سخنگوی ارتش اسرائیل: کشتن هر ۲ فلسطینی در ازای ۱ عضو حماس عادلانه است

العربیه: جاناتان کنریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل در اظهارات تحریک‌آمیزی گفت که کشته‌شدن دو غیرنظامی فلسطینی به ازای هر عضو حماس، یک «میانگین بسیار مثبت» است.

کنریکوس، سه‌شنبه 14 آذر به «سی‌ان‌ان» گفت که می‌تواند مطالب رسانه‌ها در رابطه با موضع ارتش اسرائیل مبنی بر این که ارتش، دو غیرنظامی فلسطینی را به ازای هر عضو حماس می‌کشد، تائید کند.

این موضع، به‌خصوص پس از انتشار در شبکه‌های اجتماعی، خشم بسیاری را برانگیخت.

به گفته سخنگوی ارتش، سیستمی که ارتش در روزهای اخیر برای شناسایی مناطق ناامن در غزه پیاده کرد، «ایده‌آل» نیست، اما «بهترین کاری است که می‌تواند انجام دهد.»

با ادامه بمباران‌های سنگین غزه از سوی اسرائیل، واشینگتن، نزدیک‌ترین هم‌پیمان تل‌آویو تاکید کرد که حملات اسرائیل در جنوب نباید موجب تکرار زیان‌های جانی «هنگفت» شود که در میان غیرنظامیان در شمال غزه مشاهده شد.

از سویی به گفته اهالی و خبرنگاران حاضر در عرصه نبرد، حملات هوایی سنگین اسرائیل در نوار ساحلی جنوبی، مناطقی را شامل شده که اسرائیل از ساکنان آن خواسته است، در جست‌وجوی پناهگاه امن باشند.
موضع دبیر کل سازمان ملل
همزمان آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، از اسرائیل خواست از اقداماتی که وضعیت وخیم انسانی در غزه را عملا تشدید می‌کند، اجتناب کرده و غیرنظامیان را از تحمل درد و رنج بیشتر دور سازد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد، گفت: «دبیر کل از ازسرگیری درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس به شدت نگران است... کسانی که به آنها دستور تخلیه داده شده، هیچ مکان امنی برای رفتن ندارند و تعداد بسیار کمی از اماکن باقی‌مانده تا در آنها زنده بمانند.»
طرح اسرائیل برای به آب‌بستن تونل‌ها
از سوی دیگر «وال استریت ژورنال» به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که اسرائیل، سیستم بزرگی از پمپ‌ها را راه‌اندازی کرده که می‌توان از آنها برای به آب‌بستن تونل‌های مورد استفاده حماس در زیر نوار غزه به هدف تلاش برای بیرون‌راندن عوامل حماس، استفاده کرد.

این روزنامه دوشنبه نوشت که ارتش اسرائیل اواسط نوامبر، نصب دست‌کم پنج پمپ در حدود یک مایلی شمال اردوگاه الشاطی را تکمیل کرد که می‌تواند با انتقال هزاران متر مکعب آب در ساعت، تونل‌ها را در عرض چند هفته در آب فرو ببرد.

بر اساس این گزارش، هنوز روشن نیست که اسرائیل قبل از آزادی همه گروگان‌ها، دست به چنین اقدامی بزند.
+59
رأی دهید
-21

