جوایز بهترین فیلم و بازیگر مرد جشنواره هند به فیلم ایرانی «مرزهای بی‌پایان» اهدا شد

 نمایی از فیلم «مرزهای بی‌پایان» به کارگردانی عباس امینیرادیو فردا: فیلم «مرزهای بی‌پایان» ساخته عباس امینی،‌ کارگردان ایرانی، روز سه‌شنبه هفتم آذر جایزه «طاووس طلایی» بهترین فیلم پنجاه‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم هند را از آن خود کرد و پوریا رحیمی سام هم برای همین فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد را به دست آورد.

هیئت داوران جشنواره به ریاست شِکار کاپور،‌ کارگردان شناخته‌شده هندی، در بیانیه خود نوشت که این فیلم درباره پیچیدگی مرزهای فیزیکی است و در عین حال نشان می‌دهد که «مرزهای عاطفی و اخلاقی» که انسان‌ها بر خود تحمیل می‌کنند، پیچیده‌تر هستند.

«مرزهای بی‌پایان» درباره یک معلم تبعیدی ایرانی در دهکده‌ای دورافتاده در نزدیکی مرز ایران و افغانستان است که با خانواده‌ای پناهجو آشنا می‌شود که از حکومت طالبان گریخته‌اند.

این جشنواره که از قدیمی‌ترین رویدادهای سینمایی هند است، هر سال حدود ۱۵۰۰ فیلم را به نمایش می‌گذارد و در شهر ساحلی گوا برگزار می‌شود.

در مراسم اختتامیه این دوره، جایزه «ساتیاجیت رای» برای یک عمر دستاورد هنری به مایکل داگلاس،‌ بازیگر سرشناس و ۷۹ ساله هالیوود،‌ اهدا شد.

همچنین استفان کوماندارف،‌ فیلمساز بلغارستانی، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم هند را برای فیلم «درس‌های بلاگا» گرفت و ملانی تیه‌ری،‌بازیگر فرانسوی،‌ برنده جایزه بهترین بازیگر زن برای فیلم «مهمانی ابله‌ها» شد.

دولت هند این جشنواره سینمایی را برگزار می‌کند و امسال در جریان برگزاری آن اعلام کرد برنامه‌ای تشویقی را برای تولید فیلم‌های خارجی اجرا می‌کند که هدف آن توسعه همکاری‌های بین‌المللی است.

«عزیز»، دیگر فیلم ایرانی حاضر در جشنواره فیلم هند بود و روز ۲۹ آبان رسانه‌های ایران خبر دادند آزاده صمدی،‌ بازیگر این فیلم، که قصد داشت همراه با کارگردان آن به هند برود،‌ با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شد و گذرنامه‌اش توقیف شد
+10
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.