واکنش رضا پهلوی به حمله تروریستی پاریس: پیروزی بر تروریسم اسلامگرا مستلزم سرنگونی جمهوری اسلامی است

ایران وایر: شاهزاده «رضا پهلوی» با انتشار پیامی به حمله تروریستی یک شهروند فرانسوی ایرانی‌تبار در پاریس واکنش نشان داد و نوشت پیروزی بر «تروریسم اسلامگرا»، مستلزم حمایت از مردم ایران و سرنگونی جمهوری اسلامی است.

آقای پهلوی، روز یکشنبه۱۲آذر، در پیام خود که به زبان فرانسه در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر شد، ضمن محکوم کردن این حمله، همبستگی خود را با خانواده قربانیان اعلام و از دولت فرانسه در «مبارزه با تروریسم اسلامگرا» حمایت کرد.

شاهزاده رضا پهلوی در پیام خود نوشت: «هر راه‌حلی که اجرا شود، پیروزی بر تروریسم اسلامگرا، در نهایت مستلزم حمایت از مردم ایران و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی است.» نظامی که به گفته آقای پهلوی «در چهار دهه گذشته بنیادهای سیاسی و ایدئولوژیک تروریسم را فراهم کرده و به گروه‌های مختلف تروریستی در اطراف جهان حمایت‌های مالی و تجهیزاتی ارایه داده است.»

شامگاه شنبه ۱۱آذر۱۴۰۲، یک شهروند ۲۶ ساله فرانسوی که تباری ایرانی دارد، با حمله به گردشگران در پاریس، یک شهروند آلمانی را به قتل رساند و دو نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

روزنامه فرانسوی «فیگارو»، به نقل از یک مقام پلیس اعلام کرد که فرد مهاجم، «آرمان رجب‌پور میاندوآب» نام دارد که در سال ۱۹۹۷ از پدر و مادری ایرانی در فرانسه به دنیا آمده است.

به نوشته فیگارو، مهاجم فرانسوی ایرانی‌الاصل با خانواده خود در منطقه اسون واقع در جنوب پاریس زندگی می‌کرد.

براساس گزارش «یورونیوز»، آرمان رجب‌پور میاندوآب، شب گذشته با چاقو به یک زوج گردشگر در چند قدمی برج ایفل پاریس حمله کرد و یک تبعه آلمانی را به قتل رساند.

در ادامه، پلیس او را تعقیب می‌کند، ولی قبل از دستگیری، او باز هم موفق شد با چکش به دو نفر دیگر که یک مردی بریتانیایی ۶۶ ساله و یک فرانسوی ۶۰ ساله بودند، حمله‌ور شود.

وزیر کشور فرانسه گفته که این فرد هنگام حمله فریاد «الله اکبر» سر داده و به پلیس گفته است که از اینکه «مسلمانان زیادی در افغانستان و فلسطین می‌میرند»، ناراحت است.
+166
رأی دهید
-15

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    اینو همه میدونند برو جلو ما هم پشت سرت هستیم ولی نه با شعار با عمل
    63
    30
    دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    سرزمین اریا - کویت ، کویت

    حتی براندازها هم اینو قبول ندارن .در ضمن اسمش خلیج فارس هست نه خلیج اقای چاهزاده
    70
    21
    دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش

    آقا رضا پدر نورالزهرا و پسر مسجد ساز اعظم محمد رضا و نوه رضا هیتلر روزانه و بادی نظر عوض می‌کند. یک روز بودن جمهوری اسلامی را بر دین ستیزی ترجیح می‌دهد. بعد طرفدار اتحاد می‌شود ولی از *من وکالت میدهم* هم بدش نمی‌آید. هنوز نمیدونه مشروطه خواه است یا جمهوری خواه. هنوز نمیدونه باباش دیکتاتور بوده یا آزادیخواه. خلاصه بد جور ملعبه دست چندتا مشاور شده که تا چندی قبل برای جمهوری اسلامی طرح می‌دادند. ایران هم که نمیخواد بره ولی شاه هم شد بد نیست. هرچی مردم انتخاب کنن. 🤣🤣🤣🤣
    55
    20
    دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    سهراب هیچستانی - لاهه، هلند

