پایان آتش‌بس، حمله هوایی به جنوب غزه و شلیک راکت به سوی اسرائیل

دفتر نتانیاهو حماس را به نقض توافق متهم کرد
دفتر نخست‌وزیری اسرائیل روز جمعه، دهم آذر، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «گروه تروریستی حماس/داعش توافق را نقض کرد، به تعهد آزاد کردن بقیه زنان ربوده شده پایبند نماند و به سوی اسرائیل حمله راکتی کرد».

این بیانیه افزود: «با از سر گرفته شدن شرایط جنگی، تأکید می‌کنیم که دولت اسرائیل موظف به دستیابی به اهداف جنگ است؛ آزادی ربوده‌شدگان خود، نابودی حماس، و اطمینان به این‌که غزه هرگز تهدیدی برای شهروندان اسرائیل نباشد.»
رسانه‌ها در اسرائیل: حملات راکتی از غزه از سرگرفته شده است
رسانه‌های اسرائیل از صبح جمعه خبر می‌دهند که حملات راکتی از غزه از سرگرفته شده است.

در نخستین ساعات تجدید جنگ، آژیر خطری که حمله قریب‌الوقوع راکتی را به مردم اسرائیل خبر می‌دهد، در مناطق شاعار نگب، سدروت، حولیت، به صدا درآمد. این مناطق فاصله نزدیکی به مرز غزه دارند. از اصابت راکت یا آسیب جانی و مالی وارده هنوز خبری منتشر نشده است.

اسرائیل برای مقابله با راکت‌ها سامانه گنبد آهنین را دارد که هزاران راکت شلیک شده در هفت هفته نخست جنگ را با درصد بسیار بالای کارآیی رهگیری کرده است.

صدها هزار تن از مردم مناطق جنوبی اسرائیل از نخستین روزهای پس از یورش اعضای گروه افراطی حماس از خانه‌های خود تخلیه شده و هنوز در اماکن موقت به سر می‌برند.

با این حال، در یک هفته وقفه‌ای که در جنگ رخ داد، شماری از آوارگان برای سرزدن به خانه خود سفری به شهرشان داشتند.

صاحبان مزارع، باغات میوه، دامداری‌ها و مرغ‌داری‌ها در روزهای اخیر کار خود را از سرگرفته و از جمله در کیبوتص‌هایی که مردم و خانه‌های آن از اهداف اصلی حملات حماس در روز ۱۵ مهر بود، کشاورزان دوباره گندم کاشته بودند.
حمله هوایی اسرائیل به بخش شمالی خان یونس
ارتش اسرائیل روز جمعه دقایقی کوتاه پس از ساعت هفت صبح به دنبال عدم دریافت فهرست دیگری از حماس در خصوص اسرائیلی‌های ربوده شده که قرار بود در این روز آزاد شوند، اعلام کرد: حماس توافق را نقض کرد، به سوی اسرائیل شلیک راکتی کرده و ما نیز آتش در غزه را از سرگرفتیم.

خبرگزاری رویترز گزارش داده بود حملات راکتی از غزه علیه شهرهای جنوبی اسرائیل از حدود ساعت شش صبح و یک ساعت پیش از سر رسیدن مهلت توافق، تجدید شده بود.

دقایقی بعد از بیانیه ارتش اسرائیل، حماس در بیانیه‌ای از حملات جنگنده‌های اسرائیل در جنوب باریکه غزه و تجدید آتشباری اسرائیلی در بخش شمالی غزه خبر داد.

منابع خبری فلسطینی گزارش دادند حملات هوایی اسرائیل ساختمان‌هایی را در شهرک الکراره، در بخش شمالی خان یونس (واقع در جنوب غزه) هدف قرار داده است.

این منابع فلسطینی همچنین خبر می‌دهند هزاران تن از ساکنان شرق خان یونس به سوی بخش غربی این شهر می‌روند.

«دفتر مطبوعات دولتی» در غزه که زیر سلطه گروه افراطی حماس است، در بیانیه‌ای نوشت «جامعه بین‌المللی مسئول ادامه جنگ اسرائیل در باریکه غزه است».
تصاویری از شلیک راکت و حملات هوایی پس از پایان آتش‌بس موقتدود برخواسته از شهر غزه پس از حملاتعکس‌های بیشتری از اسرائیل و غزه پس از پایان آتش‌بس منتشر شده که حملات هوایی و شلیک راکت‌ها در اوایل صبح امروز را نشان می‌دهد.
 
ارتش اسرائیل می‌گوید که «عملیات» را در غزه از سر گرفته‌اند و صبح امروز موشک‌هایی به سمت غزه و از غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است.
خانه‌ای ویران شده در خان یونس، در جنوب نوار غزهفلسطینی‌ها در حال ترک خانه‌های خود پس از شروع مجدد درگیری‌هاراکت‌های شلیک شده از نوار غزه به سمت اسرائیلیک خودرو آسیب دیده از راکت‌های شلیک شده از غزه
+32
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    اسقاطیل روی آرامش را نخواهد دید .و دیگر به دوران قبل از طوفان اقصی بر نخواهد گشت .بجنگ تا بجنگیم
    18
    0
    جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    سرزمین ویران - لاهه، هلند
    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    حمار دیگه روی خوش نمیبینه و قراره به زودی نابود بشه این غده سرطانی بدخیم، به فکر خودت باش که به زودی دودمانتو به باد میدیم جیره خوره بدبخت 😉
    0
    5
    جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    نشا....ی شب درازه
    0
    5
    جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.