اکبر گنجی: دلایل رضا پهلوی برای عدم بازگشت به ایران قانع کننده و موجه نیستند

اکبر گنجی در صفحه خود می نویسد:
دلایل رضا پهلوی برای عدم بازگشت به ایران قانع کننده و موجه نیستند

رضا پهلوی می تواند استدلال کند که جمهوری اسلامی نظامی سرکوبگر است و این احتمال وجود دارد که اگر من به ایران باز گردم، مرا اعدام یا زندانی کند. من به عنوان فردی که قسم خورده پادشاه رسمی ایران است و دخترش «نور» را هم رسماً به عنوان ولیعهد ایران معرفی کرده، درست نیست که جان پادشاه را به خطر بیندازم.

اما این بهانه که ما ۴۰ سال است در آمریکا زندگی می کنیم و بچه هایم و همه دوستان و آشنایانم در این مدت در آمریکا زندگی می کنند و بازگشت من به ایران «بی انصافی» در حق آنهاست؛ قانع کننده نیست. چون رضا پهلوی به عنوان مدعی رهبری باید از هیچ تلاشی برای باز پس گیری سلطنت پهلوی- که حق ویژه ی این دومان است- کوتاهی نکند. بازگشت او به ایران، «بی انصافی» در حق خانواده و دوستان اش نیست، اولاً: همه آنها منتظر به تخت سلطنت نشستن او هستند. ثانیا: اگر این بهانه درست باشد، او باید تا ابد در آمریکا بماند تا در حق بچه ها و دوستانش «بی انصافی» نشود و بنابراین هیچ بازگشتی به ایران در کار نیست.
+17
رأی دهید
-156

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    خوب این پفیوز گنجی چرا خودش برنمیگرده ایران !؟ اصلاً این عنچوچک کیه که این وسط اینقدر بالا و پائین می پره ؟ اینکه سرجمع آدم نیست !
    24
    191
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    دلایلش به شما عنقلابیون فاسد چه حزب اللهی چه چپی و توده ای و چه مجاهد هیچ ربطی نداره که بخواین نظر بدین. شماها یکبار فرصت داشتید و دیدیم چه بلایی سر مردم ایران و کشور آوردید الان بعد چهل سال شماها هیچ حق اظهار نظر ندارید و ما نسلهای بعد از شماها فاسدهای دروغگو کلاش هستیم که باید نظر بدیم. پس خفه شو کسی به نظر تو اهمیتی نمیده.
    26
    158
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران

    برای مقاصد سیاسی و تغییرات اجتماعی شما باید هزینه بدید تا طرف مقابل مجبور به کرنش بشه. انقلاب مهسا به رژیم هزینه اعمال کرد درنتیجه رژیم تا حدی عقب نشست. شاهزاده رضا پهلوی اگر میخواد شاه بشه باید هزینه بیشتر بپردازه این سنت تمامی شاهان و سیاستمدارانه. گفته معروف چنگیز و شاهزاده پسر خوارزم شاه که با اسب به رود بزرگ زد و ۱۲ سال مشغول جنگیدن بود (باباش قرتی بود) گفت اگر ۱۰ مرد مثل این داشتم کل دنیا رو میگرفتم. کاری به درست یا نادرست بودن مثال پیش رو ندارم اگر اوکراینیها به جنگیدن محکم ادامه بدند روسیه مجبور به کرنش میشه (دو روز پیش ناوگان دریای سیاهش رو جمع کرد) اگر حماس محکم بجنگه اسرائیل مجبور امتیاز بده. حالا از ما گفتن از شما هم منفی بودن اگر این راه و سبک و سیاق نتیجه بخش بود ج ا باید چپه میشد باید توسط آدمهای بزرگتر هزینه‌های کلانتری پرداخت بشه مردم بدبخت که یک جون که بیشتر که ندارند باید چکار کنند؟
    92
    27
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا

    اکبر گنجی دیگه رسماً تبدیل به دلقک شده.‌ ظاهراً توسری هابی که تو زندان سید علی خورده باعث زوال عقلش شده مهمترین شخصی که این رژیم از او احساس خطر میکنند شاهزاده رضا پهاوی است؛ چون بیشتر مردم او را رهبر برای براندازی رژیم بچه کش میدانند برای همین است که هم رژیم بی همه چیز با همراه با سگان خود و دیگر ۵۷ها هر روز که به فروپاشی جمهوری اسـ... نزدیک میشویم؛ آقای پهلوی را مورد حمله بیتشر قرار خواهند داد.
    15
    134
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    این مزدور توقع دارد که گوشت را بگذارند در دهان کفتار
    9
    127
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    پرشین پرینس - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا

    مرگ‌ بر سه فاسد، ملا، چپی، مجاهد. اخه حیوون بی عقل شاهزاده مگه عقلش رو از دست داده که بیاد ایران؟؟؟ که بی افته دست مفعولین جمهوری ا س ه ا ل ی؟؟؟ اون یه دونه امیدی هم که خیلیا دارن از دست بره؟؟؟ اخه ....کمی فکر کن قیل از اینکه اون گاله رو باز کنی
    12
    80
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا

    اگر کشورشان آزاد شد باید خاک آمریکا را نرک‌کند و فقط برای تعطیلات یا سفرهای کاری می‌تواند وارد آمریکا شود مگر اینکه حود را عضو هیچ گروه یا حزب سیاسی ایران نداندو کلا از صحبت در مورد سیاست کناره گیری کند و به صورت یک شهروند اینجا باقی بماند
    52
    6
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    در طی ۴۴ سال هزلران بلکه میلیون ها نفر توسط ج.ا در زندان ها و در خیابان ها و در نیزارها و در کش دادن جنگ با همسایه عراق کشته شده اند، جهت راستی آزمایی وحشی گری ضد بشری ج.ا کافی نبود ؟!؟ که حالا با بکشتن دادن چند نفر اثبات شود !؟! این چه پیشنهاد احمقانه ای است .؟
    12
    52
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Persian2600 - استکهلم، سوئد

    موندم که چرا این مرتیکه اسلام زده .....ابله که اینهمه سنگ رژیم جنایتکار آخوندی رو به سینه میزنه چرا گورشو گو نمیکنه از خارج بره ایران پیش همقطاراش.آخه .... شپشو تو اون سالهایی که یه کاره ای بودی چه .....خوردی؟به جز دزدی و فساد دستآوردی هم داری ارائه بدی ؟
    9
    68
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    سرزمین اریا - کویت ، کویت

    پشت گوشش رو دید ایران رو هم میبینه .چه تعارفی هم برای هم تیکه پاره میکنن .
    62
    17
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

    این ک..ک. ترامپ با اون قانون ک..ش مایکه بزور در سپاه کثافت خدمت سربازی رفته بودیم رو ویزای ورود به امریکامون رو لغو کرد ولی از اونطرف هرچی انگل ج. اسـ... مثل این بی شرف مزدور اونجا پلاسن، بعد که می گیم این امریکای بی شرف از این آشغالا حمایت می کنه یه سری گاگول سریع منفی می دن.
    12
    47
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه

