اوکراین: بدون کمک آمریکا ممکن است جنگ را به روسیه ببازیم

العربیه: آندری یرماک، رئیس ستاد رئیس‌جمهوری اوکراین، می‌گوید عقب افتادن کمک‌های مالی و نظامی آمریکا، که در کنگره مورد جر و بحث است، می‌تواند منجر به «خطر بزرگ» واگذاری جنگ به روسیه شود.

به گزارش «رویترز»، یرماک روز سه‌شنبه در واشینگتن گفت: «اگر کمک آمریکا به تعویق بیفتد، ما درجا خواهیم زد، و البته امکان آزادسازی گام‌به‌گام قلمروهای خود که تحت اشغال روسیه است را از دست خواهیم داد.»

اظهارات یرماک صریح‌ترین اظهارات یک مقام ارشد کی‌یف درباره لزوم ادامه کمک غرب به اوکراین برای ادامه نبرد با روسیه است. این حرف‌ها در زمانی بیان می‌شود که وضعیت آینده کمک‌های مالی و نظامی آمریکا و اروپا به اوکراین در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در ماه اکتبر از کنگره خواستار تخصیص بودجه 106 میلیارد دلاری شد تا هزینه‌های جنگ اوکراین و اسرائیل، و امنیت مرزی ایالات متحده با مکزیک را تأمین کند، اما جمهوری‌خواهانی که مجلس را با اکثریت ضعیف کنترل می‌کنند، تاکنون از تصویب این بودجه خودداری کرده‌اند.

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که زمان و بودجه دولت آمریکا برای کمک به اوکراین در جنگ علیه روسیه رو به پایان است. یرماک روز سه‌شنبه در این باره گفت که بدون تخصیص این بودجه، ادامه نبرد اوکراین با روسیه دشوار خواهد شد، و تاکید کرد که لازم است این بودجه هرچه سریع‌تر تصویب شود.

رئیس ستاد رئیس‌جمهوری اوکراین برای بار دوم است که طی هفته‌های اخیر به واشینگتن سفر می‌کند. او به خبرنگاران گفت که قصد دارد قانونگذاران و مقامات دولت آمریکا را درباره لزوم تصویب بودجه کمکی متقاعد کند.

به گفته رویترز، اوکراین از تابستان امسال ضدحمله گسترده‌ای علیه نیروهای اشغالگر روسی آغاز کرده است، اما هنوز نتوانسته خطوط دفاعی روسیه را بشکند. ارتش روسیه هم‌اکنون در شرق اوکراین در وضعیت تهاجمی قرار دارد. یرماک گفت که کی‌یف برای تغییر اوضاع در سال آینده برنامه‌ای دارد.
+8
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه

    شما با کمک آمریکا هم‌ می بازید! دلقک بازی و شو آف محتوم به شکست است.
    28
    8
    ‌پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    سرزمین اریا - کویت ، کویت

    خاک تو سرت زلنسکی دلقک .کشورت رو به روز سیاه نشوندی به امید حمایت امریکا و کشورهای غربی .حالا تحویل بگیر .
    28
    8
    ‌پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.