در پی حملات حوثی‌ها؛ اسرائیل کشتی‌های جنگی و یک زیردریایی به دریای سرخ می‌فرستد

دو کشتی اسرائیلی در جریان رزمایش مشترک نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ (آرشیو )العربیه: منابع العربیه گزارش دادند که در پی حملات موشکی و پهپادی شبه‌نظامیان حوثی به تعدادی از کشتی‌ها در نزدیکی باب‌المندب، اسرائیل تعدادی کشتی‌ جنگی و یک زیردریایی به دریای سرخ می‌فرستد.

به گفته این منابع، حوثی‌ها تلاش کردند تعدادی از کشتی‌های تجاری در باب‌المندب را با موشک و پهپادهای ساخت ایران هدف قرار دهند اما ناوهای جنگی اسرائیل و آمریکا آنها را خنثی کردند.

بنا به توضیح این منابع، ناوهای اسرائیلی در حال هماهنگی با همتایان آمریکایی خود در دریای سرخ حضور دارند.

این منابع تاکید کردند هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری توسط حوثی‌ها به کشتیرانی دریایی آسیب می‌زند و قیمت کالاها را افزایش می‌دهد.

هم‌زمان، یک منبع امنیتی به العربیه گفت که «پاسخ به حوثی‌ها و هشدار دادن به ایران در مورد تهدید امنیت ناوبری بهترین راه حل در حال حاضر است.»

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که منابع امنیتی دریایی فاش کردند که یک کشتی تجاری روز یکشنبه هنگام دریانوردی در دریای سرخ مورد حمله حداقل دو پهپاد قرار گرفت.

به گزارش رویترز، شرکت امنیت دریایی بریتانیا «امبری» اعلام کرد که یک کشتی کانتینری دیگر بر اثر حمله پهپادی در حدود 100 کیلومتری شمال غرب بندر حدیده در شمال یمن آسیب دیده است.

هم‌زمان، وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» اعلام کرد که یک کشتی جنگی آمریکایی و چندین کشتی تجاری روز یکشنبه در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفتند.

به گزارش آسوشیتدپرس، یک منبع پنتاگون گفت: ما از گزارش‌هایی در مورد حملات به ناوشکن آمریکایی «یو اس اس کارنی» و کشتی‌های تجاری در دریای سرخ مطلع هستیم.»
+45
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    جمهوری منفور اسلامی فقط احتیاج داشت که پای اسرائیل را هم به آب‌های خلیج فارس باز بکند تا راحت تر در اوضاع ایران دخالت بکند
    5
    28
    دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    حوثیهای یمن،یک مشت نیمه انسان نیمه حیوان ‌وحشی و تمامل نیافته عقب مانده که فقط بخاطر تسلیحات ارسالی سپاه جنایتکار اسمشان مطرح شده،اسرائیل باید بزنه نسلشان را منفرض کنه و البته اینها برای عربستان هم شر هستند.در نهایت اینها فقط بازوهای ترور و شرارت اختاپوس جمهوری اسلامی هستند و در نهایت باید سر و چشم اختاپوس در ایران را هدف قرار داد.
    1
    10
    دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.