ناو هواپیمابر آیزنهاور با عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شد

رادیو فردا: فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، شامگاه یکشنبه پنجم آذر ماه اعلام کرد که ناو هواپیمابر دوایت آیزنهاور با عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شده‌است.

در بیانیه فرماندهی مرکزی ایالات متحده که در حساب کاربری آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، آمده که مأموریت ناو هواپیمابر آیزنهاور حمایت از ماموریت‌های سنتکام در منطقه است.

در این بیانیه همچنین آمده‌است که یکی از ماموریت‌های ناو هواپیمابر آیزنهاور و ناوگروه همراه آن «تضمین کشتیرانی آزاد در آب‌های بین‌المللی» خلیج فارس و دریای عمان است.

ناو گروه همراه با ناو هواپیمابر آیزنهاور شامل ناوشکن موشک انداز یو.اس. اس گراوی مجهز به موشک‌های هدایت شونده، رزم‌ناو یو.اس. اس دریای فیلیپین، ناوشکن یو.اس. اس میسون مجهز به موشک‌های تاماهاک، و ناوشکن درسون است.

پس از حمله گروه افراطی حماس در ۱۵ مهر ماه به اسرائیل و کشته شدن نزدیک به ۱۲۰۰ نفر، آمریکا برای جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه ناو آیزنهاور را به همراهی یک گروه از رزم‌ناوها برای پشتیبانی از ناو جرالد فورد به شرق مدیترانه اعزام کرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، شنبه ۱۳ آبان تأیید کرد که ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و ناوگروه ضربتی همراه آن در خاورمیانه مستقر شده‌اند.

ناو هواپیمابر آیزنهاور طی روزهای گذشته در دریای سرخ مستقر شده بود اما در دو روز اخیر به سمت تنگه هرمز حرکت کرد و روز یکشنبه با عبور از این تنگه اکنون در خلیج فارس حضور دارد.

در حال حاضر، علاوه بر ورود ناو هواپیمابر آیزنهاور به خلیج فارس، ناو هواپیمابر جرالد فورد نیز در شرق دریای مدیترانه مستقر است.

مقام‌های دولت جو بایدن اعلام کرده‌اند که استقرار این ناوها در منطقه عاملی برای بازدارندگی در مقابل ایران و نیروهای نیابتی آن و جلوگیری از گسترش جنگ غزه است.

«ورود ناو هواپیمابر آیزنهاور به خلیج فارس» ساعاتی پس از آن اعلام شد که روز یکشنبه یک «منبع امنیتی آمریکایی» به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت یک «کشتی اسرائیلی» بامداد جمعه سوم آذر در اقیانوس هند ظاهراً توسط یک پهپاد ایرانی مدل «شاهد ۱۳۶» مورد حمله قرار گرفته است.

هفته گذشته نیز گروه انصارالله، شاخه نظامی حوثی‌ها، مسئولیت ربودن کشتی گالاکسی لیدر را در آب‌های منطقه با این ادعا که مالک این شناور «اسرائیلی» است، برعهده گرفته بود.
+89
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    این ناوهای هواپیمابر آمریکا ، آدم رو بیاد خطیهای فوزیه - شاهرضا یا همون امام حسین - انقلاب میندازه ! بیش از چهار دهه میان تو خلیج و بر میگردند !! باز خطیها مسافرکش هستند و یه پولی از مسافر میگیرن ، اینها چی گیرشون میاد ؟ فقط مانور و مثلاً زهر چشم ، اونهم از کسی که خودیه و همیشه ساپورت میکنن !!
    7
    32
    دوشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    آمریکا به خاطر اینکه نظام آخوندی ایران وارد جنگ نشود و نظام آخوندی را بترساند ناو جنگیش را به خلیج فارس فرستاده ، آمریکا غافل از طرح و نقشه ای که نظام آخوندی کشیده اند . نظام آخوندی نه وارد جنگ با اسرائیل و آمریکا می‌شود نه تمایلی دارد که در حال حاضر وارد جنگ شود . نظام آخوندی ایران سالهاست نقشه می‌کشد تا سنی مذهب ها را به دست اسرائیل در خاورمیانه از بین ببرد تا مردم خاورمیانه به شیعه شدن روی بیاورند. و امپرانور شیعه در خاورمیانه ایجاد شود و اخوندهای ایران رهبر این امپراتوری را برعهده بگیرند!.
    3
    22
    دوشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    اگر امریکا جرقه ای را در داخل ایران روشن بکند مردم هم برای سرنگونی آخوندهای لواط کار و دزد حرکت خواهند کرد چون همه منتظر یک حرکت فراگیر هستند
    4
    38
    دوشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    سرزمین اریا - کویت ، کویت

    البته در بدو ورود باید فارسی صحبت کنن و به نیروهای سپاه پاسداران گزارش بدن .فیلمهاش رو دیدیم که میگیم
    36
    5
    دوشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    آره ، نیروهای سپاه و نیابتیهای فاطمیون و زینبیون رو هم که در سوریه بمبارون میکنند ، قبلش به فارسی میگن ، سلام ، ما اومدیم ، لواطبازیتون تموم شده ؟ میخوایم کله پاتون کنیم و بعد هم بمبارون ، و آخر کار کتلت و نیم کتلته که باقی می مونه !!
    3
    24
    دوشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.