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۷
    hitman01 - استوکهلم، سوئد
    هر روز صورت واقعی خودشون رو بیشتر نشون می دن. روزی برسه بخاطر این جنایت ها مثل جنگ جهانی دوم دنبال سوراخ موش بگردین. خاک برسر اون هایی که بخاطر نفرت از نظام اخوندی جنایتکار از یه نظام جنایتکار دیگه حمایت می کنن. این ها منافعشان باشه ایرانی ها رو هم سلاخی می کنن.
    57
    48
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    2023Azadi - لینز، اتریش
    این خبر برایه اونایکه بى شرف هستند خوشحال کننده میباشد. این جنایت ها هیچ وقت فراموش نخواهد شد،و ١٠٠٪؜ شکى نیست که یه روزى....
    47
    41
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    hitman01 - استوکهلم، سوئد
    آن موقعیکه هر اسرائیلی با ده ها نفر عرب معاوضه میشد ، نتیجه اش همین استکه ارزش اعراب خیلی کمتر از اسرائیلی ها میباشد ،ضمنا اکثر ایرانی ها از شدت نفرت از اسلام و مسلمین و جمهوری نکبت اعدامی ، از کشتار فلسطینی ها ارضا میشوند ، در هر صورت کشتار مردم عادی بیگناه از هر طرف نفرت انگیز است .
    4
    24
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    2023Azadi - لینز، اتریش
    اگر مقامات کشورهای غربی هم این اظهارات تحریک آمیز و غیر مسئولانه که نمایانگر ذات واقعی صهیونیستهاست رو تقبیح و محکوم کنند ، باز چند تا طفیلی و مزدور بی جبره و مواجب یا بقول شما بیشرف هستند که با شنیدن اظهار نظر این یارو ... سخنگوی ارتش اسرائیل بالا و پائین میپرند و دُم تکون میدن ! احتمالاً نازیها هم زمان جنگ همینگونه حساب و کتاب کرده اند که شش میلیون یهودی رو قربانی امیال ددمنش و ذات وحشی و بی شرافت خودشون کردند !!
    10
    16
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۱
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    نخیر ۲ راس کم است
    15
    17
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    مرد جنگ که نباشی .میشه این .از پس ۴ تا فلسطینی بر نمیان .ادعای حمله به ایران رو دارن .جمع کنید کاسه کوزتون رو .تنها هنرتون بمباران بی‌هدف و کشتن زن و کودکان فلسطینی هست .
    15
    8
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۱-دوستان اَزیر: حیچ جنگی برنده ای نداره. پیروزی جنگی فقط از گلوله فشنگ تعیین نمیشه. افکار دسته جمعی مردم مهمه! حمان طرفی حم اگه از لحاظ نظامی پیروز بشه،ولی روح و روان پیر و کودک و جوون و نیروحای نظامی اش آسیب دیده. مردم بعد از جنگ از صدای ترقه حتا وحشت میکنن.اسراییل با خاک یکسان کردن غزه و کشتار بیرحمانه در بعد جهانی بازنده جنگه. افکار مردم دنیا کشتار بیرحمانه فلسطینیا رو فراموش نمیکنن.حماس ودیگر گروحای تندروی اسلامی دیگه چیزی برای از دست دادن ندارن.
    3
    11
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۲- هیتلر در جنگ جحانی در ازای کشتن حر سرباز نازی خودش، کشتن ۱۰۰ روس و صرب و غیره را مجاز دانست. حالا حم دولت اسراییل کشتن ۲ فلسطینی و یک حماسی رو میانگین مثبتی میدونه! بنا براین فرقی با حم ندارن.در نهایت دیدیم که ناتانیاحو چون خمینی جام زحر رو نوشید و آتش بس رو قبول کرد. فکر میکرد میتونه حمه گروگانا رو پس بگیره. خوشبختانه خیلی از گروگانا رو پس گرفت. ولی دانه درشتا و نیروحای امنیتی رو پیدا نکرد.حالا حم دومرتبه بمبارانو شروع کرده.
    3
    10
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۳- البته حیچ بعید نیستش که این نظامیان برجسته اسراییلی با کامپیوترهاشون در خارج از غزه باشن. اگر در دست ج.ا. بیفتن، قطعاً تخلیه اطلاعاتی میشن. چونکه حتا چند وقت پیش یکی از اعضای بالای جحاد اسلامی گفت: اسامی جاسوسان ایرانی بدست اومده. اگه اینطوری باشه، اونموقع اسراییل حمونطور که با انتقال مدارک و نقشه حای اتمی ایران به آذربایجان برگ برنده ای داشت ٬ حالا حکومت ملا با در دست داشتن ژنرال اسراییلی قطعاً ویراژ میده. بدون شک دولت راستگرای ناتانیاحو زورای آخرش رو میزنه.قطعاً سقوط و محاکمه میشه. حیچ بعید نیستش که در اکراین حم زلنسکی جایش رو به یکی دیگه بده.چون با حمایت تمام قد ناتو کاری از پیش نبرده, و ادوات نظامی در بازار آزاد خرید و فروش میشه. .
    3
    8
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.