(ویدیو) جوان فرانسوی ایرانی‌تبار «الله اکبر» گویان، جهانگرد آلمانی را با ضربات چاقو به قتل رساند

یک جوان فرانسوی ایرانی‌تبار دیشب در محله پانزدهم پاریس و در نزدیکی برج ایفل "الله اکبر" گویان به عابران حمله کرد و پس از به قتل رساندن یک جهانگرد آلمانی با ضربات چاقو در برابر دیدگان همسرش دو تن دیگر را در محله شانزدهم پاریس زخمی نمود.

رادیو بین المللی فرانسه - ناصر اعتمادی : ضارب، به نام آرمان رجب‌پور-میاندوآب، متولد ۱٩٩٧ است و در خانه پدر و مادرش، در منطقه "اسون"، در حومه شهر پاریس زندگی می‌کند. او در سال ٢٠۱۸ به جرم فعالیت‌های تروریستی به چهار سال زندان محکوم شد و تحت نظر سازمان امنیت داخلی فرانسه و همچنین روانشناسان قرار داشت.

به گفته وزیر کشور فرانسه، ژرارلد درمنن، مداخله یک راننده تاکسی به نخستین مرحله از حملات ضارب پایان داد و پلیس وی را تا محله شانزدهم تعقیب نمود. در این فاصله آرمان رجب‌پور-میاندوآب با چکش به دو عابر دیگر، یک تبعه خارجی و یک فرانسوی شصت ساله، حمله کرد. وزیر کشور فرانسه گفته است که ضارب در سال ٢٠٢٠ از زندان آزاد شده بود و به دلیل مشکلات روحی و روانی تحت معالجه قرار داشت.
تصویری از آرمان رجب‌پور-میاندوآب***
نخست وزیر فرانسه، الیزابت بورن، در واکنش به این حمله اعلام داشت که این کشور هرگز تسلیم تروریسم نخواهد شد. رئیس جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون، نیز با اظهار تسلیت به بازماندگان جهانگرد به قتل رسیده، با دیگر قربانیان این حمله ابراز همدردی و از نیروهای پلیس فرانسه به خاطر دستگیر کردن ضارب تشکر کرد.

پس از دستگیری ضارب به پلیس گفته است که نمی‌توانسته "کشته شدن مسلمانان بی‌گناه را تحمل" کند.
+11
رأی دهید
-94

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    اعتبار ایرانی جماعت بهترازاین باشه جای تعجب داره. بهتره خودمونو فریب ندیم کلا ادعای جهان اولی داریم اما تاشیعه گریو خود فریبی به راه باشه اروپا هم چیزی بارمون نمی کنه. یه اپوزوسیون درس حسابی نداریم و کلی هم ادعا داریم. کلا مسخره کل دنیا شدیم. اگه نفتوگازم نبودکسی به اونجاشم نبود ایران کجاست. واقعیت تلخه اما واقعیته. تمام.
    12
    182
    یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    بعضی اوقات از ایرانی بودن خودم شرمنده میشم ! این اوشگول بیلمز ، چطور تحت نظر و معالجه بخاطر روانپریشی بوده که خیلی راحت با چاقو و چکش افتاده بجون مردم بیگناه !!؟ این جور کثافتها درمانشون فقط مرگه ! تو همون زندان باید چیزخورش کنند و فاتحه !!
    19
    149
    یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    امیدوارم که زمانی بیاید که مسلمانان نتوانند آزادانه در میان انسان‌ها رفت و آمد داشته باشند و با مارک بر لباس و پوشش آنها بتوان آنها را از انسان‌ها تشخیص داد. این جماعت وحشی و آدمکش نبایستی آزاد باشند
    19
    132
    یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    جنایت این جوان هیچ ربطی به تبار ایرانی اش ندارد، خود رسانه ها اعلام کرده اند که مشکل روانی داشته، این جوان در آن جامعه متولد شده و در آن فرهنگ رشد کرده! مشکلات روانی اش در اثر پس زده شدن اقلیت های مهاجر تباران توسط جامعه میزبان است که باعث ایزوله شدن سرخوردگی هویتی ونهایتا جذب این جوانان توسط باندهای تروریست و تبه کار می‌شوند! وگرنه جوانان ایرانی که در جوامع معتدل مهاجر پذیر بزرگ می‌شوند به هیچ وجه مذهبی و افراط گرا نمیشوند!
    19
    60
    یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    فرانسه همیشه بزرگترین حامی تروریسم در دنیا است و باید تروریسم واقعی را در داخل فرانسه حس کند. سالیان سال است که به پ پ ک کمک می کند. به همه آنها پناه داده است و سال پیش پاداش آن همه کمک را کردها با شورش و ویران کردن شهرهایشان به فرانسه داداند. اگ ربه دنبال تروریسم هستید در داخل فرانسه جستجو کنید نه جای دیگر
    27
    32
    یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا

    sahandogli - لندن، انگلستان
    دفاع از کرد ها نیست ولی چرا به کردها با دید باکویی_عثمانی حمله می کنی؟ این بنده خدا از میاندوآب و همشهری آذری زبان خودت است، و ما اورا هم ایرانی می دانیم و مایه تاسف همه مان است، دو سال پیش هم برادر همزبان خودت سر معلم بیگناه فرانسوی را برید، انهم جلو چشم بچه ها، ما از همین جناب شما که دچار شوونیسم پانترک هستی می پرسیم، چرا اینهمه جنایت می کنید؟!
    6
    31
    یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    قیافه داد میزنه تروریسته
    2
    38
    یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    نه عزیزان این جوان جنایتکار بخاطر اینکه زیاد در زندان نماند خودش را روانی کرده! چون یک انسان روانی بدین شیوه که سرو صورت خودش را بپوشاند تا شناسایی نشود را استفاده نمیکند. کسیکه واقعا" روانی باشد امکان دارد دچار توهم شود و خودش را نماینده خدا بر روی زمین بداند و دست به جنایت بزند. ولی ارمان اقای خودمان اگاهانه جنایت کرده و از قبل خودش را اماده کرده بود !
    1
    10
    یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    arian1 - ابادان، ایران
    دوست عزیز. این گفتار شما مربوط به دهه ۱۹۳۰ در آلمان است که یهودیان را با علامت روی لباسشان شناسایی می کردند . اشکال از اسلام نیست. خود مسلمانان اول قربانی تروریسم در جهان هستند. من به این حرکات تروریستی مشکوکم. قطعا دولت فرانسه و سازمانهای اطلاعاتی این حرکات را مدیریت می کنند
    8
    2
    یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.