‌ حملات راکتی به سفارت آمریکا در بغداد و حملات به تأسیسات آمریکایی را به شدت محکوم و اعلام کرد: «شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی که آزادانه در عراق فعالیت می‌کنند، امنیت و ثبات عراق، کارکنان و شرکای آمریکا در منطقه را تهدید می‌کنند. نیروهای امنیتی عراق باید فورا به این حملات رسیدگی و عاملان آن را دستگیر کنند و به دست عدالت بسپارند.»
+4
رأی دهید
-6

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.