فقط در ایران و فقط در ایران خودرو؛ تولید خودروی برقی اگزوزدار

به گزارش تجارت نیوز، گویا اکنون ایران خودرو قصد دارد با تولید دود از خودروی برقی صنعت خودروی جهان را از تولیدات خود حیرت‌زده کند!

برخی رسانه‌های و کاربران فضای مجازی در گزارشی از نمایشگاه «صنعت تحول خودرو» در تهران اعلام کردند که ایران‌خودرو در این نمایشگاه در حالی نخستین خودروی برقی ساخت جمهوری اسلامی ایران را به نمایش درآورد که این خودرو دو اگزوز خروجی دود دارد.
با رونمایی ری‌را برقی ایران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، حواشی بسیاری نیز بر سر این نسخه پدید آمد. در نمای جلو، درز‌های موجود در بخش درب موتور و همچنین چراغ‌های نه‌چندان جالب دی‌لایت، نارضایتی بسیاری از سمت بازدیدکنندگان به وجود آورد.

نکته عجیب خودرو در بخش پشتی آن نهفته است. با وجود اینکه ایران خودرو ادعا می‌کند که نسخه برقی را به نمایش عموم گذاشته، بخش جلوپنجره حذف شده و برچسب‌های خودروی پاک در سراسر آن به چشم می‌خورد؛ اما دو خروجی اگزوز کرومی‌رنگ، دقیقاً همانند نسخه بنزینی در بخش پایین سپر دیده می‌شود که معلوم نیست خودروی برقی، چرا باید خروجی دود داشته باشد.

البته شرکت ایران خودرو اعلام کرده که نسخه برقی ری‌را، نمونه آزمایشی محسوب می‌شود و احتمالاً در زمان عرضه خودرو، تغییراتی روی آن اعمال شود؛ اما همین دلیل هم توجیهی بر حذف نکردن اگزوز نسخه بنزینی نیست. خودرویی که پیشرانه و مشخصات فنی آن از سوی ایران خودرو مشخص شده، دلیلی ندارد که چنین اهمال‌کاری در حضور وزیر صمت داشته باشد.

البته این اولین گاف ایران خودرو در زمینه خودرو‌های برقی نبوده و در نمایشگاه‌های پیشین خودرویی نیز مثال‌هایی از محصولاتی همچون تارا به چشم می‌خورد که این شرکت، صرفاً با چسباندن نام برقی، محصول جدیدی را رونمایی کرده بود.

در ماجرای نمایش ری‌را هم یا ایران خودرو همان نسخه بنزینی را به نام برقی به نمایش گذاشته و یا هنوز طراحان بزرگ‌ترین شرکت خودروساز ایرانی اطلاع ندارند که خودروی برقی دودزا نیست و نیازی به استفاده از اگزوز ندارد.
+51
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۶
    مهدی52 - روتردام، هلند

    کدوم خودرو برقی اینا همین ماه پیش یه تساا بردن ایران بازش کنند ببین توش چیه؟؟؟
    5
    52
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Esperanto - لندن، انگلستان

    الان اگر همین رو پیش فروش کنند به چند دقیقه نرسیده درگاه فروش آنلاینش قفل میشه. به ایرانی ها کافیه بگی فلان کالا را نخر یا تحریم کن مردم ده تا ده تا ازش میخرند. داستان پراید که به ارابه مرگ معروفه که یادتونه؟ از چند میلیون تومان رسید به صدها میلیون تومان
    4
    56
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۱) از جهت شکل‌و‌شمایل که بگوییم؛ "این خودرو عجب گولاخی هست واسه خودش ؛) انگار محصول ازدواج دایناسور و کروکودیل هست" ؛) / و اما در این برهه‌ی حساس زمانی‌ که قرار داریم ؛)، دو خروجی اگزوز برای این ماشین برقی، یکی‌ برای خارج ساختن دود سیگار راننده و سرنشینان از سالن ماشین به فضای بیرون می‌باشد ؛) و دیگری برای خارج ساختن الکتریسته، که همچون موج و سیگنال، از ماشین باید خارج گردد ؛). / حالا از این بی‌مزه‌بازی‌های بنده که بگذریم، حرف حساب این‌که، این ماشین‌های برقی، یک اشکال عمده دارن، چون هنگام حرکت، تقریبا هیچ صدایی ازشون ایجاد نمی‌شه، و رهگذران متوجه عبور ماشین از کنار آن‌ها نمی‌شن، که این خودش -برای رهگذر- مورد خطرناکی هست. من خودم چند بار که داشتم در جایی‌ کوچه‌مانند راه می‌رفتم، یگهو متوجه شدم که از پشت سر، ماشین برقی -بی‌هیچ صدایی- مشغول به‌حرکت و عبور از کنارم بوده. / اینجا در برخی‌ جاهای شهر، از سوی واردکنندگان ماشین‌ برقی، ایستگاه برق‌زدن رایگان هست، -از این راه تبلیغ می‌کنن (تبلیغ می‌‌کردن!) تا مردم ماشین برقی بخرن-. (ادامه. پی‌نوشت)
    3
    20
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۲) البته این حقیقت رو نمی‌شه انکار کرد که ماشین‌های برقی، دوگانه‌سوز و حتا سه‌گانه‌سوز می‌تونن باشن، یعنی‌ اگر برق‌شون وسط جاده تموم شه، راننده می‌تونه ماشین رو بگذاره روی رژیم بنزین‌سوز، که در نتیجه، اگزوز وجودش لازم هست. اگر مخزن گاز هم ماشین داشته باشه، راننده در صورت تموم شدن برق و سپس بنزین، می‌تونه ماشین رو بگذاره روی رژیم گاز‌سوز. پس وجود اگزوز (اگزوزها) در ماشین برقی ایرانی بالا، بی‌جهت نبوده ~
    3
    18
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان

    سوخت این خودرو قراره کاه و یونجه باشه و اگزوزها رو هم گذاشتند که خودرو پشگل ها رو از اونجا دفع کنه
    6
    28
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    حالا ممکنه هایبرید باشه. چون باید بنزین بسوزونه که ژنراتور ماشین رو برای شارژ باطری کار بندازه
    1
    16
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    اینقدر خود کمبین نباشید خوده تسلا هم یه لوله اگزوز fake کوچولو داره که به راننده اینو تلقین کنه که ماشینش عادی هست
    1
    3
    ‌پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.