افشاگری درمورد کمیسر حقوق بشر آلمان پس از لغو جلسه‌اش با علی‌نژاد،«روسری می‌تواند نشانه رهایی نیز باشد»

ایران اینترنشنال: روزنامه دی‌زایت در یادداشتی درباره اصرار لوئیز آمتسبرگ، کمیسر حقوق بشر دولت آلمان بر محرمانه بودن جلسه لغو شده اخیرش با مسیح علی‌نژاد، با «نگران‌کننده» خواندن رفتار آمتسبرگ و متهم کردن او به «اخلاق گزینشی»، درباره پیشینه او در حمایت از اسلام‌گرایان و علیه اسرائیل افشاگری کرد.

الن پوسنر، نویسنده این یادداشت که در وب‌سایت «زایت آنلاین» منتشر شد، با اشاره به توضیح کمیسر حقوق بشر دولت آلمان درباره لغو جلسه‌اش با علی‌نژاد که گفته بود «محرمانه بودن جلسه از قبل توافق شده بود»، نوشت: «دیپلماسی مخفی موجه است اما نه اینجا.»

او افزود که دیپلماسی مخفی زمان و مکان خود را دارد و برای نمونه به گفت‌وگوها با قطر برای آزادسازی گروگان‌های ربوده شده به دست حماس اشاره کرد.

روزنامه‌نگار دی‌زایت نوشت که اگر آلمان در مورد جمشید شارمهد، شهروند ایرانی-آلمانی زندانی در ایران که به اعدام محکوم شده با جمهوری اسلامی ارتباط مخفیانه برقرار کند، کسی دولت آلمان را مقصر نمی‌داند اما دختر آقای شارمهد می‌گوید که دولت آلمان در مورد پدرش «هیچ کاری» انجام نداده است.

پیش‌تر و در روز پنج‌شنبه ۹ آذر، مسیح علی‌نژاد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت نشستش را با مقام‌های وزارت امور خارجه المان به دلیل اینکه از او خواسته‌اند این جلسه مخفی بماند و با سخن نگفتن از ان در رسانه‌ها سانسور شود، ترک کرده است.

این چهره مخالف جمهوری اسلامی تاکید کرد: «مذاکرات ما با مقام‌های آلمان درباره حقوق بشر بود و این یک موضوع مخفیانه نیست. مقام‌های کشورهای دموکراتیک باید آشکارا از قربانیان حقوق بشری حمایت کنند.»

علی‌نژاد در این باره به ایران‌اینترنشنال نیز گفت: «به ما گفته شد سیاست وزارت امور خارجه آلمان مذاکره با جمهوری اسلامی است و ممکن است اطلاع‌رسانی درباره دیدار مقام‌های آلمان با چهره‌های مخالف حکومت ایران به این مذاکرات و تعامل‌ها خدشه وارد کند.»

نویسنده دی‌زایت در انتقاد از کمیسر حقوق بشر دولت آلمان و درخواستش برای «مذاکرات محرمانه» که «معمولا شامل معاملاتی است که اغلب به عنوان معامله‌های کثیف شناخته می‌شوند»، اصرار بر این دیدار محرمانه از سوی آمتسبرگ را در چارچوب یک معامله با جمهوری اسلامی دانست.

او نوشت معامله کثیف می‌تواند شامل «ملاقات نکردن با یک فعال حقوق زنان [علی‌نژاد] در انظار عمومی در ازای جان یک فرد ربوده‌ شده [شارمهد]» باشد.

نویسنده دی‌زایت ادامه داد: «با این حال این مساله نه تنها از نظر اخلاقی مشکوک است بلکه بدتر از آن، یک اشتباه است.»

پوسنر در ادامه به مواضع ضد جمهوری اسلامی و همچنین ضد حماس علی‌نژاد اشاره کرد و نوشت که این روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان صریحا حماس و جمهوری اسلامی را «تروریست» می‌داند و حمله حماس علیه اسرائیل را یک «جنگ نیابتی از سوی جمهوری اسلامی» توصیف می‌کند.