    پیروزی بر تروریسم اسلامگرا به دست نمی آید مگر با اتحاد همه ایرانیان در میدان عمل. متاسفانه جمهوری اسلامی با سلاح تفرقه توانسته است موقتا به حکومت ننگین خود ادامه دهد و تا زمانی که ما در تله آخوندها افتاده ایم همین آش هست و همین کاسه. به خودمان تکیه کنیم به نیروی شکست ناپذیر اتحاد که رمز پیروزی بر هیولای حاکم بر ایران است. کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من.
    6
    38
    دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

    پدرت با اجرای سیاست هولناک هولوکاست فرهنگی و زبانی، و با اجرای ممنوعیت تحصیل و آموزش به زبان مادری در مدارس در ایران، بیش از هشتاد درصد مردم ایران را لال کرد، و عملا ایران را به کشور لال ها تبدیل کرد. تروریسم جنایتی است ک پدرت بر سر مردمان ایران آورد و باعث شد در کویر بی فرهنگی ایران، خمینی بر سریر قدرت برسد. تروریسم اینست. خاک بر سرت ای نادان، که از وضعیت اسفبار یک بیمار روانی که احتیاج به درمان و مراقبت های ویژه دارد سوء استفاده می کنی.
    32
    10
    دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ginger - چگو، اسپانیا
    امیدواریم سخنان بر حق و درست شما بتواند بر وجدان در خواب سرمایه داران دولتی در کشورهای حامی رژیم اسلامی تروریست اثر بگذارد و بفهمند که ارسال ثروت مردم ایران توسط رژیم اسلامی جنایتکار در مدت ۴۵سال درست است که از نظر مالی دولتمردان خارجی ها و فرقه اخوندیسم سپاهی بازاری را تامین می کند اما شما باعث شدید که کل مردم جهان بفهمند که دولت‌ها در واقع بیشترشان ضد حقوق بشر هستند و خواهان صلح در روی زمین نیستند زنده باد رضا شاه دوم پهلوی سوم ادامه دهنده راه کوروش بزرگ برای بر پایی نظامی مردم محور و بر پایه انسانیت و رعایت حقوق کل مردم جهان
    3
    9
    دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    ....حالا تو نوکر اردوغان تا اسم ایران می‌آید مثل مگس وسط آدمها وزوز میکنی. ما ایرانی‌ها با هم بحث میکنیم و بحث ما در باره شیوه اداره مملکت است والا یک ذره خاک پای سگ شاه به تمامی هیکل شما مسلمانان مریخی می‌ارزد. تو اتریش شما پانترکها را میدانید چی مینامند
    2
    4
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    Ginger - چگو، اسپانیا
    جک نگو. پلوی سوم و کورش چی میزنی؟؟؟
    4
    0
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    ولی نگفتید چرا در مملکت ایران با بیش از هشتاد میلیون جمعیت، با ملت ها و زبانها و فرهنگ های گوناگون، چرا حتی یک کودکستان، تأکید می کنم حتی یک کودکستان، نیز به زبان مادری کودکان وجود ندارد؟ چرا؟ در اوایل سالهای دوران اجباری شدن زبان فارسی، و ممنوعیت حرف زدن به زبان مادری در مدارس، هم در اوایل دوران رضا پالانی(طویله بان سفارت هلند) و دست پرورده کمپانی هند شرقی و همچنین پسرش حاج محمد رضا شاه آریامهر شیعه پناه، بدستور وزارت معارف «صندوق جریمه» در مدارس نصب شده بود و هر کودکی که به زبان مادری حرف می زد باید جریمه می پرداخت؟ این سیاست شاه ناقص عقل بود که ایران و مردمانش را به درجه حیوان تقلیل داد و راه را برای عروج خمینی بر منبر و سوار شدن بر مردم همنوار کرد. این سیاست قتل عام فرهنگی شاه بود که ایران را ویران کرد. نسلی از لالهای فارسی دان زومبی پدیدار شد که صفت بارز آنها توهم فرزند افسانه کوروش آریایی هخامنشی روایت انجیل عهد عتیق است، و دهن دریدگی و فحاشی نشانه تربیت خانوادگی و اجتماعی آنان است. بامید بهبودی برایتان
    0
    0
    جمعه ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    بارها گفتم که وقتی برای تو مطلبی مینویسم بلافاصله دستم را می‌شویم و هرگاه تو ملطبی برای من مینویسی آن را در توالت می‌خوانم. چون ارزش تو نوکر اردوغان بیش از این نیست.تو مرزهای گایوار را جابجا کردی.
    0
    1
    یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.