مادربزرگ ایرانی یک گروگان‌ به خامنه‌ای: اگر گرفتاری برای نوه شما اتفاق می‌افتاد، چه حالی داشتید

دبورا لشم، مادربزرگ ایرانی‌زاده رومی گونن، دختر ۲۳ ساله اسرائیلی و از گروگان‌های حماس، روز پنجشنبه ۲۵ آبان به مرز اسرائیل با نوار غزه رفته تا از حماس بخواهد که او را به جای نوه زخمی‌شده‌اش به گروگان بگیرند.
خانم لشم که ۸۷ سال دارد، به رادیوی ارتش اسرائیل گفت با گذشت ۴۱ روز از ربودن نوه‌اش، دیگر طاقت خود را از دست داده است.
دختر خانم لشم، خانم میراو لشم که مادر رومی گونن است، در صف نخست اعضای خانواده‌هایی قرار دارد که از روز سه‌شنبه این هفته راه‌پیمایی در مسیر تل‌آویو تا اورشلیم را آغاز کرده و قصد دارند با رسیدن به برابر ساختمان کنست، مجلس اسرائیل، از نخست‌وزیر و سیاستمداران بخواهند که آزادی اسرائیلی‌های ربوده‌شده را در اولویت اهداف جنگی قرار دهند.

این راه‌پیمایی روز پنجشنبه به سومین روز خود رسیده و شرکت‌کنندگان در آن قرار است روز شنبه به اورشلیم برسند.

خانم لشم پیشتر با تأکید بر این‌که طبق قانون ایران، او هنوز شهروند و تابع ایران محسوب می‌شود، در پیامی به «آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران و ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران» نوشت: شما و همسرتان هم مانند من پدربزرگ و مادربزرگ هستید، ما تقریبا در یک رده سنی هستیم، اگر خدای ناکرده گرفتاری برای نوه شما اتفاق می‌افتاد، چه حالی داشتید».

خانم لشم که ۷۱ سال است از ایران بدور بوده، به زبان فارسی از رهبر و رئیس‌جمهور ایران خواست با استفاده از نفوذ و جایگاه خود، موجب رهایی نوه او به عنوان نوه یک مادربزرگ ایرانی شوند.
 

+51
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    خامنه ای یک ابلیس پر از نفرت هست و حتی برای نوه خودش هم ککش نمیگزید.همانطور که دستور داد اینهمه جوان و کودک معترض را کور کنند و بکشند.تنها هدف این شیاطین تشکیل امت اسلامی شیعه در منطقه و نابودی ایران و فرهنگش و از بین بردن هر نوع تمدن زاویه دار با فاضلاب اسلام است.
    2
    46
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    freedom of the press - تهران، ایران

    یاسین به گوش خر خواندن است
    2
    46
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    ای مادر جان به چه کسی این حرفها را میزنی ؟ آینها به ایرانیان مسلمانش رحم نمی کنند چه برسد به یک اسرائیلی ایرانی أنهم یهودی یا بهایی.
    2
    43
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    dannni - سوئد، سوئد
    طبق قانون ایشان زاده ایران است و هنوز شهروند اولی ایران است این حق داره از مسوولان جمهوری اسلامی درخواست کمک کند و مسوولان باید خواسته اش اجرا کنن حتی الامکان ایشان داغ دار است و ۷واسته طبیعی اش برزبان آورده
    0
    6
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    خامنه ایی هم به تو میگه غلط کردی خانوادت رو بردی اسرائیل
    9
    0
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    پیر خردمند - تورونتو، کانادا
    مادر جان، اول اینکه علی خامنه ای ایرانی نیست و عراقی هستش. دوم اینکه خمینی هندی به علی خامنه ای عراقی یاد داده که اسلام با خون ریزی صاحب همه چیز شده و توقع ترحم از قاتل روانی نداشته باش. امید به خدا
    0
    9
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    واسه یک خونخوار و بی عاطفه مثل مفعول که کشتن و ریختن خون انسان‌ها آرومش میکنه ، هیچ احساسی !! برعکس میگه مجتبی ، زنت رو ببر انگلیس ، بده یکی دیگه واسش بکارند ، خودت که مرخصی !!
    1
    7
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    Zebelemahal - تهران، ایران
    قبل از هرچیزی از خدای متعال خواهان صلح جهانی و امنیت هستم و اینکه همه آدمها در آغوش امن وگرم خانواده هایشان در صحت و سلامت و امنیت و شادی به سر ببرند و همچنین آزادی و سلامتیه همه اسرا و زندانیان بی گناه وآزادیه نوه عزیزه شما مادربزرگ مهربان و در آخر از شما میخواهم اگر یک سمت از دولت ایران درخواست خود را اعلام کردید بهتر است از دولت اسراییل هم بخواهید بخاطر نوه شما و امثالهم هم که شده بیش از این دست به کشتن مردم بی دفاع و بی گناه غیر نظامی نزند و مریض های دردمند رو روی تختهای بیمارستان هدف حمله های خود قرار ندهد زیر آنها همنوع بنده و شما هستند و آنها نیز مثل شما و سایر انسانها خود و عزیزانشان را دوست می دارند و میخواهند به آنهادو حق و حقوقشان احترام گذاشته شود
    4
    2
    جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.