نویسنده دی‌زایت نوشت که ممکن است کمیسر حقوق بشر دولت آلمان به این دلیل از علی‌نژاد استقبال گرمی نکرده باشد که او آشکارا آنچه را در ایران و غزه می‌بیند، بیان می‌کند.

پوسنر درباره پیشینه نظرات آمتسبرگ درباره اسلام‌گرایان نوشت که کمیسر حقوق بشر دولت آلمان پایان‌نامه کارشناسی خود را با عنوان «فمینیسم در اسلام بر اساس جنبش زنان فلسطین» نوشته و در آن آورده که «روسری می‌تواند نشانه رهایی نیز باشد».

نویسنده دی‌زایت افزود که آمتسبرگ به عنوان یکی از اعضای پارلمان آلمان پیشنهاد کرده عیسی عمرو، مبلغ فلسطینی، در برنامه حمایتی نمایندگان پارلمان قرار گیرد و حمایت مالی شود.

او درباره مواضع ضداسرائیلی آمتسبرگ نیز نوشت که آمتسبرگ بارها اسرائیل را به عنوان یک دولت آپارتاید توصیف کرده و اغلب با خوشحالی از تشکیلات خودگردان فلسطین که حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد انتقاد می‌کند اما هرگز از حماس انتقاد نمی‌کند.

پوسنر با اشاره به توضیح آمتسبرگ درباره درخواست محرمانه بودن دیدارش با علی‌نژاد که گفته بود برای «محتوای بیشتر» بوده، نوشت: «این پرسش مطرح می‌شود که آیا کمیسر حقوق بشر دولت آلمان واقعا می‌خواست با این فمینیست و فعال ضد روسری [علینژاد] گفت‌وگوهایی با "محتوای بیشتر" انجام دهد - یا اینکه او از زیر سوال رفتن اعتبار خیابانی‌اش نزد گروه‌های مسلمان ترسید؟»
علی‌نژاد پیش از این گفت پس از ترک جلسه با مقام‌های آلمان و رسانه‌ای شدن این خبر، درهای رسانه‌های آلمانی به روی هیات مخالفان حکومت ایران باز شد و نمایندگان پارلمان نیز تماس گرفتند و خواستار دیدار با این هیات شدند.

به گفته این فعال مدنی، نمایندگان پارلمان که با هیات مخالفان جمهوری اسلامی گفت‌وگو کردند، گفتند خواستار دعوت آسیب‌دیدگان خیزش انقلابی به پارلمان هستند زیرا این افراد شاهدان جنایت سپاهند و می‌توانند کمک کنند تا سپاه یک سازمان تروریستی شناخته شود.

علی‌نژاد به ایران‌اینترنشنال نیز گفت: «این اولین بار نیست که مقام‌های غربی خواستار محرمانه ماندن مذاکراتشان با مخالفان جمهوری اسلامی می‌شوند.»

او گفت وزیر امور خارجه آمریکا نیز پیش‌ از این مذاکره با او را محرمانه برگزار کرد اما پس از آن که در این مورد به آنتونی بلینکن تذکر داده شد، او با صدور بیانیه‌ای دیدار خود را علنی کرد.
+13
رأی دهید
-55

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    واقعا شرم آور هست که این چپهای افراطی و woke رای راضی نگه داشتن مسلمانان و اقلیتها هر چرندی به دهن کثیفشان میاید میگویند..آخه بیشرف،روسری سمبل بردگی،کنترل،محدودیت و تبعیض علیه زنان است چطور میتواند نشانه رهایی باشد؟ رهایی از چه ؟ رهایی از حقوق انسانی؟ رهایی از کرامت انسانی، رهایی از آزادی انتخاب و پوشش؟ شاید.
    9
    73
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی

