علیرضا افتخاری: بدون اجازه ترانه‌ام را در آلبوم «قاسم هنوز زنده است» منتشر کرده‌اند؛ شکایت خواهم کرد

بی بی سی: علیرضا افتخاری، خواننده، با انتشار ویدیویی می‌گوید حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی یک ترانه از او را «بدون اجازه» در آلبوم «قاسم هنوز زنده است» منتشر کرده است.

آقای افتخاری می‌گوید ترانه «مرد میدان» با شعری از مولانا، قرار بوده به طور مستقل منتشر شود و حوزه هنری بدون اطلاع او این ترانه را در آلبوم یادبود قاسم سلیمانی منتشر کرده است.

آقای افتخاری گفته از طریق وکلایش قصد پیگیری و شکایت از حوزه هنری را دارد.

در آلبوم «قاسم هنوز زنده است» که به تازگی نسخه دیجیتال آن منتشر شده، علاوه بر علیرضا افتخاری، از خوانندگان و آهنگسازانی چون صادق آهنگران، امیر حقیقت، عماد توحیدی، محمدرضا چراغعلی و امیرحسین سمیعی هم آثاری به چشم می‌خورد.
+38
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۴
    Maghshoosh - میامی، ایالات متحده امریکا

    این مردک «علیرضا انزجاری» هنوز زنده ست و روش میشه آفتابی بشه؟ بوسیدن و بغل کردن مموتی احمقی نژاد یادت رفته؟ «دوستتون دارم آقای رئیس جمهور» یادت رفته؟ مرتیکه بی کلاس و بی شخصیت؟!
    2
    23
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zavareh - رودسر، ایران

    ایشان سالها پیش در یک جلسه سخنرانی احمدی نژاد تیر خلاص زن خیلی چاپلوسانه برخواست و این مردک جانی را در آغوش کشید و غرق بوسه کرد. و پس از آن بخاطر همین عملش مدتها مورد تف و لعن کاملا بجای مردم قرار گرفت و سالها طول کشید که مردم این عمل ایرانستیزانه آقای افتخاری را به فراموشی سپردند. اکنون نیز ایشان تنها از ترس تکرار همان انتقادها در واقع دست پیش را گرفته اند تا پس نیافتند.
    1
    21
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا
    اینکه خودش بلبل حکومت بود کی زد بغل ؟
    1
    19
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    تو برو مموتی رو بغل کن
    1
    18
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    آقای افتخاری ، در حالیکه ج.ا از ۸۰ میلیون نفر ایرانی بدون موافقتشان در زمینه های سیاسی اجتماعی اقتصادی سواستفاده می‌کند، چگونه انتظار داری که از شما بدون موافقتتان سواستفاده نکند ؟!؟ در حکومت اسلامی همه چیز باید در خدمت اسلام مورد نظر ج.ا باشد .
    1
    18
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ارش یک دوست - تبریز، ایران
    مگه میشه کتلت را فراموش کرد،
    1
    18
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه
    تو بمال فقط! 😂
    2
    17
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۱) نیاز به گفتن چندباره نیست، چون "قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری"، اما بازهم می‌گم که "استاد علیرضا افتخاری"، برترین و بی‌همتاترین خواننده‌ی تاریخ موسیقی‌ ایران هستند - مردی هزارهنجره، که در تمام سبک‌های موسیقی‌؛ سنتی‌ صرف، فولکلوریک، ملی‌، ارکسترال، تلفیقی پاپ‌سنتی و و و، حتا اگر ملودی آهنگ متوسط بوده، اما ایشان کار را به‌بهترین شکل در اجرای وکال و خوانندگی انجام داده‌ا‌ند. ماجرای او و احمدی‌نژاد نیز، یک دسیسیه بود که افتخاری بسیار در آن مظلوم واقع شد و صدمه‌ی بسیار دید. یادمان باشد که هنرمند یعنی احساس، اگر احساس نداشت دیگر نمی‌توانست کار هنری کند. یک شخص اگر حتا یک هنرمند را کتک بزند، اما فردایش به او بگوید "کار هنری تازه‌ای که انجام دادی چقدر خوب است!"، آن‌گاه آن هنرمند، روح‌اش پر‌می‌کشد از توجه مخاطب -مخاطبی که دیروز او را کتک زده بوده!-، و به برکت همین احساسی‌بودن، هنرمند اصلا یادش می‌رود که آن مخاطب دیروز با او چه کرده بوده. از هنرمند توقع داشتن سیاست رفتاری و منطقی‌بودن حساب‌شده نداشته باشیم، چون اگر این‌ها را داشت، دیگر نمی‌توانست هنرمند باشد. ~ (ادامه...)
    2
    2
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۲) و اما در مورد این خبر. آهنگ روی سخن "مرد میدان" که استاد افتخاری آن‌را چند سال پیش خواندند، هم از جهت کلام کار (شعر مینوی مولانا)، و هم از جهت ملودی و تنظیم (که توسط دکتر چراغعلی انجام شده)، و به‌ویژه از جهت خوانندگی (که علیرضا افتخاری آن‌را -همچون همیشه- با دلانگیزی آوایی اجرا داشت)، به برکت هر سه عنصر یاد‌شده، یک آفرینه‌ی کامل و ماندگار موسیقایی‌ست، اما!، اما از جهت همخوانی محتوای این شعر انتخاب‌شده با رویداد روی سخن، یک سوتی در آن هست. ---> کلام در بیت دوم شعر مولانا در آهنگ "مرد میدان" این است؛ "گر بریزد خون من آن دوست‌رو - پای‌کوبان جان برافشانم بر‌ او". --- به مصرع اول این بیت توجه بفرمایید؛ "گر بریزد خون من آن دوست‌رو" - یعنی با توجه به‌اینکه انتخاب این شعر و ساخت آهنگ آن، در مورد آقای سلیمانی بوده، پس به این نتیجه می‌رسیم که امریکا که آقای سلیمانی را شهید کرده، در اصل دوست او بوده است!!!. سوتی در انتخاب شعر!. --- می‌بایست این مصرع را تغییر می‌دادند، برای نمونه؛ "گر بخواند نغمه‌ی راه‌ام از‌ او - پای‌کوبان جان برافشانم بر‌ او".
    2
    1
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.