نتانیاهو: اگر حزب‌الله خطایی کند لبنان را با دستان خودش نابود کرده است

ایندیپندنت فارسی: جنگ میان اسرائیل و حماس که پس از تمدید نشدن آتش‌بس موقت میان طرف‌ها، جمعه ازسر گرفته شد، روز شنبه، دوم نوامبر (۱۱ آذر)، نیز ادامه داشت.

این درحالی است که نیروی هوایی ارتش اسرائیل  جمعه‌شب اعلام کرد از ساعت ۷ صبح این روز، ۲۰۰ هدف را در نقاط مختلف نوار غزه و ازجمله چندین نقطه در جنوب نوار غزه در خان‌یونس و منطقه رفح را بمباران کرده است.

به‌گفته مقام‌های نظامی اسرائیل، نیروی زمینی ارتش آن کشور نیز چندین تونل و مکان‌های پرتاب راکت‌ را در مناطق مختلف نوار غزه هدف قرار داده‌ است.

ازسوی دیگر، حماس نیز از صبح روز جمعه حدود ۵۰ راکت به شهرها و مناطق مختلف جنوب اسرائیل شلیک کرده‌ است.

وزارت بهداشت غزه که زیر نظر حماس فعالیت می‌کند، اعلام کرد که از زمان ازسرگیری جنگ تا عصر روز جمعه، حملات اسرائیل ۱۸۴ کشته و دست‌کم ۵۸۹ زخمی به‌جای گذاشته و بیش از ۲۰ خانه را هدف قرار داده است.

درگیری‌های حماس و اسرائیل از روز هفتم اکتبر با حمله غافلگیرکننده نیروهای حماس به جنوب اسرائیل آغاز شد. در این حمله حدود ۱۲۰۰ نفر، عمدتا غیرنظامی، کشته و ۲۴۰ نفر به‌دست نیروهای حماس ربوده و به غزه برده شدند. وزارت بهداشت حماس در غزه، نیز اعلام کرده است که در حملات اسرائیل به این منطقه بیش از ۱۵هزار نفر کشته و هزاران نفر ناپدید شده‌اند.

پس از روزها مذاکره با میانجیگری آمریکا، قطر و مصر، از ۲۴ نوامبر وقفه‌ای بشردوستانه در جنگ آغاز شد که طی آن تعدادی از گروگان‌های در اختیار حماس در مقابل شماری از زندانیان فلسطینی در اسرائیل آزاد شدند. طی این دوره آتش‌بس موقت که مدتش چند روز هم تمدید شد، ۱۰۵ غیرنظامی گروگان حماس، شامل ۸۱ اسرائیلی، ۲۳ شهروند تایلند و یک فیلیپینی آزاد شدند و در حال حاضر اسرائیل تخمین می‌زند که حدود ۱۳۷ گروگان دیگر همچنان در غزه نگهداری می‌شوند.

طی این هفت روز آتش‌بس، اسرائیل نیز ۲۱۰ زندانی را آزاد کرد همه همگی آن‌ها از زنان و نوجوانان فلسطینی بودند.    

اما روز جمعه، آتش‌بس موقت دیگر برای هشتمین روز تمدید نشد، درحالی‌که اسرائیل و حماس، هردو، طرف مقابل را مسئول این موضوع می‌دانند.
+55
رأی دهید
-11

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۰
    GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا

    اگر بعد از نابودی حماس اسرائیل حزب‌الله را هم نابود نکند یک‌تهدید مادام‌العمر را بیخ گوش خودش بر جا گذاشته
    10
    54
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    hitman01 - استوکهلم، سوئد
    هر روز ویدئو های جدید در میاد تو‌تلگرام که چطور حزبالله با موشک های ضد تانک ایرانی به تانک‌های اسراییل حمله می‌کنم سر مرز. دیگه از این بیشتر می خوای چی کار کنن. قمبل قهرمانانه هست‌حتما . فقط هارت و پورت و هیچ.
    1
    11
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران
    اسرائیل با هدف نابودی حماس جنگ را شروع کرد و حالا بایستی با نابودی حزب الله لبنان و حزب الله ایران جنگ را تمام بکند
    0
    15
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    برای اصلاح سر پیش یک لبنانی مسیحی می‌روم ، خیلی پسر فهمیده ای است ، مردم لبنان بطور کلی بخاطر جنگ های گذشته با ارتش اسراییل زاویه دارند ، اما خواهان جنگ نیستند ، محبوبیت حزب الله در بین شیعیان بخاطر امکانات زیاد مالی این حزب اهریمنی است ، ساختن مدارس ، بیمارستان و غیره
    1
    13
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    شاید برخی افراد خوش نیت اما ساده در این این سایت بپرسند چرا من و بسیاری دیگر از ایرانیان آزاده طرفداری اسرائیل را میکنیم؟ ما نه یهودی هستیم و نه به هیچ مذهب شر و جعلی سامی (اعم از یهود،مسیحیت،اسلام) علاقه ای داریم.اما پدر دنیای کنونی اسرائیل قطب مثبت و نقطه متضاد شر و اهریمن بزرگ اسلام و جمهوری اسلامی است. بعبارتی دشمن دشمن من دوست من است. چیزی شرتر و evil تر از اسلام سیاسی و جمهوری استبدلدی اسلامی (و ورژن سنی آن طالبان و داعش) در تاریخ بشریت نداشته ایم.در دنیایی که تفکر چپ افراطی لیبرال و woke سعی پر حمایت از مسلمانان و حجاب و اقلیتهای قومی به قیمت نابودی ارزشهای انسانی و آزادی دارند،باید به هر قیمت از هر جبهه و قطب متقابل این شر و evil محض حمایت کرد. لعنت بر حزب الله و جمهوری اسلامی و حماس و طالبان و داعش. دو‌ انتخاب بیشتر نیست انتخاب کنید :۱-اسلامگرایی،طالبان و داعش و حماس و فلسطین و جمهوری اسلامی/آخوندی/سپاهی و کمونیسم و روس و‌ چین یا دنیای آزاد،ایران سکولار و آزاد،اسرائیل و غرب؟
    6
    14
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    behzad1333 - برلین ، آلمان
    تصور اینکه جنگ در منطقه خاورمیانه وسعت بیشتری داشته باشد اجتناب‌ناپذیر است و تا زمانی که نیروهای نظامی کشورهایی چون آمریکا و انگلیس و اروپا در صحنه حضور داشته باشند ادامه و گسترش جنگ وجود دارد و امکان اینکه این جنگ اتمی شود هم هست. آیا این همه آدم کشی فقط برای امنیت منطقه و کشور اسراییل است یا منابع گازی و نفتی این منطقه جنگ آفرینان را به هیجان آورده تا در تاریخ نامشان ثبت شود.
    2
    4
    یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.