    خود خمینی کفتار پیر تا اربابانش دستور ندادند وارد ایران نشد!
    6
    36
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ضدبشر - گراتس، اتریش
    من مطمئنم اگر این اعلیحضرت خدایگان را تو یکی از خیابونهای تهران پیادش بکنند و بهش بگویند برو از مغازه بقالی اون طرف خیابون یک خربزه با یک بسته پنیر لیقوان بگیر بیار , انقدر خل و دست وپا چلفتی یه که میره مغازه میخ فروشی میگه دو تا نون بربری میخوام
    20
    5
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    mathador - هامبورگ، آلمان
    نگو اکبر گنجی , بگو اکبر پونز
    1
    6
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Esperanto - لندن، انگلستان
    ایشون میاند ایران منتها بعد از مردنشون. آدمیکه نه خودش نه بستگانش یک چک هم بخاطر مردم نخوردند جایی تو ایران ندارند.اگر به شعار و حرف زدن باشه خدایی حق منه پادشاه بشم. مگر من خدایی چمه؟ 😂😂😂
    8
    5
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    shahrooz-k - تهران، ایران
    ننگ بر این سن نکبت. یاسی, اسلام, سلطنت. پس جناب شاهزاده بفرمایند که این‌همه هم صدایی با سایبری های سپاه جهت از میدان بدر کردن تمام کسانی که می‌توانند ایرانیان خارج از کشور را به خیابان آورده و دولت‌های غربی را وادار به طرفداری از مردم ایران بکنند براتی چه بود.این‌همه تجزیه طلب خواندن مردم ایران و نوازش سپاهیان و سرکوبکران مردم براتی چه بود؟این‌همه چماقدارا و لمپن براتی فراری دادن مردم از خیابان فقط برای هدیه خیابان‌های خالی به رژیم جنایتکار اسلامی در ایران بود!نفرت پراکنی های همسرشان علیه تمامی فعالین برای چه بود؟معرفی شتابزده ولیعهد نور الزهرا آیا نشان از خیز ساده انگارانه ایشان و خانواده سلطنت برای کسب پادشاهی نبود؟مسافرت بدون هماهنگی با اعتلاف به اسراییل را چگونه تحلیل کنیم؟ البته سلطنت طلبان با فحاشی و طلبکاری پله رخ کشیدن ستوان سرکوبگر که به پادشاه فقید هم خیانت کرد(عدم شناسایی خیانتکاری همچون تیمسار دوست کودکی شاه فقید که بعدا ارتش را تسلیم کرد در مقابل دستگیری و شکنجه دانشجویان کشور ,) حتی فرموده جناب شاهزاده که ترجیح می‌دهند جمهوری نکبت اسلامی بماند اما دین بماندرا توجیه می‌کنند
    9
    6
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    shahrooz-k - تهران، ایران
    من فکر می‌کنم اظهارات شاهزاده مانند اظهارات علیز هست که قول داد اگر اقتصاد ایران خوب نشد از فضایی مجاری خداحافظی خواهد مرد اما بعدا گفت مردم از من خواستند بکارم ادامه بدهم.به حرف شاهزادکان اعتمادی نیست ایشان هم به همین بهانه باز هم باز خواند گشت و سرعتگیر حرکت انقلابی مردم ایران علیه رژیم جهل وجنایت اسلامی خواهند شد به امید آنکه به پادشاهی برسند.خط قرمز مردم انقلابی ایران جمعیت در خیابان است هرکسی که با نفرت پراکنی جمعیت را از خیابان براند همکار رژیم کثیف اسلامی هست حتی اگر عوام فریبانه دم از دمکراسی و عدم علاقه به کسب قدرت بزند.هنوز دم خروس ولیعهد انتخاب کردن از جیب ایشان بیرون است.
    8
    5
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان
    ضدبشر - گراتس، اتریش
    چرا شماها همش یاد نون بربری میافتید؟ این بیسکویت شماهاست نه اون!!
    2
    3
    ‌پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان
    shahrooz-k - تهران، ایران
    آقا جون مادرت سر جدت اگر چیزی میخوای بنویسی بنویس ولی یک دور نگاه کن ببین چی نوشتی!! بعد توی سایت منتشر کن! مگه میشه اینقدر آدم اشتباه تایپی داشته باشه بعد ادعاش هم بشه که خیلی میفهمه!! تو نمیتونی دو کلمه بدون اشتباه تایپ کنی بعد داری از شاهزاده ایراد میگیری؟!!
    2
    4
    ‌پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    shahrooz-k - تهران، ایران
    مطالبت زیبا و نوکر افکن است ولی از یک مشت افراد مسن که بیشتر اعضای بدنشان از کار افتاده و فقط دهان و دستشان کار می‌کند چخ انتظاری داری. اینها اینجا فحش تراپی دارند و هر چه درباره پهلوی بگویی برای اینها لی تفادت است مثل بسیجی ها و لباس شخصی ها. همه از یک قماشند
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    shahrooz-k - تهران، ایران
    PERTAPANI - بن، آلمان
    با سپاس از تذکر شما و عذر خواهی از تمام خوانندگان تلاش می‌کنم که این مشکل خطای تایپ را بر طرف کنم.اما این خطای تایپی را نمی‌توان بهانه ای برای بی ارزش انگاشتن نظر دیگران قلمداد کرد.اگر من به کسانی تذکر می‌دهم که به کلاس اکابر بروند برای نوع برخوردشان با مسایل پیش پا افتاده انسانی است. وقتی که با کشتار غیر نظامیان توسط تروریست‌های حماس و کشته شدن غیر نظامیان فلسطینی دوگانه و غیر انسانی برخورد می‌شود, گوینده نظر را به کلاس اکابر دعوت می‌کنم.مگر می‌شود کسی که سال‌ها در کشور‌های دارایی دمکراسی ریشه دار زندگی و تحصیل کرده با مرگ انسان‌هایی غیر نظامی خوشحال باشد.کجای فرهنگ ایرانی که کاملا با فرهنگ جنایت اسلامی فرق دارد از مرگ بیگناهان شاد بودن ستوده شده. فرقی نمی‌کند که بیگناهان غیر نظامی به‌دست تروریست‌های دست پرورده جمهوری جهل و جنایت اسلامی کشته شوند و یا به‌دست اسراییل.باید یاد بگیریم که بدون اظهار نظر غیر انسانی نوک حمله انقلاب را به‌سمت جمهوری تروریست پرور اسلامی بگیریم و ارزش انسانی انقلابیون ایرانی را به رخ جهانیان بکشیم. نابود باد جمهوری جنایتکار اسلامی .سپاسگزار شما هستم
    0
    0
    جمعه ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.