    این بیشرفای آلمانی فقط منافعشون رو میشناسن.کجا اینها مردم جهان سوم رو آدم حساب میکنن و براشون ارزش قائلند. ۴۰ سال پیش همین بیشرفای آلمانی صلاح شیمیایی میدادند به صدام که جوان‌های ایرانی رو در جنگ بکشه و با امام خمینی لعنت الله علیه که احمد گریان رو وسط خشتکش پنهان کرده بود و جوونهای مردم رو به جنگ می‌فرستاد دو تایی به ریش ما مردم می‌خندیدند. حالا هم دوباره دست در دست آخوند مشغول معاملات شیرین اقتصادی هستند و دوباره به ریش ما می‌خندند. بقیه کشورهای اروپایی هم همینند.امریکا هم همینه.فقط منافع خودشون.به اینها دل بستن حماقت محضه.امام خمینی لعنت الله علیه بیخود نمی‌گفت هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید.اون حرامی خوب اینها رو شناخته بود. پس مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر فرانسه مرگ بر آلمان فدرال
    15
    58
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    این خبرها هم‌ نیست،با مرگ بر این و آن‌گفتن جز خفت و فلاکت بیشتر چیزی نصیب کسی نمیشود.مردم باید خودشان همت کنند.این فرد یک به اصطلاح فعال حقوق بشر و وابسته به جریان چپ افراطی لیبرال هست و عقاید و‌گرایش متمایل به اسلامگرایان را داره ولی نماینده دولت آلمان نیست.اینطور نیست که هر کس آلمانی بود سمبل سیاست دولت آلمان باشه ،در اینجا صد جور حزب و‌گرایش متفاوت سیاسی اجتماعی وجود داره.بهرحال شکی نیست تمام دول غربی اول به فکر منافع کشور و مردم خود هستند تا مردم ایران و وقتی اپوزیسیون متحد و قوی وجود نداره،ترجیحشان به مزاکره و سازش با رژیمی هست که سر قدرته.مردم ایران باید خودشان همت کنند،وقتی نتیجه داد اینها هم به همون سمت میچرخند. در ضمن داستان ساختگی سلاح شیمیایی دادن آلمان به صدام یک دروغ ساخته جمهوری اسلامی بود.آلمان اصولا بعد جنگ جهانی حتی پر ساخت سلاح های متعارف هم محدودیت دارد،چه برسد به تسلیحات ممنوعه شیمیایی.ساخت سلاح شیمیایی توسط خود صدام و با کمک کره شمالی بود و اصولا سلاح شیمیایی بر خلاف هسته ای چیز چندان پیچیده ای نیست.
    1
    15
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Esperanto - لندن، انگلستان
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    امام خمینی گفتنت چیه لعنت الله گفتنت چیه؟ امام خمینی لعنت الله دیگه چه صیغه ایه؟
    1
    16
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    Esperanto - لندن، انگلستان
    اینها رو باید با همون صفاتی که مخالفین خودشون رو صدا میکنن صدا زد.اینها همون لایق فحشهای خودشونن. حالا چیه تو ناراحتی خمینی لعنت بشه
    1
    7
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    Munchen - مونیخ، آلمان
    درود بر شما با قسمت اول حرف شما تا حد زیادی‌موافقم.اما این دولتهای اروپایی بسیار بیشتر از این حرفها پشت آخوندها بودند و هستند.چندین ترور در آلمان و فرانسه توسط این رژیم رخ داد از اویسی و شهریار شفیق تا میکونوس و بختیار و فرخزاد.من باور نمیکنم آخوند جرات کنه بدون چراغ سبز این قدرتها بره و در کشورشان دست به ترور بزنه.اونم چندین بار.پس چرا هیچ عکس‌العملی نشان ندادند این قدرتها.وقتی فرخزاد رو کشتند مدتی بعد جمهوری اسلامی یک کارخانه ورشکسته بولبورینگ رو در آلمان خرید و همون موقع روزنامه‌های آلمان نوشتند که این باجیه که اینها دارن به آلمان میدن.من باور نمیکنم دکتر بختیار بدون چراغ سبز دولت فرانسه به این رژیم کشته شده باشه. وقتی پسر رضا فاضلی رو در انگلستان کشتند پلیس گفت تنها کمک ما به شما اینه که بهت بگیم از اینجا بری و ما جان تو را تضمین نمی‌کنیم.امروز هم که بزرگترین شریک اقتصادی آخوند آلمانها هستند.در مورد سلاح های شیمیایی هم شما درست میگی تکنولوژی ندادن.اما مواد اولیه این سلاح ها رو دادن به صدام. به این بهانه که این مواد چند منظورست.ولی اینها میدونستند صدام برای چه میخواد این مواد رو
