اسماعیل هنیه: اسرائیل اسرای خود را جز با پرداخت بهایی که حماس مشخص کند، باز نمی‌گرداند

العربیه: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در اظهاراتی گفت که اسرائیل اسرای خود را جز با پرداخت بهایی که حماس مشخص کند، باز نمی‌گرداند، و تاکید کرد که این گروه آماده مبارزه در یک «نبرد طولانی» با اسرائیل است.

هنیه، پنج‌شنبه 25 آبان، در یک سخنرانی تلویزیونی، افزود که مردم فلسطین به تنهایی «حق تعیین آینده نوار غزه و کل فلسطین را دارند.»

او با بیان اینکه حماس «جنبشی است که ریشه در سرزمین خود دارد»، تصریح کرد: «اسرائیل و متحدانش که از آن حمایت می‌کنند، نمی‌توانند واقعیت را در نوار غزه تغییر دهند.»

هنیه، همچنین با اشاره به اینکه جنبش حماس در حال «درگیری راهبردی» با اسرائیل است، گفت: «اگر دشمن می‌خواهد این نبرد طولانی‌تر باشد، اراده و عزم ما برای ادامه جنگ از دشمن بیشتر است.»

رهبر سیاسی حماس، همچنین خواستار اجرای تصمیمات اجلاس سران عربی-اسلامی که در ابتدای هفته جاری در ریاض برگزار شد، به ویژه «در رابطه با توقف تجاوز، برداشتن فوری محاصره نوار غزه و حفاظت از اماکن مقدسه» شد.

نشست سران عربی و اسلامی که شنبه گذشته برگزار شد، خواستار توقف فوری سیاست‌های مجازات دسته‌جمعی مردم غزه از جمله کشتار، محاصره و کوچ اجباری ساکنان آن از شمال به جنوب یا خارج نوار، کرانه باختری و اورشلیم شد.

در این نشست، همچنین تصمیم به ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه از جمله سوخت به نوار غزه گرفته شد.

در اجلاس ویژه سران به میزبانی پادشاهی عربی سعودی، از شورای امنیت خواسته شد تا به وظایف کامل خود برای توقف جنگ علیه غزه عمل، و تخریب بیمارستان‌ها و قطع برق و آب را محکوم کند، و همچنین از همه کشورها خواسته شد تا ارسال سلاح و مهمات به اسرائیل را متوقف کنند.
+14
رأی دهید
-101

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    saeed scotland - لاس وگاس، ایالات متحده امریکا

    چشم عباس اقا زودتر فرمایشات خود رو اعلام میکردی
    8
    120
    جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    فرید1614 - بروکسل، بلژیک

    ببینیدچقدر این اسلام پرستان حقیر هستند که زن و بچه میدزدند کاری که قران به انها اجازه داده
    11
    129
    جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    فرض، در جنگ جهانی دوم اگر موسولینی و یا هیتلر یا سران نازی و یا امپراتور ژاپن در کشوری بودنند که متفقین می‌توانستند آنها را دستگیر کنند ، آیا آنها را دستگیر نمی‌کردند؟!؟ حالا چطور استکه سران حماس در کشورهایی زندگی می‌کنند که امریکا براحتی می‌تواند آنها را دستگیر کند ، چرا آنها را دستگیر نمی‌کنند؟!؟ و آنها از امارات علنا براحتی وبا تلفن و اینترنت امارات جنگ را رهبری میکنند و دستور کشتار هر چه بیشر را میدهند . آیا کاسه ای زیر نیم کاسه هست ؟!؟
    11
    62
    جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    تهدید تو خالی‌.رسم ابلیس.فقط تحقیر ما را تیز خواهی‌ کرد. قادر به پرتاب کردن برق نیستی‌ بگذار با رعد کردن، صدای رعد تا کنون به کسی‌ صدمه نزده.ارشادی هم چنان باد در می‌‌کند. که صدا آن تا اینجا هم می‌‌رسد،اسراهیل اهل این حرفا نیست ۷۰ سال است که به شما نشان داده. انکه از تهدید بترسد باید با باد شکم خر خاکش کرد.می‌ بینیم که چگونه فرار و دنبال سوراخ موش می‌‌گردید معمولان ترسو‌ها و بزدلان تهدید می‌‌کنند،تهدید بیشتر برا این است که خود را بزرگ اساس کنند.
    5
    45
    جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    هه هه! این مرتیکه جا..ش یادش رفته سال ٢٠٠٩ موساد مسمومش کرد وبهش مهلت داد که گروگانها رو ازاد کنه، اینهم از ترس کو..ش سریع ازاد کرد و موساد هم پادزهر رو بهش داد
    9
    60
    جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    سیاست های کثیف حماس ، احساس دلسوزی اعراب خاورمیانه نسبت به فلسطینی ها را بسیار کم کرده ، اتفاقا بیشترین حمایت نه از اعراب خاورمیانه ، بلکه از سوی مسلمانان ساکن اروپاست که زندگی مرفهی دارند و احساسی پشت سر فلسطین هستند ، بنابراین هیچ کشوری دیگه حاظر به مداخله مستقیم نیست ، جمهوری اسلامی هم میدونه که مردم اهمیت چندانی به فلسطین نمیدهند ، خود کرده را تدبیر نیست ،
    5
    42
    جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    به تنهایی ؟ شما بدون ایران بر میگردید به 50 سال پیش و پرتاب کردن سنگ به توپ و تانکهای اسراییل. زیاد به علی گدا پشتت گرم نباشه احمق وحشی
    4
    52
    جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    چقدر این مرد کثیف است. کل غزه نابود شد و ملیونها انسانها آواره شده اند و نزدیک 15000 نفر جان خود را از دست داده اند این آشغال به دنبال تجارت است تا پولی به دستش برسد
    0
    0
    یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.