رونمایی جمهوری اسلامی از موشک «هایپرسونیک فتاح ۲»

ایران روز یکشنبه از یک موشک جدید رونمایی کرد که به گفته مقام‌های سپاه پاسداران قابلیت‌های بیشتری نسبت به موشک فتاح دارد.

این موشک جدید هایپرسونیک که «فتاح ۲» نام دارد نوع جدیدی از موشک‌های بالستیک است که ایران مدعی است مجهز به سر جنگی با قابلیت گلاید کنندگی است و سرعت آن از ۵ تا ۲۰ ماخ است.

موشک فتاح ایران که پیش‌تر در سال جاری از آن رونمایی شده بود برد ۱۴۰۰ کیلومتری دارد اما رسانه‌های ایران اعلام نکرده‌اند که فتاح ۲ از نظر برد چه تفاوتی با مدل قبلی دارد. این موشک جدید در حاشیه حضور علی خامنه‌ای، رهبر ایران در دانشگاه هوا فضا سپاه پاسداران رونمایی شد.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران در گزارشی در خصوص توانایی‌های این موشک نوشته است که این مدل جدید «توانایی پرواز در ارتفاع بسیار کمتر را دارد و همچنین می‌تواند در طول پرواز چندین بار مسیر خود را تغییر دهد.»

قابلیتی که به گفته مقام‌های ایران امکان شناسایی و منهدم کردن توسط پدافند دشمن را کاهش می‌دهد و از قدرت غافلگیری بیشتری در حمله به اهداف خود برخوردار است.

پیش از این عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه پاسداران از طراحی این موشک جدید خبر داده و گفته بود که «بر اساس دستورات علی خامنه‌ای» سپاه پاسداران برنامه‌ای برای افزایش برد موشک‌های خود فراتر از ۲ هزار کیلومتر ندارد.

 این مقام سپاه پاسداران همچنین در خصوص موشک جدید گفته بود که دو ویژگی اصلی این موشک سرعت بالای آن و همچنین سر جنگی مانور پذیر آن است که به گفته او امکان اثرگذاری بر هدف را افزایش می‌دهد.
+26
رأی دهید
-81

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۰
    گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه

    غلط کردید، این آشغال از نظر آئرودینامیک کاملاً غلط است و این یک ماکتی از فایبرگلاس بیش نیست! فقط بلوف زن هستید و از ترس ملت دست به فیل هوا کردن میزنید، ولی بزودی ناچار به خود زنی خواهید شد!
    19
    76
    یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    juvel - اسلو، نروژ

    این بره تو ماتحته رهبر و حامیانش !
    13
    87
    یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    shirzan - برلین، آلمان

    اگر مثل کرونا یاب مستعان نباشه. اما در کل سگی که خیلی بلند واق واق میکنه پاچه نمیگیره
    16
    78
    یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    hamidhamed666 - خارکووووف، اوکراین

    تلاشی دیگر برای نشون دادن ایران به دنیا به عنوان کشوری متخاصم. حواستون باشه مردم ایران، در این شبکه های اجتماعی که حضور دارین بر علیه کشور های دیگه، ‘مخصوصا اون کشوری که درش زندگی میکنین’ حرفی نزنین “حتی به شوخی”. اولا که ممکنه برای خودتون بد شه و اسمتون بره تو لیست سیاه. دوما همین ها رو بر میدارن و نشون به سیاست مدار های غربی و میگن اینها مردمی هستن که از شما نفرت دارن و همین حکومت دیکتاتوری از سرشون هم زیاده. قدم اول برای ما اینه که به اینها نشون بدیم مردم ایران مردمی صلح جو هستن و در فردای آزادی نقشی سازنده و‌مکمل در جامعه جهانی ایفا خواهند کرد.
    9
    59
    یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    خدا یه صاعقه بزن به من!! 😀😀 لاکهید مارتین ادعای ١٠ ماخ رو داره، اینا گفتن کی به کیه ما میگیم ٢٠!! مگه حالا کسی میخواد اندازه بگیره؟؟
    15
    74
    یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    با برنامه گوگل فوتو، این را گوگل کنید، طرح و رنگش فقط عوض شده. این یک ماکت هست و توسط یکی از به اصطلاح طراحان خود رژیم طراحی شده. اگر واقعیت داشت، الان یا دست روسیه بود برای امتحان رو مردم بدبخت اوکراین یا یه نمایشی ازش میدادند. این را حاما گوگل کنید. ‏Micro-turbine powered HFT-40 and HFT-60 UAVS unveiled as surveillance assets. اگر زمان پیامبر هم گوگل بود، دکان دین کلا تعطیل میبود، هر چند که با امکانات امروز مردم وقت نمیگذارند تا مطالعه خود را بالا ببرند و بفهمند که دین عامل تمام عقب افتادگیها و بدبختی بشریت هست.
    10
    33
    یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    پیر خردمند - تورونتو، کانادا
    علی خامنه ای احمق مترسک رونمایی کرده
    0
    18
    یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    همه اینها بلوف است. ایران موشک دوربرد ندارد . پیشرفته ترین موشکهایش با برد کم که در دست حماس و حزب الله است. این خرها را برای ترساندن دیگران می گوید. من در آن سیستم ها در ایران کار کرده ام
    0
    10
    یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.