    1
    13
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    Munchen - مونیخ، آلمان
    مگر همین چند هفته پیش در خبر نخواندی که در هلند چند شیمیایی شده ایرانی از چند شرکت به همین دلیل شیمیایی شدن در جنگ عراق شکایت کردند.و ۲ شرکت حاظر شدند و گفتند این مواد چند منظورست و به ما ربطی ندارد و شرکت سوم هم اصلا نیومد به دادگاه. اینها میدونستند اون موادی که به صدام میدن برای ساخت چیه. خلاصه حرف من هم همان حرف شماست که به اینها نباید دل بست.اینها سمتی غش میکنند که منافعشونه. اگر مردم دست برتر رو داشته باشند اینها با مردمند و اگر حکومت اینها به سرعت می‌چرخند اونوری.
    0
    11
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    در مجموع تحلیل شما درسته ، اما اینکه غرب چراغ سبز به ترور مخالفان داده بعید میدانم ، واقعیت اینه که بسیاری از دولت های غربی هم از لحاظ امنیتی برای خودشان و‌هم منافع اقتصادی زیاد نمی خواهند شاخ به شاخ با ایران بشوند ، المان حتی در مقابل روسیه و پوتین هم سیاست سازش ، معامله اقتصادی داشت اما با هشدار و‌توبیخ امریکا ناچار شد که عقب نشینی کند ، و حتی اقتصاد خودش را به خطر بکشاند ، من شخصا فکر می‌کنم که این امریکا ونه اروپاست که تصمیم گیرنده اصلی است .منافع امریکا ترس از کره شمالی در آسیا ، ایران در خاور میانه ، و روسیه در اروپاست ، چرا که میتونه نفوذ و پایگاه های نظامی خودش را کل دنیا توجیه کنه
    1
    4
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    دوست عزیز،اگر واقعا به این‌مسائل علاقه من مند هستید ،این نکته‌مهم را فراموش نکنید ،تمام کشورها در وحله اول فکر منافع کشور و‌مردم‌خودشان هستند و‌در این مورد هیچ ایرادی هم وارد نیست.غرب به کنار،حتی کشور بی آزاری مثل ژاپن هم اخیرا در قضیه جزایر ایرانی از امارات حمایت کرد،(بگذریم که خود ژاپن سر جزایر ماهیگیری با چین و همچنین روسیه اختلاف جدی و مشابه ارزی دارد).منطور اینکه در دنیای سیاست چیزی به اسم عدالت و‌انصاف وجود ندارد.اگر ایران‌ ما هم الان بهترین و دموکرت ترین دولت دنیا را داشت در مورد اختلافات دیگر کشورها مطابق منافع ملی خودش موضع گیری میکرد،نمیشود این را با فحش و ناله و نفرین و نفرت و مرگ بر این و آن حل کرد.اگر مردم ما واقعا بپا خیزند و منافع لحظه ای و شخصی را کنار بگذارند و مقابل این رژیم مستبد ضد ایرانی قیام کامل کنند،آنوقت شاهد حمایت و تغییر رفتار غربیان نیز خواهیم بود.اما تا وقتی چشم مردم به معجزه از آسمان و دخالت ابر قهرمانهای خیالی غربی باشد،و دنبال تئوریهای توطعه و بهانه ها و این داستانها باشند همین آش است و‌همین کاسه.
    0
    6
    یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    (ادامه) چرا دولتهای غربی کاری بکار پیشرفتهای امارات،یا تحرکات ترکیه و حرکان عربستان بسوی پیشرفت ندارند؟ یا چرا با پیشرفتهای کره جنوبی و ژاپن که آنها را به چالش کشیده مشکلی ندارند؟
    0
    4
    یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    بله شما درست میگید افسار اروپا در دست آمریکایی‌هاست و مدتی پیش هم دیدیم که اجازه نداد بریتانیا سپاه رو در فهرست تروریستی قرار بده. اما چطور شما فکر میکنید اروپا چراغ سبز به ترور مخالفان نداده. اینها چه رفته باشند و مراکز کرده باشند و در مقابل منافع اقتصادی اجازه ترور داده باشند یا که نه چراغ سبز این چنین هم نداده باشند و فقط روشون رو برگردونده باشند و بی اعتنایی کرده باشند به این ترورها هر دو یکیست.وقتی جمهوری اسلامی بعد از ترور اول و دوم در اروپا واکنشی نمی‌بینه خوب همین یعنی چراغ سبز.لازم به مذاکره هم نیست که بعداً آبروریزی بشه. در آمریکا اینها فقط علی اکبر طباطبایی رو ترور کردند و آمریکا چنان پشت پرده بهشون هشدار داد که دیگه تکرار نشد.تا امروز که رژیم فکر می‌کنه اون قدر قوی شده که بتونه جلوی آمریکا بایسته و سعی در ترور مسیح علی‌نژاد کرد.اما در سالهای اول همان یک ترور بود و بس.بخاطر هشدار جدی آمریکا. ولی در اروپا کشت و کشت بخاطر چراغ سبزی که یا با مذاکره بوده یا که نه فقط روی خودشون رو برگرداندند و چشم بستند روی ترورها که هر دو یکیست و برای منافع اقتصادی بوده
    0
    4
    یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    Munchen - مونیخ، آلمان
    عزیز جان من هم نظرم همینه که شما نوشتید. اون چند تا مرگ‌ هم که بر اینها فرستادم شوخیه.وگرنه با مرگ‌بر این و آن که چیزی عوض نمیشه.مثل او دوست دیگه که میگه چرا به خمینی میگی لعنت الله. حرف جدی رو از جوک تشخیص دادن که اینقدر سخت نیست.یکبار دیگه هم یک زن عنکبوتی از قبر حسین تشنه لب بالا رفته بود و من نوشته بودم داره آلت تناسلی رو میماله به سرتاپای حضرت و یک نفر نوشته بود که تو چی میگی اینها عاشق آلت تناسلی زنانه بودند.
    0
    4
    یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    شاید کامنت اول شما را خوب درک نکرده بودم . حق با شماست . در مجموع اروپا با کم اهمیت جلوه دادن ، واکنش سنگین نشان ندادن به ترورهای رژیم در اروپا بطور غیر مستقیم می‌توان گفت چراغ سبز نشان داده و همچنان می‌دهد بسیاری از این ترورها کاملا آشکاره که مهندسی شده از ایران هست ،پشت سر تمام این کثافت‌کاری ها یک داستان تلخ هم وجود دارد ، غرب به ترور و یا زندانی کردن مردم جهان سوم واکنش ضعیف نشان می‌دهد ، نگاه کنید به دو تابعیت های ایرانی که در ایران اسیر هستند ، کمترین تلاش برای نجاتشان میشه ،
    0
    2
    یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    زنده باشی.من هم همفکر شما هستم
    0
    2
    یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Esperanto - لندن، انگلستان
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    صدبار تو کامنت ها گفته شده از موتوری جنس نگیرید برای همین ها. من منظورم اینه اگر قبول داری خمینی امامته دیگه چرا میگی لعنت الله؟ و اگر مخالفش هستی چرا میگی امام خمینی؟. حالا افتاد؟
    0
    0
    دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    Esperanto - لندن، انگلستان
    آخه بتوچه آدمه جنس سناتوری کش.تو ...منی یا مدافع حق امام. من حال میکنم از بالا طرفو خراب کنم.اول بهش بگم امام ببرمش بالا بعد لعنتش کنم با سر بزنمش زمین.تو ....مگه.شما ایرانیا جایی که باید منطقی باشید جوک میگید و می‌خندید جایی که باید به حرف خنده دار بخندید یهو منطقتون میزنه بیرون. قوم یعجوجو معجوج
    0
    0
    دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Esperanto - لندن، انگلستان
    visman34 - دبی، امارات متحده عربی
    چی جالب اگر ایرانی نیستی اینجا چکار میکنی؟ یا ایرانی هستی خودت رو تافته جدا بافته میدونی؟ در هر دو صورت برو پی همون بیگانه پرستیت کاری به ایرانی ها نداشته باش.
    0
    0
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.