اسرائیل از کشف «تونل مستحکم ۵۵ متری» زیر بیمارستان شفا خبر داد + ویدیو

 تونل و تجهیزات حماس در بیمارستان شفا
العربیه:بر اساس بیانیه‌ای که توسط ارتش اسرائیل به همراه یک کلیپ ویدیویی منتشر شده این تونل در عمق ده‌ متری قرار دارد.

این در حالی است که ده‌ها بیمار همچنان در مجتمع الشفا، بزرگترین مجتمع پزشکی نوار، حضور دارند.

بیانیه ارتش اسرائیل افزوده که این تونل بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سرویس امنیت داخلی (شین بت) و سرویس اطلاعات (امان) کشف شد.
 
در این بیانیه همچنین آمده است: «این تونل که پلکانی عمیق از آن به ورودی منتهی می‌شود، حاوی تجهیزات دفاعی مختلفی از جمله یک درب بالایی و یک جایگاه پرتاب موشک است.»

این بیانیه افزوده: «حماس از این نوع درها برای جلوگیری از ورود نیروهای ما به داخل زیرزمین و مقر مقر سازمان استفاده می‌کند.»
 
ارتش اسرائیل همچنین گفته که در دهانه تونل یک ماشین حاوی سلاح‌های زیادی پیدا کرده و عملیاتش برای کشف مسیر تونل ادامه دارد.
 
صدای آمریکا: اسرائیل روز یکشنبه، ۲۸ آبان، ویدئویی را از تونل حفر شده توسط شبه‌نظامیان فلسطینی در زیر بیمارستان شفا، بزرگترین بیمارستان نوار غزه، منتشر کرد.
حماس ضمن اذعان به اینکه شبکه‌ای از صدها کیلومتر از تونل‌ها، پناهگاه‌ها و چاه‌های دسترسی مخفی به شبکه زیرزمینی در سرتاسر نوار غزه دارد، وجود این تونل‌ها در زیرساخت‌های غیرنظامی مانند بیمارستان ها را رد کرده است.

ارتش اسرائیل در به‌روزرسانی عملیات در بیمارستان شفا اعلام کرد که مهندسانش تونلی در عمق ۱۰ متری را کشف کرده‌اند که به طول ۵۵ متر تا یک در ضد انفجار امتداد دارد.

در این بیانیه اشاره نشده است که آن سوی در چیست. اما ارتش اسرائیل گفت در این تونل که از طریق یک چاه در سوله‌ای در محوطه بیمارستان قابل دسترسی بود، مهمات نگهداری می‌شد.

«تایمز اسرائیل»، به نقل از بیانیه ارتش اسرائیل گفت «یک راه پله عمیق به ورودی تونل منتهی می‌شود که از وسایل دفاعی مختلف از جمله در ضد انفجار تشکیل شده است. این نوع درها توسط سازمان تروریستی حماس نصب شده است تا نیروهای اسرائیلی نتوانند به مراکز فرماندهی و تشکیلات زیرزمینی حماس وارد شوند.»

در این گزارش آمده که در انتهای تونل سوراخی وجود دارد که شبه‌نظامیان حماس از آن برای تیراندازی به نیروهای اسرائیلی استفاده می‌کردند.

در بیانیه ارتش اسرائیل همچنین آمده است که «یافته‌ها به وضوح ثابت می‌کند که ساختمان‌های متعدد در مجموعه بیمارستان شفا توسط حماس به عنوان پوششی برای تونل‌ها و فعالیت‌های تروریستی استفاده می‌شد. و همچنین نشان می‌دهد سازمان تروریستی حماس از ساکنان نوار غزه به عنوان سپر انسانی برای فعالیت‌های تروریستی خود استفاده می‌کند.»

پیشتر ارتش اسرائیل گفته بود که نیروهای یگان شلداق، تیپ هفتم و واحدهای ویژه دیگر، طی عملیاتی در بیمارستان شفا علاوه بر کشف تجهیزات تونل‌زنی حماس در داخل این بیمارستان، یک خودروی بمب‌گذاری‌شده حاوی مقادیر زیادی سلاح و مهمات را که برای حمله تروریستی ۷ اکتبر آماده شده بود نیز پیدا کردند.

حماس مورد حمایت مالی و نظامی جمهوری اسلامی در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) حملات موشکی به اسرائیل را آغاز کرد و با نفوذ به مناطق جنوبی اسرائیل دستکم ۱۲۰۰ نفر را کشت و حدود ۲۴۰ نفر از جمله کودکان، زنان و سالمندان را گروگان گرفت.

اسرائیل در واکنش با فراخوان برای نابودی حماس حملات هوایی، دریایی و زمینی به نوار غزه را آغاز کرد.

ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، اسرائیل و شمار دیگری از کشورهای جهان حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌اند.
+90
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۳
    خداوند - آسمان، ایران

    لات کتک خورده قرار بود اونجا کلی گروگان و فرمانده های حماس رو‌‌پیدا کنه زرت خورد به یه در بسته!😄. همه جای غزه پر از تونل هست یکیش هم اونجا خدا کسی رو ضایع نکنه😄
    89
    9
    یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه

    کلا زیر زمین تمام مدارس و بیمارستانها در غزه مخفیگاه تروریستهای اسلامی است
    9
    83
    یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    خداوند - آسمان، ایران
    ببین ، اسراییل کشوری است که میلیونها قربانی در فقط همین یک قرن گذشته داده ، و برای منافع ملی خودشان هم فعلا جنگ را نسبت به معامله برای آزادی گروکان‌ها ترجیح دادند ، به عبارتی مثل اروپایی ها نیستند که هر کاری برای آزادی شهروند خود بکنند ، و اتفاقا همین عکس العمل قاطعانه حماس و جمهوری اسلامی را شوکه کرده ، فکر کردند که میلیاردها دلار باج میگیرند و ۵۰۰۰ اسیر فلسطینی آزاد میشه ، برعکس کل غزه داره با خاک یکسان میشه و حماسی ها مثل موش ‌و کرم خاکی دارند نفله می‌شوند ،
    5
    42
    یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    خداوند - آسمان، ایران
    خوب تو که لات کتک خورده نیستی خیلی هم دلت برای این فلسطینی هایی که در جنگ ایران و عراق برادران مون رو کشتند میسوزه پاشو برو کمک مردم غزه انشاالله شهید میشی هم تو به آرزوت میرسی هم ما
    4
    36
    یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.