بمباران بیمارستان اندونزیایی غزه؛ تانک‌های اسرائیل به اطراف بیمارستان رسیدند

العربیه: از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، اسرائیل بسیاری از بیمارستان‌ها را در نوار غزه به‌ویژه در شمال آن به بهانه وجود مراکز و تونل‌های حماس در زیر آن‌ها، هدف قرار داده است، ولی حماس این ادعا را قاطعانه رد می‌کند.

خبرنگار «العربیه» دوشنبه 29 آبان از بمباران سنگین توپخانه‌ای اطراف بیمارستان اندونزی در شمال غزه خبر داد که به کشته‌شدن 12 نفر انجامید.

شاهدان عینی هم تأیید کردند که این بمباران منجر به زخمی‌شدن آوارگان، بیماران و پزشکان شد و یک گلوله توپ در داخل محوطه بیمارستان سقوط کرد و آتش‌سوزی در یکی از ساختمان‌های نزدیک رخ داد.

طبق گفته شاهدان عینی، پس از توقف ژنراتورها ناشی از این بمباران، برق بیمارستان قطع شد.
تانک‌های اسرائیلی به اطراف بیمارستان اندونزیایی در شمال غزه رسیدندبه گزارش خبرگزاری «العالم‌ العربی»، دکتر منیر البرش، مدیرکل بهداشت غزه نیز با اشاره به این که بمباران، بخش عمل بیمارستان اندونزی و همچنین اطراف بیمارستان را هدف قرار داد، گفت: «خودروهای نظامی اسرائیل در حال پیشروی بیشتر به سمت بیمارستان هستند.»
وضعیت دشوار
یکی از روزنامه نگاران حاضر در بیمارستان «اندونزی» با انتشار کلیپی، وضعیت داخل بیمارستان را بسیار دشوار توصیف کرد و گفت که با توجه به فشار شدید ارتش اسرائیل بر بیمارستان، این ویدئو ممکن است، آخرین ویدئو او باشد.

مرکز رسانه‌ای فلسطین نیز از تیراندازی شدید به سمت بیمارستان اندونزی، علاوه بر بمباران سنگین توپخانه‌ای خبر داد و گفت که بمباران و تیراندازی‌های مداوم، منجر به کشته‌‌شدن شماری از افراد شد ولی به تعداد قربانیان اشاره‌ای نکرد.

از سوی دیگر بمباران اسرائیل، اطراف بیمارستان العوده در جبالیا در شمال نوار غزه و همچنین دو خانه در نزدیکی بیمارستان النجار در شرق منطقه رفح را هدف قرار داد.

طی روزها و هفته‌های گذشته، چندین بیمارستان در نوار، به ویژه الشفا در غرب شهر غزه، و الرنتیسی و دیگر بیمارستان‌ها، در نقض آشکار قوانین بین‌المللی مبنی بر لزوم حفاظت از این مراکز بهداشتی و بشردوستانه، هدف حملات اسرائیل قرار گرفتند.

نیروهای اسرائیلی، حملات خود را به سیستم بهداشتی غزه تشدید کرده و ده‌ها بیمارستان و مرکز درمانی را به طور کامل یا جزئی از خدمت خارج کردند.

اسرائیل حملات خود را هر بار با ادعای وجود تونل‌ها، پایگاه‌ها یا انبارهای تسلیحاتی حماس در داخل این مراکز بهداشتی، توجیه کرده است.

ارتش اسرائیل در ششم نوامبر ضمن ادعای وجود تونل‌های حماس در زیر بیمارستان الرنتیسی، افزود که این تونل‌ها در نزدیکی یک سکوی پرتاب موشک، قرار دارد.

از سویی وزارت خارجه اندونزی، ضمن رد قاطعانه این اتهامات، تاکید کرد که این بیمارستان کاملاً به منظور اهداف بشردوستانه ساخته شده است.
+56
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    عقربی که نگزه ، دیگه بهش نمیگن عقرب !
    6
    53
    دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک

    حالا برید یا اخی صدام بگید، حقتونه
    5
    26
    دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.